וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למה נפגשו אובמה והילרי קלינטון בחשאי בבית הלבן?

הפגישה בין שרת החוץ לשעבר לבין הנשיא, שלא פורסמה רשמית, ונחשפה רק בציוץ בטוויטר של מגזין אמריקני גררה גל שמועות על הכרזת התמודדות. בינתיים, היא ממשיכה להוביל בסקרים

ברק אובמה והילרי קלינטון בקונגרס האמריקני ינואר 2012.. AP
"מקווים שלא גרמנו לה לאחר לפגישה". הילרי קלינטון וברק אובמה בקונגרס האמריקני, ינואר 2012/AP

שרת החוץ האמריקנית לשעבר הילרי קלינטון נפגשה אתמול (חמישי) בצהריים עם נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, לארוחה חשאית. הפגישה הסודית גרמה להתגברות ההערכות לכך שקלינטון אכן תתמודד על תפקיד הנשיאה בבחירות שיתקיימו ב-2016.

הפגישה בין השניים לא פורסמה בלוח הזמנים הציבורי של אובמה ונודע עליה הודות לציוץ שפרסם המגזין האמריקני "People Magazine" בטוויטר. לציוץ צורפה תמונה בה מצולמת הכתבת הפוליטית של המגזין, סנדרה ווסטפול, לצד קלינטון בבית הלבן. לצד התמונה נכתב: "ווסטפול משוחח עם הילרי קלינטון לפני פגישתה בבית הלבן. מקווים שלא גרמנו לה לאחר לפגישה עם אובמה".

עוד בוואלה! חדשות:
הודו: כרטיסן שיכור חשוד שדחף נוסעת רכבת למותה
ארה"ב: "כוחות הצבא הרוסי נסוגו מגבול אוקראינה"
השבוע שהכריז לא-רשמית: האביב הערבי נגמר

הציוץ זכה לתשומת לב רבה בקרב עיתונאים, וזמן קצר לאחר מכן הוא נמחק מהטוויטר, ללא שסופק הסבר לכך. מאוחר יותר עלה ציוץ חדש, בו שונה הכיתוב ובמקום "פגישה" נכתב "ארוחת צהריים". בעקבות הדיווח ותשומת הלב הרבה, אישר גורם מהבית הלבן את קיום הפגישה. "הנשיא נהנה היום מארוחת צהריים לא רשמית ופרטית עם הילרי קלינטון בבית הלבן", אמר.

למרות שטרם הכריזה רשמית על מועמדותה, קלינטון נחשבת לפי שעה למועמדת המובילה לנשיאות בקרב חברי המפלגה הדמוקרטית, אליה היא משתייכת. בסקרי דעת הקהל היא מובילה בהפרש ניכר על כל יתר המועמדים האפשריים בפריימריז בתוך המפלגה, בהם גם סגן הנשיא הנוכחי ג'ו ביידן. התמיכה בנשיא הדמוקרטי אובמה נמצאת בשפל בימים אלה, ולמרות זאת קלינטון מובילה גם בסקרים ארציים, גם על פני מועמדים רפובליקניים, בהם ג'ב בוש, אחיו של הנשיא לשעבר ג'ורג' וו., כריס כריסטי ורון פול.

בעוד עשרה ימים אמורה קלינטון להשיק את ספרה האוטוביוגרפי "החלטות קשות", במה שצפוי להיות נקודת ציון משמעותית נוספת בדרך להכרזה על מועמדותה לנשיאות ב-2016. הספר צפוי להיות מלווה גם בכיסוי תקשורתי נרחב, ועשוי לסייע לה בגיוס תרומות לקמפיין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully