וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסמכי סנודן: "מיליוני תמונות נאספות בכל יום"

מסמכים שפורסמו ב"ניו יורק טיימס" חושפים כי הסוכנות האמריקנית לביטחון לאומי אוגרת כמויות גדולות של תמונות, לטובת זיהוי אוטומטי של יעדים מודיעיניים. "מאוד פולשני"

מטה ה-NSA הסוכנות לביטחון לאומי. פורט מיד, מרלינד. Creative Time Reports, Creative Commons
מפקדת ה-NSA בפורט מיד/Creative Commons, Creative Time Reports

הסוכנות האמריקנית לביטחון לאומי, NSA, מיירטת "מיליוני תמונות בכל יום" המועברות ברשת, לטובת שימוש באמצעות תוכנות מתקדמות לזיהוי תווי פנים – כך לפי מסמכים סודיים שהודלפו על ידי עובד הסוכנות לשעבר אדוארד סנודן, ופורסמו היום (ראשון) בעיתון "ניו יורק טיימס".

לפי המסמכים, הסוכנות עברה לשימוש נרחב בתמונות בארבע השנים האחרונות, לאחר פיתוח תוכנה המסוגלת למצות באופן יעיל את התמונות הנשלחות בין היתר בהתכתבויות דואר אלקטרוני, בהודעות טקסט, ברשתות החברתיות ובשיחות וידאו. גורמים ב-NSA מעריכים כי ההתקדמות הטכנולוגית עשויה לשנות באופן מהותי את הדרך בה מאותרים יעדים ברחבי העולם.

עוד בוואלה! חדשות:
סודאן: האם יבוטל עונש המוות של אישה שהתנצרה?
שחרור החייל האמריקני: מיהם אסירי טליבאן ששוחררו?
המלכה אליזבת להוקינג: "עדיין עם קול אמריקני?"

הפגנת אלפים בוושינגטון נגד תוכנית המעקבים של הסוכנות לביטחון לאומי האמריקנית, אוקטובר 2013. AP
"טכנולוגיה פולשנית". הפגנה נגד ריגול ה-NSA בוושינגטון/AP

בין התמונות שאוספת ה-NSA באופן יומיומי, כ-55 אלף תמונות אשר איכותן מאפשרת זיהוי פנים אוטומטי. לפי המסמכים, הסוכנות רואה "פוטנציאל ענק גלום" במאגר זה, ומעבר מהתמקדות בתקשורת מילולית בלבד. תמונות, טביעות אצבע ואמצעי זיהוי פיזיים נוספים הפכו לחלק מארסנל הכלים של הסוכנות במשימות הביון חובקות העולם שלה.

"אנחנו לא מחפשים רק את התקשורת המסורתית", נכתב באחד המסמכים, משנת 2010, "אנחנו מנצלים את הרמזים שמשאירים לנו היעדים בפעילויות שגרתיות ברשת, על מנת לאגור מידע ביוגרפי וביומטרי, שיכול להביא לדיוק בסימון היעדים". לא ברור כמה יעדים נכללו בתכנית המתקדמת. החוק האמריקני לא מתייחס לאפשרות שכזו, ולכן גם אינו אוסר על ה-NSA לבצע פעילות מסוג זה.

"זיהוי פנים יכול להיות מאוד פולשני", טען אלסנדרו אקיסטי, חוקר טכנולוגיות זיהוי פנים באוניברסיטת קרנגי מלון, "עדיין קיימות מגבלות טכניות, אך יכולות המחשוב מתפתחות, כמו גם כמות הנתונים שנאספים". בין היתר, נעשה שימוש בתמונות המופיעות בפייסבוק.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

דוברת הסוכנות, ואני ויינס, מסרה: "לא היינו עושים את עבודתנו אם לא היינו תמיד מחפשים אחר דרכים חדשות לשפר את דיוק הפעילות שלנו. המטרה היא להיות צעד אחד לפני היעדים, שמנסים להסוות את עצמם או את תכניותיהם לפגוע בארצות הברית ובבעלות בריתה".

"הממשלה האמריקנית והמגזר הפרטי משקיעים מיליארדי דולרים בטכנולוגיות זיהוי פנים", אמרה ג'ניפר לינץ', עורכת דין המתמחה בנושא בארגון "החזית האלקטרונית" בסן פרנסיסקו. לדבריה, הנושא טרם הוסדר בחקיקה, והממשל פועל למעשה בוואקום חוקתי. "יש מעט מאוד מגבלות בנושא", הוסיפה לורה דונהיו, מנהלת המרכז ללימודי ביטחון לאומי באוניברסיטת ג'ורג'טאון.

פריצת הדרך המשמעותית ביותר של ה-NSA בנושא הייתה בשנת 2010, אז הצליחו עובדי הסוכנות להתאים בין תמונות משני מאגרי נתונים שונים – זה של הסוכנות, הנקרא "Pinwale", ומאגר המידע של הממשלה האמריקנית בנוגע לגורמי טרור. בכך נפתחה הדלת לתחום, בניסיון לשלב תמונות עם נתונים נוספים על מנת ליצור פרופיל מקיף של יעדים מודיעיניים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully