וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הותר לפרסום: הקבלנים החשודים - יאיר ויורם ביטון

28.5.2014 / 11:05

שני האחים העומדים בראש חברת הנדל"ן "ב. יאיר" הם החשודים שאפשרו לעבריין יצחק אברג'יל להלבין מיליוני שקלים. מעצרו של יאיר הוארך עד יום חמישי, יורם שוחרר למעצר בית

יאיר ביטון החשוד בהלבנת הון באמצעות חברת בנייה והעברת הכסף לארגון פשע. מאי 2014. יותם רונן
יאיר ביטון לאחר מעצרו/יותם רונן

יאיר ויורם ביטון הם האחים הקבלנים העומדים בראש חברת הנדל"ן "ב. יאיר" אשר נעצרו בשבוע שעבר בחשד שהלבינו מיליוני שקלים עבור העבריין יצחק אברג'יל – כך הותר הבוקר (רביעי) לפרסום. על פי החשד, השניים אפשרו לאברג'יל ואנשיו להלבין כספים באמצעות חברה קבלנית משנית לאחר שהעבריין מנע את קריסת החברה בגין חובות. בית משפט השלום בראשון לציון האריך אתמול את מעצרם של יאיר ביטון ושני קבלני משנה בחברה עד יום חמישי. יורם ביטון שוחרר למעצר בית עד יום ראשון.

עוד בפרשה:
גם אחיו של אברג’יל נחקר
”אברג’יל הציל את הקבלנים מקריסה - ופרש עליהם חסותו”
פרשת הלבנת ההון: בחברת הנדל”ן - עסקים כרגיל

יורם ביטון החשוד בהלבנת הון באמצעות חברת בנייה והעברת הכסף לארגון פשע. מאי 2014. יותם רונן
יורם ביטון/יותם רונן

אברג'יל ויאיר ביטון הכירו עוד לפני התפוצצות פרשת הבנק למסחר, שבמסגרתה מעלה עובדת הבנק אתי אלון במאות מיליוני שקלים והעבירה סכומי כסף גדולים לארגון הפשיעה של העבריין הירושלמי גבי בן הרוש ולאברג'יל. באותה העת, הכיר ביטון גם את בן הרוש, שיחד עם אברג'יל הצליח לחלץ את ביטון מחובות והזרים כספים לטובת הצלת החברה. מאז, להערכת המשטרה, מתקיים הקשר בין הקבלנים לבין ארגון הפשיעה של אברג'יל.

במשך תקופה ארוכה ניסתה המשטרה להתחקות אחר הזרמת הכספים, אך לשווא. רק בשנת 2007 חלה התפתחות משמעותית, כאשר המשטרה החלה לעקוב אחר הפעילות של הקבלנים בפרויקט באילת. לפי החשד, באמצעות חברה קבלנית משנית, הוזרמו רווחים מתוך הפרויקט בסכומים של למעלה מ-60 מיליון שקלים לארגון של אברג'יל.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
יצחק אברג'יל מובא לדיון על תנאי מעצרו בבית המשפט המחוזי בירושלים, ינואר 2014. טלי מאייר
יצחק אברג'יל/טלי מאייר

שלשום נודע לוואלה! חדשות כי גם אייבי אברג'יל, אחיו של העבריין הבכיר, נחקר באזהרה בחשד למעורבות בפרשה. במסגרת החקירה, צפויה המשטרה לחקור עשרות בני אדם נוספים. אחד מהם, כך לפי גורמים המעורים בחקירה, הוא העבריין הירושלמי יעקב (עקא) שמעון, נאמנו של אברג'יל החשוד כי ניהל עבורו את עסקיו מול חברת "ב. יאיר" בעת שהוא שהה בחו"ל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully