וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו דחה בשבוע את ההצבעה על "חוק המחבלים"

1.6.2014 / 15:56

ראש הממשלה החליט להעלות את החוק, שנועד למנוע חנינה של רוצחים ולהקשות על שחרור אסירים במסגרת מו"מ - רק בשבוע הבא. בבית היהודי זועמים: "בלענו צפרדע, ונתניהו הפר הסכם"

בנימין נתניהו בישיבת הממשלה. מאי 2014. מרק ישראל סלם, לשכת העיתונות הממשלתית
חוזר בו מהבטחתו? בנימין נתניהו בישיבת הממשלה/לשכת העיתונות הממשלתית, מרק ישראל סלם

ראש הממשלה בנימין נתניהו החליט שלא להעלות לדיון את הצעת "חוק חנינת המחבלים" שהגישה ח"כ איילת שקד (הבית היהודי) בישיבת הממשלה שהתקיימה הבוקר (ראשון), ולדון בנושא בתוך שבוע בקבינט המדיני-ביטחוני. הצעת החוק מבקשת להעניק לשופטים את הסמכות למנוע אפשרות לחנינה עתידית בידי הנשיא - כבר במעמד גזר הדין.

עוד בוואלה! חדשות
התביעה בצרפת אישרה: בידינו החשוד בירי במוזיאון היהודי בבריסל
שוויון בנטל נוסח לפיד: נשיא תא"ל לא, משתמטת כן
טיפ באינטרנט: "האישה מהדרום מדביקה באיידס"

בבית היהודי זעמו על הדחייה, מכיוון שהסיעה הסכימה להעלות היום את חוק הפונדקאות של יש עתיד לדיון בתנאי שגם חוק החנינה יעלה במקביל. לדברי אחד הנוכחים בישיבת הממשלה, אמר בנט לנתניהו ולמזכיר הממשלה: "אני בלעתי פה צפרדע ענקית, זה לא בסדר וזה בניגוד להסכמים".

גם בכירים אחרים זעמו על נתניהו ואמרו: "ראש הממשלה, ששחרר את מספר המחבלים הגדול ביותר חוזר בו מהבטחתו. הוא תמך בחוק ובסוף החליט שלא להצביע עליו בממשלה. כל יום שהחוק הזה לא עובר הוא למעשה סכנה ממשית לאזרחי ישראל. הוא פחד ונלחץ מהשמאל". מאוחר יותר נמסר מהבית היהודי כי בנט ונתניהו שוחחו בשנית וסיכמו כי ראש הממשלה יעלה את הנושא לדיון בישיבת הממשלה בשבוע הבא ויתמוך בחוק.

"חוק עוקף מנהיגות"

החוק אושר בוועדת השרים לענייני חקיקה בחודש שעבר, אולם שר המדע יעקב פרי הגיש ערר שחסם את קידום החוק. השר פרי אמר היום בישיבה: "מדובר בחוק עוקף מנהיגות אשר כובל את ידי הממשלה ופוגע בסיכוי להסדר מדיני בעתיד". לפי אדם שנכח במקום, היועץ המשפטי לממשלה אמר בדיון: "נשגב מבינתי מדוע תרצה הממשלה לחוקק חוק כזה. אני מצדיק ומחזק את דברי פרי. החוק הזה כובל את ידיה של הממשלה".

מדובר למעשה בתיקון לחוק יסוד: נשיא המדינה, שיאפשר לשופטי בית המשפט לשלול את האפשרות למתן חנינה עתידית לרוצחים בזמן מתן גזר הדין. ההצעה מתייחסת למקרי רצח שבוצעו בין היתר על רקע לאומני, שבוצעו בפעילויות טרור או כל מעשה רצח יוצא דופן. גם שרת המשפטים ציפי לבני מתנגדת לחוק, מחשש שהוא ימנע עסקאות לשחרור אסירים במסגרת תהליך השלום.

לפניות לכתב עמרי נחמיאס - omri_n@walla.net.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully