וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דריסת הנשים בנתניה: 11 שנות מאסר לשושן ברבי

29.5.2014 / 9:05

ברבי הורשע במסגרת עסקת טיעון בגרימת מוות ברשלנות ובהפקרה אחרי דריסתן של שלוש נשים בנתניה באוגוסט 2012. השופטת בגזר הדין: "ברבי זלזל בערכי החוק והמוסר"

צילום: טל אנגלנדר, שלומי גבאי; עריכה: יאיר דניאל; קריינות: אביב אברמוביץ'

בית המשפט המחוזי בלוד גזר היום (חמישי) עשר שנות מאסר בפועל על שושן ברבי, שהורשע במסגרת עסקת טיעון בשלוש עבירות של גרימת מוות ברשלנות, הפקרה אחרי פגיעה, שיבוש הליכי משפט, הדחה בחקירה, החזקת סם מסוכן לצריכה עצמית ושימוש בסם מסוכן. ברבי יישא שנת מאסר נוספת, לאחר שבית המשפט הפעיל שנת מאסר על תנאי שהייתה תלויה נגדו בגין עבירה אחרת, והוא ישהה במאסר 11 שנים בסך הכול. כמו כן, נדרש ברבי לפצות את משפחות הקורבנות ב-150 אלף שקלים.

על אורן חנונה, הנוסע הנוסף שהיה לצדו של שושן בכלי הרכב הפוגע, נגזרו 12 חודשי מאסר בניכוי ימי מעצרו. זאת לאחר שהורשע גם כן במסגרת הסדר טיעון בעבירה שעניינה חובת נוסע להתקשר לגופי הצלה.

לקריאה נוספת:
נחתם הסדר טיעון עם ברבי, שהרג שלוש ב"פגע וברח"
בת ההרוגה בפגע וברח: "ברבי מתחמק מהעונש"
גם אתם התעצבנתם מעסקת הטיעון של שושן ברבי?

שושן ברבי בדיון בעתירתו נגד עיריית נתניה,דצמבר 2012. ניב אהרונסון
שושן ברבי בדיון בעתירתו בבית המשפט, דצמבר 2012/ניב אהרונסון

השופטת ורדה מרוז כתבה בגזר הדין: "למרבה הצער, אין בנמצא נקודות זכות רבות לטובת הנאשם כנימוק להקלה בעונש למעט ההכרה בחומרת מעשיו, הצער והחרטה שהביע והודאתו בעובדות כתב האישום המתוקן, אגב נכונות לשאת בכל עונש כפי שייקבע. לצד אלו, בפיו תירוצים כאלו ואחרים, שנועדו להמעיט מאחריותו". השופטת ציינה כי היא ערה למחיר שמשלמת משפחתו בגין מעשיו, אולם אין בכך כדי נימוק להקלה בענישה לנוכח חומרת האירועים ונסיבות ביצוע העבירות. "על רקע רשלנותו המתוארת של הנאשם ועברו הפלילי המכביד, וכן עברו התעבורתי, ובהתחשב בנסיבות בעלות החומרה היתרה שבהן בוצעו עבירות ההפקרה וההדחה, תוך זלזול בערכי חוק ומוסר, אני קובעת כי עונשו של הנאשם בגין כל אחד משלושת האירועים יעמוד על הרף העליון של מתחמי הענישה", כתבה.

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady

פרקליטי ברבי: "הסדר טיעון חריג"

הפרקליטות ביקשה תחילה עונש חמור יותר לברבי - 17 שנות מאסר. "מה שעמד לנגד הנאשם זה למלט את עצמו מהעונש, לשבש את החקירה וגם להדיח בחקירה. אחר כך הוא הסתתר וצרך סמים", נכתב. התובע מפרקליטות מחוז מרכז, עורך הדין אלון טנקג'י, קרא להפעלת "רף הענישה המקסימלי" על כל עבירה בנפרד - שבע שנות מאסר על הפקרה, חמש שנים על הדחה ושיבוש מהלכי חקירה וארבע שנים וחצי על הריגה. נוסף על כך, ביקשה הפרקליטות להפעיל גם את עונש המאסר על תנאי שהיה תלוי נגד ברבי במשך שנה, משום "שהכתובת הייתה על הקיר", וכן לשלול את רישיונו לצמיתות ולפצות את משפחות הקורבנות.

באוגוסט 2012 הוגש נגד ברבי כתב אישום חמור בגין הריגה, הפקרה, נהיגה בשכרות, שיבוש הליכי משפט, הדחה בחקירה וביצוע עבירות סמים. על פי כתב האישום המקורי, ברבי, תושב נתניה בן 36, נהג תחת השפעת אלכוהול בעת שדרס למוות שלוש נשים: אלכסנדרה רובינוב, תושבת נתניה בת 67; סטבלנה יגודייב תושבת דימונה בת 56; ובתה של סבטלנה, שושנה בת ה-25. לאחר מכן, נטען, נמלט מהזירה וניסה לשכנע את אחד מעובדיו לטעון שהוא הנהג.

על פי כתב האישום המקורי, לפני התאונה שתה ברבי שני בקבוקי בירה ובהמשך שתה עוד כמה בקבוקי אלכוהול. בשעות הערב, לאחר ששתה פעם נוספת, נסע ברבי עם הנאשם השני, חנונה, בשדרות בן צבי בנתניה, כשרמת האלכוהול בדמו עולה על המותר בחוק, ואז פגע בשלוש בנות המשפחה. לאחר התאונה, הסתתר ברבי באזור התעשייה בנתניה עד שהמשטרה לכדה אותו.

פגע וברח בנתניה, שלוש הולכות רגל נהרגו, אוגוסט 12. שלומי גבאי
זירת התאונה בנתניה ב-2012/שלומי גבאי

עורכי הדין מוטי כץ, דוד יפתח וג'קי סגרון, סנגוריו של ברבי, טוענים כי מדובר בהסדר טיעון חריג. "יש פסיקה של העליון על פי תיקון לחוק העונשין, שלפיו כאשר מדובר בשרשרת אירועים שמהווים ברצף אירוע אחד, כמו תאונה והפקרה, מתייחסים לכך כאל אירוע אחד. בכל האירועים מאז התיקון התייחסו במקרים דומים כאירוע אחד, ולכן לפי זה העונש לא היה אמור לעבור את רף השש שנים", אמרו. "השופטת עשתה פיצול מלאכותי שנוגד את הוראות החוק ופסיקת העליון, כדי להגיע לתוצאה שאליה שאפה".

  • עוד באותו נושא:
  • שושן ברבי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully