וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשטרה: תשתית להעמיד לדין את יוסי וסרמן על שוחד

המשטרה המליצה להעמיד לדין את המזכ"ל ובכירים נוספים בהסתדרות המורים, החשודים במרמה ובהפרת אמונים. וסרמן: "מדובר בניסיון להחליף את הנהגת ההסתדרות בדרך לא דמוקרטית"

יוסי וסרמן. ניר לנדאו, מערכת וואלה!
הכחיש את החשדות נגדו. מזכ"ל הסתדרות המורים, יוסי וסרמן/ניר לנדאו, מערכת וואלה!

ביחידה הארצית לחקירות הונאה (יאח"ה) בלוד הסתיימה היום (שני) חקירה בעניין כמה בכירים בהסתדרות המורים – בהם המזכ"ל יוסי וסרמן – החשודים בעבירות של שוחד, פגיעה בפרטיות, מרמה והפרת אמונים. חשודים נוספים הם ראש אגף התרבות והספורט, יוסף אפרת, והמנהל הכלכלי לשעבר של ההסתדרות, רונן אבירם.

לפי החשדות נגדם, וסרמן ובכירים נוספים קיבלו שוחד בתמורה להמשך העסקתה של סוכנות נסיעות שסיפקה להסתדרות שירותי תיירות. שבעה חשודים ועשרות מעורבים אחרים נחקרו בפרשה, ונאספו מסמכים רבים המצביעים לכאורה על העבירות המיוחסות לחשודים.

עוד בוואלה! חדשות:
מת התינוק בן ה-11 חודשים שטבע באמבטיה בדירה בתל אביב
טורקיה מבקשת מהאינטרפול צו מעצר נגד גבי אשכנזי
ארונות ההרוגים מהירי בבריסל יוטסו הערב לישראל

החקירה הסמויה החלה לפני כמה חודשים, לאחר שראשת האופוזיציה בהסתדרות, גילה קליין, הגישה תלונה שבה הצביעה על התנהלותו הבעייתית לכאורה של וסרמן. עם התפתחות החקירה אספו חוקרי היחידה מסמכים ועדויות נוספים שהאריכו את רשימת החשודים וכן את רשימת העבירות.

בחודש פברואר הפכה החקירה לגלויה, עם מעצרו של וסרמן ושל עובד בכיר נוסף. וסרמן הכחיש אז את החשדות נגדו על אף שעומת עם המסמכים והעדויות שנאספו. בתום החקירה הוא נשלח למעצר בית של חמישה ימים.

"הסיפורים הופצו במטרה לפגוע בי"

ראש אגף חקירות מודיעין (אח"מ), אמר כי מסקנתו היחידה היא שנמצאה תשתית ראייתית לביצוע עבירות שוחד על ידי חלק מהחשודים, ולעבירות מרמה, הפרת אמונים ועבירה על חוק הגנת הפרטיות על ידי כלל החשודים. תיק החקירה מועבר בימים אלה לפרקליטות מחוז תל אביב לצורכי עיון ולהחלטה בעניין המשך ההליכים.

וסרמן, מצדו, הגיב היום להמלצת המשטרה להעמידו לדין, ואמר: "אין לי ספק שהפרקליטות תמצא שאין כל ממש בסיפורים שהופצו נגדי במטרה לפגוע בי ולהחליף בדרך לא דמוקרטית את הנהגת הסתדרות המורים". הוא הוסיף: "אני משרת את ציבור עובדי ההוראה בישראל זה 12 שנים ומעת לעת נאלצתי להתמודד עם טענות שקריות ומסולפות של גורמים פוליטיים בתוך הסתדרות המורים, אשר התבררו תמיד להיות מופרכות".

לפניות לכתבת רויטל בלומנפלד: revital.blumenfeld@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully