וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: כונה "בן לאדן" - ופוצה ב-4.7 מיליון דולר

עמיתו לעבודה של אוסמה סאלה נהג לכנותו "טרוריסט" ותקף אותו בשל מוצאו התימני. מנהליו התעלמו מהתלונות, אך חבר המושבעים חלק עליהם, ופסק על פיצוי. "להיקרא כך זה עלבון"

ארה"ב: "על פקיסטן לתת לנו גישה לנשותיו של בן לאדן". רויטרס
השם ששווה 4.7 מיליון דולר. אוסמה בן לאדן/רויטרס

אוסמה סאלה, בן 27 ממוצא תימני, עבד כפקיד קבלה בחנות לבגדי נשים בשכונת בושוויק שבברוקלין. במהלך תקופת עבודתו, איש האבטחה בחנות נהג להתנכל לו על בסיס יומיומי, בטענה שהוא "שונא ערבים כי הם מלוכלכים" וכי "הוא צריך לחזור לתימן". לדבריו של סאלה, אותו עובד אף קרא לו "טרוריסט" ו"בן לאדן" והכה אותו כמה פעמים.

סאלה פנה אל מנהל חנות הבגדים, אך האחרון דחה את תלונותיו ולא עשה דבר כדי להפסיק את ההשוואה בינו לבין הטרוריסט הנודע. בסופו של דבר, החליט סאלה להגיש תלונה. חבר המושבעים של בית המשפט הפדרלי בברוקלין חלק על מנהל החנות, ופסק כי סאלה, שהרוויח עד היום 7.15 דולר לשעה, זכאי לפיצוי בסך 4.7 מיליון דולר בגין ההשפלות שחווה. "להיקרא טרוריסט ולהיות מושווה לבן לאדן זה עלבון עבורי ועבור העם שלי", אמר סאלה ביום שישי האחרון לאחר מתן פסק הדין.

איש האבטחה שהתנכל לסאלה, ג'יימס רובינזון, הואשם בכך שתקף את סאלה במחסן החנות והותיר אותו עם עצם לחי שבורה. הוא מעולם לא הגיב לכתב התביעה שהוגש נגדו.

גם לאחר החלטת חבר המושבעים, המשיכו וטענו בחנות בה עבד סאלה כי מסכת ההשפלות שחווה אינה כה חמורה כפי שטען. סגן נשיא רשת הביגוד תמך בעמדתו של מנהל הסניף, אשר התעלם מהתלונות החוזרות ונשנות, ואמר כי "להיקרא 'בן לאדן' זה לא כזה סיפור גדול". לדבריו, "זה לא שם רע, זה פשוט שם. הם בסך הכול השתעשעו בלקרוא אחד לשני בשמות".

עוד חדשות מהעולם:
ארה"ב: הורי החייל המשוחרר קיבלו איומים על חייהם
קנדה: מצוד לילי אחרי שלושה אסירים שנמלטו במסוק
הדד-ליין מתקרב: פגישה בהולה בין איראן וארה"ב

1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully