וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פשיטה על מועדון הבורסה: "העלימו מס במיליונים"

26.5.2014 / 13:01

מנהלת המקום, אחיה ואביהם, נעצרו בפשיטה של רשויות המס בסיוע כלבי סמים, שמצאו ערימות שטרות בשקלים, דולר ויורו במועדון החשפנות. הערכה: 10 מיליון שקלים הועלמו רק השנה

אילוסטרציה. ShutterStock
גם ההככנסות מה"טילים" הועלמו מרשויות המס/ShutterStock

הותר לפרסום: מנהלת מועדון החשפנות "הבורסה" שבדרום תל אביב, נעצרה שלשום (שבת) יחד עם אביה ואחד מאחיה שעבדו עמה, בחשד שהעלימה במשך שנים הכנסות של המועדון בהיקף עשרות מיליוני שקלים, מתוכן רק עשרה מיליון שקלים רק בשנה האחרונה. המנהלת שי-לי אבנבאח, בת 37 מתל אביב ובני משפחתה נחשדים כי פעלו בשיטה מתוחכמת ואף השמידו ראיות לתשלומי הלקוחות באופן יומיומי.

כב' השופטת דנה אמיר מבית משפט השלום בת"א אישרה, כאמור, את הארכת מעצרם של בני המשפחה – שי-לי, אביה מיכאל ואחיה מרדן - בארבעה ימים על מנת לאפשר ביצוע פעולות חקירה נוספות ולמנוע שיבוש הליכים.

שלושת בני המשפחה נעצרו במהלך פשיטה על המועדון שביצעו חוקרי פקיד השומה תל אביב. זאת, לאחר חקירה סמויה בת מספר חודשים, שנערכה בשיתוף עם רשות המסים. המידע הראשוני הגיע לפקידי השומה דרך המוקד הטלפוני "קו הצדק". לפשיטה התלוו כלבי סמים מיחידת הכלבנים של רשות המסים, המאומנים להריח גם מזומן. במהלך חיפוש איתרו הכלבים מזומנים בשקלים, בדולרים וביורו שהוחבאו במקומות רבים, לרבות בבתים של האחים, ברכביהם ובמועדון עצמו.

עוד בוואלה! חדשות:
דיווח בבלגיה: המחבל מהמוזיאון היהודי צילם את הרצח
הרג אדם בגלל שוקולד - וייכלא לשארית חייו
מצלמה נמצאה במצולות אחרי שנתיים - עם התמונות

מנהלת המועדון אבנבאח טענה בחקירתה כי חלק מן הסכום שנמצא הוא הכסף שקיבלה עבור מכירת המועדון בשנת 2008 לרם זלזניק, ישראלי המתגורר מזה מספר שנים בתאילנד, חלקו מהלוואות לפתיחת עסק שניתנו לה על ידי חברים שאת שמם המלא לא ידעה למסור ואת חלקו, מצאה בביתו של בן-זוגה, בעליו הקודם של המועדון שנפטר בשנה שעברה. אולם ברשות המסים חושדים כי זלזניק משמש כאיש קש, שמסתיר את הבעלות האמיתית של המועדון על ידי בני משפחתה של אבנבאח.

אב המשפחה השמיד ראיות מדי ערב

נחשד כי המשפחה העלימה הכנסות של המועדון שהתקבלו ממכירת כרטיסי כניסה, מזון ומשקאות, מתן שירות "אינטימי" ואף מסיורים מודרכים המתקיימים במקום. נוסף לכך, נמצא שעשרות עובדי המועדון מועסקים במזומן ללא תלוש משכורת, וכן ללא העברת ניכויים למס הכנסה. גם התשלומים לספקים התבצעו במזומן וללא חשבוניות.

מתצפיות סמויות שנערכו במקום, התגלה כי בני המשפחה ניהלו מעקב צמוד אחר כל הכנסות המועדון, כולל "טיפים" לרקדניות, בשיטה מתוחכמת שלא אפשרה הותרת ראיות על התשלום בידי הלקוחות. כמו כן, התגלה כי אב המשפחה, איש הכספים של המועדון, נהג מדי ערב להשמיד את כל המסמכים שהעידו על פעילותו הכלכלית של "הבורסה" לאחר שסיים לערוך את החשבונות ולהשליך אותם בפח האשפה הסמוך למועדון.

חוקרי מס הכנסה הצליבו מידע מול ספקים שמכרו שתייה למועדון, לפיו היה ברור כי הכנסות המועדון גבוהות בהרבה מן המדווח לרשויות המס, ואף אספו מהפחים את קרעי העתקי החשבוניות שנזרקו. לאחר שהפכה החקירה גלויה ונערכה ביקורת רשמית, נמצא בספרי החשבונות של המועדון כי הפדיון השנתי ממכירת משקאות קלים בלבד היה גבוה יותר מההכנסה השנתית של המועדון כפי שדווחה למס הכנסה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully