וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דוד לוי לא יתמודד לנשיאות: "לא הייתה תמיכה"

אחיקם משה דוד

27.5.2014 / 17:37

חבר הכנסת והשר לשעבר הודיע שלא יגיש מועמדות לתפקיד הנחשק כיוון שלא הייתה לכך הסכמה רחבה בליכוד. הוא הודה למי שקרא לו להתמודד, איחל בהצלחה למועמדים וסירב לספר במי הוא תומך

צילום: יותם אסרף – ג'יליס

דוד לוי הודיע אחר הצהריים (שלישי) כי לא יתמודד על תפקיד נשיא המדינה. בשיחה עם עיתונאים מחוץ לביתו שבבית שאן, הסביר לוי כי החליט שלא להגיש את מועמדותו כיוון שלא זכה לתמיכה רחבה במפלגת השלטון. "כפי שאמרתי לכם לפני מספר ימים, היו פניות רבות מגורמים שונים מרכזיים בליכוד ובציבור ביניהם חברי כנסת, שרים, בקריאה שאני אצטרף למרוץ לנשיאות", אמר חבר הכנסת והשר לשעבר והוסיף: "הודעתי אז שאשקול זאת אם תהיה לכך הסכמה רחבה ככל האפשר כמתחייב, על פי הכרתי, מהתפקיד הממלכתי הרם הזה. הדבר הזה לא קרה והפיצול גדול מאוד".

המרוץ לנשיאות - סיקור מיוחד:
הנוק אאוט של ריבלין לבן אליעזר במרוץ לנשיאות
המועמדים לנשיאות הגישו חתימות ליו"ר הכנסת
חמש סיבות לתמוך בדליה איציק לנשיאות / מנחם בן

דוד לוי מחוץ לביתו בבית שאן מודיע כי לא ירוץ לנשיאות. מאי 2014. ג'יליס
דוד לוי מחוץ לביתו בבית שאן, היום/ג'יליס

בתשובה לשאלה אם הוא מאוכזב מהיעדר התמיכה בו, השיב: "לא מאוכזב, אבל איך אומרים, הבחירה יכולה הייתה להתנהל בהסכמה רחבה של גורמים מרכזיים בכנסת, בפוליטיקה הישראלית, הואיל והכנסת היא הבוחרת. אבל הפיצול הגדול הזה אינו אותה לכידות שאני קיוויתי לה".

הוא הודה לכל מי שקרא לו להתמודד על התפקיד. "אני רואה בפנייתם ובהפצרות שלהם הערכה בפועלי וחלקי למען המדינה והחברה במשך עשרות השנים", אמר ואיחל לאלה שכן הגישו מועמדות "הליך בחירה הוגן, מכובד כפי שהתפקיד הרם הזה מחייב. אני מאחל הצלחה לכולם, כל מי שייבחר יהיה הנשיא של כולנו". הוא סירב לומר במי מהמועמדים הוא תומך.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

בכך, נסגרה תיאורטית רשימת המועמדים לתפקיד הנחשק שאליו ניתן להגיש מועמדות עד היום בחצות. המועמדים הם: חבר הכנסת ראובן ריבלין (הליכוד), ח"כ בנימין (פואד) בן אליעזר (העבודה), ח"כ מאיר שטרית (התנועה) יו"ר הכנסת לשעבר דליה איציק, שופטת בית המשפט העליון לשעבר דליה דורנר וחתן פרס נובל לכימיה, פרופ' דן שכטמן. כל השישה הגישו הבוקר את רשימות חתימות התמיכה של חברי הכנסת ליו"ר יולי אדלשטיין.

לפניות לכתב אחיקם משה דוד: ahikam77@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully