וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"שטח הפקר": אפשר היה למנוע את תאונת האופנועים?

1.6.2014 / 21:33

בבית אריה, הממוקמת סמוך לכביש בו נהרגו אתמול שני רוכבים במרוץ אופנועים, טענו כי הרשויות ידעו על התופעה הבלתי-חוקית. במשטרה עסוקים בהטחת האשמות בין המחוזות השונים

תאונת דרכים בין שני אופנועים בכביש 465, ילד בית אריה שבשומרון, מאי 2014. דן אביב, חדשות 24
התאונה אתמול ליד בית אריה/חדשות 24, דן אביב

האם תאונת האופנועים שגבתה את חייהם של שני בני אדם בכביש 465 סמוך לצומת רנטיס יכולים הייתה להימנע? תושבי האזור, ובהם ראש המועצה המקומית בית אריה, אבי נעים, אמרו היום (ראשון) כי הם התריעו תקופה ארוכה על "שטח ההפקר" – בו מתקיימים מרוצי אופנועים בלתי-חוקיים בכביש שנסלל וטרם נפתח לתנועה. המשטרה מצדה אמנם הדפה את הטענה אולם גם מתקשה למצוא את המחוז האחראי לטיפול בבעיה.

מרוץ לא-חוקי נגמר באסון: 2 הרוגים בתאונה בשומרון

במחוז המרכז של המשטרה, שאותו "שטח הפקר" מצוי בתחומי אחריותה, אמרו כי התלונות על המתרחש שם הועברו למחוז ש"י (שומרון ויהודה) – אך שם טענו מנגד כי "כל הטלפונים מבית אריה והאזור מגיעים למוקד 100 של משטרת מחוז המרכז, והם היו צריכים לקבל אוטומטית את הדיווחים. בדקנו ולא היו לנו פניות".

מולם כאמור, תושבי בית אריה, שידעו לספר על כוח משטרתי קבוע של משטרת מחוז המרכז אשר מוצב בצומת הכניסה לכביש 465 ואשר נועד למנוע הברחת כלי רכב גנובים לשטחי הגדה. "השוטרים לא רואים שיירות אופנועים מתחרים?", תהה נעים ואמר: "הם טומנים את ראשיהם בחול כיענים?".

התושבים העידו שהמרוצים והנפגעים שבצדם הם כבר תופעה של ממש שקורית על בסיס שבועי. "רק לפני שלושה חודשים נפצעו שני רוכבים באורח קשה מאוד בתאונה בעלת מאפיינים זהים, אז למשטרה אמור להיות ברור מה קורה פה", טען ראש המועצה המקומית.

תאונת דרכים בין שני אופנועים בכביש 465, ילד בית אריה שבשומרון, מאי 2014. דן אביב, חדשות 24
"במחוז המרכז שמעו על התופעה רק בסוף השבוע"/חדשות 24, דן אביב

אף שלמשטרה יש הכלים לטפל בסוגיה, בדמות היחידה המרכזית של אגף התנועה (שכבר נחשפה למרוצים באזורים שונים של המדינה) – המחוזות שהוזכרו העדיפו כאמור להחליף תירוצים ולהאשים זה את זה. "מפקד תחנת ראש העין נכנס לתפקידו לפני כחצי שנה, וביום שישי הוא שמע בפעם הראשונה על התופעה", אמרו במחוז המרכז. "אם התקבלו תלונות, זה היה במחוז ש"י, והם לא העבירו לנו את זה". ואילו דובר מחוז ש"י טען: "כל האירוע התרחש ארבעה קילומטרים בתוך גזרת מחוז המרכז. בדקנו שנתיים אחורה ולא מצאנו שום פנייה על מרוצי אופנועים".

נעים לא התרצה מאי לקיחת האחריות ואמר: "בסופי שבוע, ב'שטח ההפקר' לא מתקיימים רק מרוצי מכוניות ואופנועים, אלא המקום מהווה מסלול המראה לטיסנים ואפילו למטוסי ססנה". עוד הוסיף: "האנשים שלי מוזעקים כל הזמן לטפל בתאונות דרכים שנגרמות ולפנות פצועים, אז שאף אחד לא יגיד שהוא לא ידע על התופעה".

לפניות לכתב אבי אשכנזי: Aviash123@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully