וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נערות הידרדרו לזנות: "כשל חברתי זועק לשמים"

29.5.2014 / 8:00

הוועדה לזכויות הילד תכנס דיון מיוחד בעקבות חשיפת וואלה! חדשות על נערות המקיימות יחסי מין בדרום תל אביב תמורת כסף או אלכוהול. ח"כ לוי-אבקסיס: "המדינה אינה עושה מספיק"

צילום מסך

הוועדה לזכויות הילד של הכנסת תתכנס לדיון מיוחד בעקבות חשיפת וואלה! חדשות אתמול (רביעי) על כך שנערות ממוצא אתיופי, תושבות ראשון לציון, מקיימות יחסי מין עם אזרחים זרים ממדינות באפריקה במתחם התחנה המרכזית הישנה בתל אביב. זאת בעבור סכומים קטנים של כסף או תמורת אלכוהול.

"מדובר בכשל חברתי הזועק לשמים", אמרה יו"ר הוועדה, ח"כ אורלי לוי-אבקסיס (ישראל ביתנו), לוואלה! חדשות. "זנות קטינים היא תופעה המתרחשת בישראל, והמדינה אינה עושה מספיק כדי למגר אותה", הוסיפה. לדברי לוי-אבקסיס, "התופעה של זנות קטינים כבר נידונה בוועדה לזכויות הילד, לאחר שקיבלנו בשנים האחרונות דיווחים על התרחבות התופעה – דווקא בעקבות ההצלחה של הרשויות למגר את תופעות הסחר בנשים (בוגרות - א"א) למטרות זנות.

עוד בוואלה! חדשות:
מצרים: ניצחון מוחץ לסיסי בבחירות לנשיאות
הבוקר: מסלול חדש ייחנך בנמל התעופה בן גוריון
אף מילה על ישראל: אובמה שתק - והתנער מהכישלון של קרי

קטינות שהידרדרו לזנות בשכונת רמת אליהו, ראשון לציון. מאי 2014. עומר מירון, צילום מסך
"התרענו שאין מספיק מסגרות". אחת הנערות מראשון לציון העוסקות בזנות בתל אביב/צילום מסך, עומר מירון

"לצערי, אנו נחשפים היום שוב לכשלים של המדינה בטיפול בתופעה", המשיכה יו"ר הוועדה. "התרענו בעבר כי למשרד הרווחה אין מספיק מעונות ומסגרות שיכולים לקבל את הנערות הללו ולטפל בהן". היא ציינה שגם מבקר המדינה נדרש לנושא והצביע על מחסור במעונות כבעיה שאסור להתעלם ממנה. "מלבד זאת, התרענו על המחסור בשירותי רווחה ייעודיים להתמודדות עם התופעה, מעבר לאלו הקיימים בתל אביב, בחיפה ובאילת, והנה זה קורה עם בנות מראשון לציון, מקריית גת, מקריית מלאכי ומצפון הארץ".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

"זה פרק הזמן שעוד ניתן להציל כמה מהן"

אתמול פורסם בוואלה! חדשות כי נערות ישראליות בגיל חטיבת ביניים עובדות כזונות ב"חמארות" – מקומות בילוי של אפריקנים בדרומה של העיר. "הן מגיעות לשם מכל הארץ", סיפר גורם במשטרה. עובד בפיצוצייה הסמוכה למקום שבו מתקיימים יחסי המין הסביר כיצד השיטה עובדת: "הזרים מממנים להן את בקבוקי המשקה ונותנים להן כמה שקלים, והן נותנות להם את גופן".

קטינות שהידרדרו לזנות בשכונת רמת אליהו, ראשון לציון. מאי 2014. עומר מירון, צילום מסך
התופעה התרחבה, דווקא בשל ההצלחה במיגור הסחר בנשים/צילום מסך, עומר מירון

המאבק שמנהלת המשטרה בסחר בנשים מאירופה – שציינה ח"כ לוי-אבקסיס בדבריה – הוביל אמנם לירידה במספר העוסקות בזנות שאינן ישראליות. עם זאת, הביקוש לזנות דווקא עלה. גורמי רווחה, חינוך ומשטרה מכירים היטב את התופעה החמורה. "אנחנו יודעים על שבע נערות לפחות, הקטנה שבהן בת 13", אמר גורם בעיריית ראשון לציון. "אוספים אותן, ותמורת כמה שקלים עבור בילוי או ביגוד, הן מקיימות יחסי מין עם עובדים זרים. אנחנו ממתינים שיתפנו מקומות במוסדות לנערות בסיכון כדי שנוכל להעבירן לשיקום. הן עושות את הצעדים הראשונים שלהן בעולם הזנות, וזה פרק הזמן שעוד ניתן להציל כמה מהן", הוא התריע.

על פי ההערכות של משטרת מרחב יפתח, בתל אביב פועלות כיום כ-300 "חמארות", רובן אינן חוקיות. על פי העדויות, יחסי המין מתקיימים בחדרונים צדדיים הנמצאים בחלק ממקומות הבילוי הללו. "ניתן להבחין בקלות בנערות הישראליות", הביר גורם במשטרת תל אביב. "הן מטופחות ומאופרות, לרוב בנות העדה האתיופית. האקט מתבצע במהירות ולא בשכיבה".

"תמורת כסף קטן, הילדות הללו עושות את מה שהן עושות", אמר עובד בפיצוצייה בשכונת רמת אליהו בראשון לציון שהבחין בנערות לפני צאתן לתל אביב. "ההורים לא יודעים מה הן עושות. הם באמת מאמינים שהן יוצאות לבילוי, אבל לא מודעים לאלכוהול ולמין", הוסיף.

לפניות לכתב אבי אשכנזי: Aviash123@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully