וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העיצומים בחופי תל אביב: איש לא לוקח אחריות

1.6.2014 / 17:17

המתרחצים פוקדים את חופי העיר, אך רק שתי תחנות הצלה פועלות במחאה על על ההוראה לפתוח תחנות נוספות. ח"כ רגב: "אם אחד חלילה יטבע זה יהיה על מצפונו של ראש העיר"

תמונות מחופי בוגרשוב הילטון וגורדון,יוני 2011. דרור עינב
תמונות מחופי בוגרשוב הילטון וגורדון,יוני 2011/דרור עינב

הקיץ החזיר את המתרחצים לים בעוד שהשיבושים בפתיחת תחנות ההצלה בחופי תל אביב-יפו ממשיכים. המצילים החליטו לפתוח גם היום רק שתי תחנות הצלה, בחוף ירושלים והחוף הנפרד, בעקבות סכסוך עבודה של המצילים ועיריית תל אביב עם משרד הפנים. הגורם לשיבושים הינו הוראה של משרד הפנים לפתיחת 11 תחנות הצלה במקום תשע, כפי שהיה נהוג עד היום. העירייה, שמחויבת לפעול בהתאם להוראת משרד הפנים, הנחתה את המצילים לפתוח 11 תחנות - ואילו המצילים שטוענים כי בעקבות מחסור בכוח אדם ההוראה תחייב עבירה על חוק שעות העבודה והמנוחה, סירבו בתוקף.

אין מצילים ברוב חופי תל אביב: ”עוד יהיה פה אסון”

טל פילטר, המציל הראשי וסגן מנהל אגף החופים בעיריית תל אביב-יפו, הסביר לוואלה! חדשות כי משרד הפנים "אילץ אותנו להפעיל 11 תחנות הצלה, כאשר כוח האדם שעומד לרשותנו לא מספיק. אנחנו מעסיקים את המצילים בכפוף לשעות העבודה והמנוחה, ולא ניתן להעסיק עובד שבעה ימים בשבוע, בלי הפסקות ובלי שעות עבודה מסודרות". לדבריו, משרד הפנים אישר הפעלת תשע תחנות עבודה ולפני מספר ימים החליט באופן חד צדדי על 11 תחנות הצלה. "הזהרנו את משרד הפנים, הם לא עשו דבר והם לא יכולים לקבל החלטה כזאת ביום אחד, באופן חד צדדי".

הוספת שעות עבודה מסכנת את חיי המתרחצים והמצילים

מציל נוסף באחד מחופי הים בתל אביב הסביר כי הגורם האמיתי להחלטה החד צדדית של משרד הפנים היא חברת הכנסת מסיעת הליכוד ויו"ר ועדת הפנים ואיכות הסביבה, מירי רגב, שלדבריו רצתה "לתפוס כותרות" והגדיר את ההחלטה כ"פופוליזם נטו" של פוליטיקאים. "הסכסוך הוא לא בינינו לעיריית תל אביב. מי שאחראי על שירותי ההצלה זה משרד הפנים. מירי רגב עשתה סיור לא מזמן בחוף הים וכנראה שנלחצה מבעלי עסקים בחופים שדרשו תחנת הצלה בכל 150 מטרים ברצועת חוף, ובצדק. אבל אין מצילים, יש רצוי ויש מצוי". לדבריו, בגלל מחסור במצילים החליטה רגב "לפזר ולהפחית מכמות הצוות הקיימת בכל תחנה. כיום זה מינימום והכרחי שיהיו שלושה מצילים בתחנה. היא רוצה להפחית מצילים מכל צוות כדי לאייש כמה שיותר תחנות - תוך פגיעה בהסכמי העבודה שבין העירייה למצילים". המצילים טוענים כי ההחלטה להפחית במספר אנשי הצוות בכל תחנת הצלה והוספת שעות עבודה מסכנת הן את חיי המתרחצים והן את חיי המצילים.

ח"כ מירי רגב דחתה את טענות המצילים והטילה את האחריות על עיריית תל אביב, שלא טרחה להיערך לקיץ ולגייס כמות מספקת של מצילים שיאיישו את תחנות ההצלה בחופים על פי הנדרש בחוק. "היה לנו סיור של הוועדה בחופי תל אביב במסגרת פעילותה לבדוק את העלויות היקרות שנגבות מהמתרחצים בחוף הים. שם גם בדקנו את נושא איוש תחנות ההצלה. על פי החוק, כל תחנות ההצלה צריכות להיות מאוישות". ח"כ רגב האשימה את ראש העיר, רון חולדאי, שלדבריה "עובד על הציבור שלו בעיניים" ולא מוכן לשלם למצילים. "במקום לפתור את הבעיה, רון חולדאי משחק משחקי אגו עם שר הפנים ומשרד הפנים ולכן פניתי לשר הפנים ולשר האוצר שיפתרו את בעיית המצילים. זו הייתה הוראה של משרד הפנים. מחר מתקיים דיון בנושא כדי לפתור את הבעיה".

"האם עיריית תל אביב לא ידעה שמגיע הקיץ? הם לא יכלו להיערך מבעוד מועד?" שאלה רגב והוסיפה: "ראש עיריית תל אביב פישל פה בגדול. בשיא העונה לא ייתכן שאין מצילים. אם אחד חלילה יטבע זה יהיה על מצפונו של ראש עיריית תל אביב."

תמונות מחופי בוגרשוב הילטון וגורדון,יוני 2011. דרור עינב
תמונות מחופי בוגרשוב הילטון וגורדון,יוני 2011/דרור עינב

גורם בכיר בעירייה הסביר כי המחסור בתחנות ההצלה נובע מהסכם קיבוצי של ההסתדרות שהעירייה כפופה אליו. "אנחנו מפרסמים לאורך כל השנה מכרזים להעסקת מצילים, לפי הקריטריונים שאנחנו מחויבים להם בהסכם קיבוצי מול ההסתדרות בעניין, לפי תנאים ספציפיים, שבגינם אין דורשים לתפקיד. אין מספיק פונים". עוד הוסיף הגורם הבכיר העירייה עובדת על הסכם קיבוצי חדש, שיאפשר להעסיק יותר מצילים, ולפתוח את כל 11 התחנות. "אני מאמין שהסיפור ייפתר בקרוב. 11 תחנות אולי לא ייפתחו השנה - אבל תשע לפחות יהיו. תשע יהיה הישג."

ממשרד הפנים נמסר: "בהתאם להוראות החוק, על הרשות המקומית מוטלת האחריות לפתיחת חופי הרחצה בתחומה, ובכלל זה על עיריית תל-אביב. בהתאם לנהלים, עיריית תל-אביב, כמו יתר הרשויות מחויבת להעסיק מצילים בחופים בתחומה, 3 מצילים לסוכת הצלה. בהתאם לנתונים שדווחו על ידי העירייה, היא מעסיקה מספיק מצילים כך שניתן לפתוח את החופים לרווחת הציבור. על העירייה היה להיערך מבעוד מועד לפתיחת עונת הרחצה בקיץ, אשר לא הגיעה בהפתעה. מהמידע שבידינו מקור הבעיה בסכסוך עבודה בין עיריית תל-אביב למצילים, אשר מצוי בהליכים משפטיים ומשרד הפנים אינו צד בעניין, שכל עירייה היא המעסיקה של המצילים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully