וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הבנייה בשטחים - משחק באש שיגרום נזק לישראל"

5.6.2014 / 20:06

דיפלומטים אירופים תקפו את ההחלטה, עליה דווח לראשונה בוואלה! חדשות, לבנות 1,500 יחידות דיור בשטחים. האיחוד האירופי גינה: "מאוכזבים עמוקות מהמהלך הישראלי"

צילום: עומר מירון, רויטרס, עריכה: יאיר דניאל, מתן חדד

נתניהו בשני: "על אירופה לגנות את הממשלה הפלסטינית"

אירופה נגד הבנייה בהתנחלויות: האיחוד האירופי פרסם הערב (חמישי) הודעת גינוי חריפה בעקבות החלטת ממשלת ישראל לבנות כ-1,500 יחידות דיור חדשות בהתנחלויות, שדווחה לראשונה אמש בוואלה! חדשות. בהודעת הגינוי האירופית נכתב: "אנו מאוכזבים עמוקות מהמהלך הישראלי שאינו מועיל לתהליך השלום".

עוד בנושא
נתניהו הורה להפשיר עוד כ-1,800 יחידות בשטחים
התגובה לאחדות הפלסטינית: 1,500 יחידות בשטחים
זעם באופוזיציה על הבנייה בהתנחלויות: "פירומניה מדינית"

נתניהו לקהילה הבינלאומית: "אל תכירו בממשלה הפלסטינית". רויטרס
באיחוד קראו "להפגין איפוק ולהימנע מצעדים חד-צדדיים שעשויים לפגוע בתהליך השלום". נתניהו/רויטרס

עוד נכתב בהחלטה כי "האיחוד האירופי ומדינות אירופה קראו פעם אחר פעם לכל הצדדים המעורבים להפגין איפוק ולהימנע מצעדים חד-צדדיים שעשויים לפגוע בתהליך השלום ובסיכוי לפתרון שתי המדינות, כגון הרחבת הבנייה בהתנחלויות. האיחוד האירופי ימשיך לעקוב אחר המצב ויפעל בהתאם".

ההודעה מסתיימת בקריאה לרשויות בישראל "להפוך את ההחלטה הזו ולכוון את המאמצים לחידוש מהיר של שיחות השלום". דיפלומטים אירופים ששוחחו היום עם וואלה! חדשות הגדירו את הודעות הבנייה החדשות "משחק באש", והזהירו כי המהלך "יגרום לבידוד ונזק בינלאומי לישראל". שגריר האיחוד האירופי בישראל, לארס פאובורג-אנדרסן, הזהיר במספר הזדמנויות במהלך המשא ומתן עם הפלסטינים כי אירופה רואה בבנייה בהתנחלויות את המכשול העיקרי לשלום, וכי היא תאשים את ישראל בכישלון השיחות בעקבות הבנייה הנרחבת.

שרי החוץ של האיחוד האירופי דנו בפגישתם החודשית האחרונה, שהתקיימה באמצע מאי, במצב במזרח התיכון, אך לא קיבלו החלטות מעשיות מעבר לקריאה לצדדים לנקוט באיפוק. גורם דיפלומטי בכיר ששוחח הערב עם וואלה! חדשות העריך כי "המשך הבנייה בהתנחלויות והיעדרו של משא ומתן, יגרמו לאירופה להאיץ את המהלכים המעשיים בנוגע להתנחלויות".

לפניות לכתב אמיר תיבון: amir.tibon@walla.co.il

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully