וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בן 62 חצה את האוקיינוס השקט בסירת משוטים

1.6.2014 / 5:30

ההרפתקן הרוסי פדור קוניוקוב קבע שיא עולם כשסיים מסע חתירה מצ'ילה לאוסטרליה ב-162 ימים. הוא עבר יותר מ-17,408 ק"מ ללא כל סיוע חיצוני. ועכשיו הוא כבר מתכונן לאתגר הבא

צילום מסך

המטייל וההרפתקן הרוסי הנודע, פדור קוניוקוב, 62, קבע שיא עולם כשסיים מסע חתירה ברחבי האוקיינוס השקט בן 162 ימים. קוניוקוב החל את ההרפתקה בנמל קונקון שבצ'ילה ב-22 בדצמבר, וסיים אותו אתמול (שבת) בעיירה מולולבה שבמזרח אוסטרליה. בבלוג שלו כתב קוניוקוב כי הוא כיסה לבדו מרחק של יותר מ-17,408 ק"מ בסירת משוטים, מבלי להיכנס לנמלים וללא כל סיוע חיצוני.

"בהתחלה זה היה קשה, אחר כך זה נהיה אף קשה יותר", סיפר קוניוקוב. "בכל יום ניסיתי להפליג 18 שעות, ישנתי בין 20 ל-25 דקות ולא יותר משעתיים ביום". לדבריו, במהלך המסע ליווה אותו מזג אוויר נוח. "ברחתי מכל סופות ההוריקן, הסירה לא התהפכה אפילו פעם אחת", הוסיף.

עוד ידיעות שאסור לפספס:
תיעוד קשה: טרנסג'נדריות מותקפות ומופשטות ברכבת
ארה"ב: ה"זובור" בקולג' נגמר בכריתת אשכים
אלסקה: אישה התחזתה למתה - וניצלה מתקיפת דובה

רוסי בן 62 חצה את האוקיינוס השקט בסירת משוטים. צילום מסך
"זה התחיל קשה והפך לקשה יותר". פדור קוניוקוב מגיע לחופי אוסטרליה/צילום מסך

לפחות 500 בני אדם התאספו אתמול לחופי העיירה האוסטרלית הקטנה כדי לקבל את פניו של ההרפתקן. בינם נכח גם שגריר רוסיה באוסטרליה, ולדימיר מורוזוב, שהעביר לקוניוקוב את ברכת הנשיא, ולדימיר פוטין. קוניוקוב תכנן לסיים את המסע ב-200 ימים, והיעד המקורי שלו היה בריסביין, מאה קילומטרים דרומית למולולבה. רוחות וזרמים באוקיינוס הסיטו אותו מהמסלול וכך בחר נמל אחר לסיים בו את הטיול.

השיא הקודם בחציית האוקיינוס השקט נקבע על ידי ג'ים שקדר, חותר בריטי שסיים את המסע ב-273 ימים. הוא יצא מפרו ב-29 ביוני 2000 והגיע לאוסטרליה ב-30 במרץ 2001.

ומה האתגר הבא? לאחר שסיים את השייט, אמר קוניוקוב שהוא מתכנן לבצע טיסה מסביב לעולם בכדור פורח וללא הפסקות. הוא ייצא מאוסטרליה, יטוס מכיוון מערב למזרח, וישלים את המסע חזרה באוסטרליה. "אני מטייל כבר למעלה מ-40 שנה", אמר. "התחלתי מסיבות מדעיות אבל עכשיו אני חושב על הדור הצעיר, אני רוצה לעורר בהם השראה. אני רוצה שאנשים יחלמו יותר".

ב-2002 קבע קוניוקוב, כומר אורתודוכסי בעברו, שיא עולם כשחצה את האוקיינוס האטלנטי בסירת משוטים באורך שבעה מטרים, ב-46 ימים וארבע שעות. השיא נשמר במשך 11 שנים. הוא היה גם מטפס ההרים הרוסי הראשון שהשלים את אתגר שבע הפסגות, שבו אדם חייב לטפס על ההרים הגבוהים ביותר של כל אחת משבע היבשות. קוניוקוב הוא האדם היחיד שהגיע לנקודות קיצוניות רבות שכאלה על גבי כדור הארץ, כמו הקוטב הצפוני שבו ביקר שלוש פעמים, הקוטב הדרומי, הקצה הנגיש ביותר של האוקיינוס הארקטי ופסגת האוורסט, אליה טיפס פעמיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully