וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אוקראינה: מסוק הופל במזרח, גנרל ו-13 חיילים נהרגו

29.5.2014 / 13:40

הנשיא הנבחר פורושנקו הודיע כי המסוק הופל בסלוביאנסק בשעה שהוביל אספקה לחיילים הנאבקים בבדלנים הפרו-רוסים. אחד ממנהיגי המורדים קיבל אחריות לחטיפת 4 פקחים אירופים

חילופי אש בנמל התעופה של דונייצק – 27-26 במאי 2014. AP
מסוק סער של צבא אוקראינה, שלשום בשמי דונייצק/AP

בדלנים פרו רוסים הפילו מסוק של צבא אוקראינה. המסוק הופל הבוקר (חמישי) בשמי העיר סלוביאנסק, והממשלה הודיע כי 14 אנשי צבא, בהם גנרל, נהרגו בהתרסקותו.

הנשיא הנבחר של אוקראינה, פטרו פורושנקו, אמר כי כל אנשי הצוות והנוסעים במסוק נספו בהתרסקות. המסוק הוביל אספקה לאנשי הצבא במזרח המדינה.

בתחילת החודש הופלו שני מסוקים של צבא אוקראינה, גם הם סמוך לעיר סלוביאנסק. טייס ואיש צוות נהרגו בתקריות הללו.

הבדלנים הפרו רוסים הודיעו כי עד 100 מאנשיהם נהרגו השבוע במצור על נמל התעופה של דונייצק, המרוחק 150 קילומטרים מהעיר סלוביאנק.

בתוך כך, אחד ממנהיגי הבדלנים קיבל היום אחריות לחטיפת ארבעה משקיפים אירופים. לדבריו, החטופים - אזרחים של דנמרק, אסטוניה, טורקיה ושוויץ - נמצאים במצב טוב, וישוחררו בקרוב.

חילופי אש בנמל התעופה של דונייצק – 27-26 במאי 2014. GettyImages
מורד פרו-רוסי, שלשום בדונייצק/GettyImages

ראש ממשלת אוקראינה, ארסני יצניוק, קרא אתמול לנשיא רוסיה ולדימיר פוטין, לחסום את הגבול המשותף בין המדינות, כדי למנוע מעבר של לוחמים לתוך אוקראינה. "המצב במזרח מידרדר. כמה משאיות מלאות בתחמושת ובלוחמי גרילה רוסים חצתה את הגבול אל שטחנו" אמר יצניוק. יצניוק הוסיף כי אם רוסיה תחדל מלתמוך בבדלנים במזרח המדינה, קייב תוכל לפתור את המשבר תוך שבוע. "התמיכה הכספים והלוגיסטית במורדים יוצרת עבורנו קשיים גדולים".

בנאומו באקדמיית וסט פוינט, אמר אתמול נשיא ארה"ב ברק אובמה כי הוא שוחח עם נשיא אוקראינה הנבחר פורושנקו, וכי הוא מקווה שתמיכת המוסדות הבינלאומיים בקייב יעניקו סיכוי "לעם באוקראינה לקבוע את עתידו". בנאומו, התייחס אובמה למשבר ביחסים בין ארה"ב לבין רוסיה בשל התערבותה באוקראינה, ואמר כי לא מדובר ב"מלחמה קרה חדשה". אובמה הוסיף כי "יכולתנו לעצב את דעת הקהל העולמית, עזרה לבודד את רוסיה באופן מידי".

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully