וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וינשטיין הציג תכנית חדשה למלחמה בפשע המאורגן

26.5.2014 / 20:56

היועץ המשפטי לממשלה חשף תכנית שבין מטרותיה לפגוע ברווחיהם של ארגוני הפשיעה באמצעות שיתוף פעולה בין הרשויות. "נפיל חומות ונפגע פגיעה קשה בארגוני הפשיעה", הבטיח

היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, הציג היום (שני) בכנס לשכת עורכי הדין באילת תכנית חדשה של משרד המשפטים למלחמה בארגוני הפשיעה. במסגרת התכנית החדשה, המכונה "מניפה", תונהג מדיניות אכיפה חדשה בפשיעה המאורגנת. זאת בשילוב משטרת ישראל ועשרות גופי תביעה ואכיפה, בהם רשות המסים, מחלקת הייעוץ והחקיקה במשרד המשפטים, היועצים המשפטיים במשרדי הממשלה והרשות לאיסור הלבנת הון.

מטרת התכנית היא לא רק להפעיל את החוק הפלילי שכוחו מוגבל, אלא גם לפגוע ברווחיהם של ארגוני הפשיעה באמצעות שיתופי הפעולה. לצורך כך, כל צוות פעולה מחוזי גיבש רשימת יעדים המונה ארגוני פשיעה מאורגנת שנגדם תופעל המדיניות החדשה וכן נכסים המשמשים לפעילותם. שימוש באכיפה משולבת שבה מופעלים מוסדות אזרחיים ומנהליים אמנם נעשה כבר בעבר, אך בעניינים נקודתיים ולא כחלק מתכנית מגובשת שקשרה בין רשויות המנהל והאכיפה.

עוד בוואלה! חדשות:
בית המשפט בבלגיה: הירי בבריסל - פיגוע טרור
מת התינוק בן ה-11 חודשים שטבע באמבטיה בדירה בתל אביב
טורקיה מבקשת מהאינטרפול צו מעצר נגד גבי אשכנזי

יצחק אברג'יל מובא לדיון על תנאי מעצרו בבית המשפט המחוזי בירושלים, ינואר 2014. טלי מאייר
אחת ממטרות התכנית היא לפגוע ברווחיהם של ארגוני הפשיעה. יצחק אברג'יל בבית המשפט/טלי מאייר

היועץ המשפטי לממשלה הוא שיתאם בין הרשויות. "יכולותיו לעשות שימוש במגוון סמכויות על מנת להפיל חומות בין רשויות המנהל ולהביאן למאמץ משולב, כגוף אחד, היא כלי רב-עוצמה במאבק על שלטון החוק", אמר וינשטיין בכנס. הוא הוסיף: "מנוי וגמור עמי להפעיל כלי זה כדי לפגוע פגיעה קשה בארגוני הפשיעה ובקיום הכלכלי שלהם".

לפניות לכתבת גלי גינת: gali.gnt@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully