וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איציק הודיעה: "מתמודדת לנשיאות, הגיעה העת לאישה"

26.5.2014 / 5:00

לאחר שאספה את עשר החתימות הנדרשות, הכריזה רשמית הח"כית לשעבר על התמודדותה, יום לפני המועד האחרון להגשת המועמדות. גם שכטמן ודורנר צפויים להודיע על הצטרפות למרוץ

צילום: עומר מירון, עריכה: יאיר דניאל

(אדלשטיין מכריז על תאריך הבחירות לנשיאות, בשבוע שעבר)

לאחר שהשיגה את עשר החתימות הנחוצות לשם הגשת המועמדות, הודיעה הבוקר (שני) חברת הכנסת לשעבר דליה איציק באופן רשמי על התמודדותה על נשיאות המדינה. "אחרי 64 שנים ותשעה נשיאים, הגיע הזמן לנשיאה אישה", נמסר בהודעה מטעם לשכתה של איציק. "אני מעמידה את עצמי לבחירה מתוך כבוד ואמונה מלאה כי אעשה תפקיד רם זה באופן שיביא לעם ישראל גאווה. כל שעשיתי במהלך חיי, החל מהימים שבהם הייתי מורה בירושלים, דרך תפקידים בכנסת, בממשלה ובקבינט ועד לתפקיד יו"ר הכנסת - הכשירו אותי לתפקיד".

"אם אבחר", הוסיפה איציק, "אהיה נשיאה נגישה, עם מטרה לאחד את העם, ולשים דגש על חינוך, הקטנת פערים ושוויון הזדמנויות - נושאים שבהם פעלתי לאורך כל שנות השליחות הציבורית שלי. אני מאמינה שחברי הכנסת יעבירו מסר חד וברור שבישראל של 2014 גם תפקיד נשיא המדינה פתוח בפני נשים ויתנו בי את האמון".

המרוץ לנשיאות - סיקור מיוחד בוואלה! חדשות:
המרוץ לנשיאות: שכטמן בפנים, דורנר ואיציק בדרך
פיוס בדרך? מאמצים לקיום פגישה בין ריבלין לנתניהו
"לאחד את העם"? התרגילים המלוכלכים במרוץ לנשיאות

דליה איציק בחגיגית בר המצווה של בנו של אלי ישי, ינואר 2011. עומר מירון
פוליטיקאית בעלת חושים מחודדים, שנמנעת מהתמודדויות חסרות סיכוי. איציק/עומר מירון

איציק נחשבת לפוליטיקאית בעלת חושים מחודדים, ובדרך כלל נמנעת מהתמודדויות חסרות סיכוי. כך לדוגמה, בבחירות 2013 פרשה מרשימת קדימה לכנסת משהבינה שהיא עלולה להתבזות אם לא תיבחר. בשנת 2012, כששימה יו"ר הסיעה, נמנעה מלהביע תמיכה בהתמודדות בין ציפי לבני לשאול מופז בשל האי-ודאות לגבי זהותו הצפויה של המנצח. אולם, בעוד שמועמדותה של איציק נתמכת על ידי עשרה חברי כנסת במשכן, סקר של ערוץ 2 שפורסם ביום שישי האחרון בתכנית "אולפן שישי" בערוץ 2 הציב אותה במקום האחרון במרוץ לתפקיד הנכסף, עם תמיכה ציבורית של 2% בלבד.

מחר: היום האחרון להגשת המועמדויות

מחר יהיה היום האחרון להגשת המועמדויות לנשיאות המדינה. אדם נוסף שצפוי להכריז רשמית על התמודדותו הוא חתן פרס נובל לכימיה, פרופ' דן שכטמן, שבסוף השבוע האחרון השיג את עשר החתימות הדרושות לצורך הגשת המועמדות. בין החותמים עבורו: שר המדע יעקב פרי מיש עתיד, יו"ר סיעת הבית היהודי איילת שקד, ראשת מרצ זהבה גלאון וח"כ משה פייגלין מהליכוד. בעוד ששכטמן נהנה מתמיכה מועטה בתוככי המשכן וסיכויו לעלות לסיבוב השני נחשבים נמוכים מאוד, בקרב הציבור הוא זוכה לתמיכה נרחבת. בסקר של ערוץ 2 זכה שכטמן ל-19% תמיכה והגיע למקום השני אחרי רובי ריבלין, שנחשב למועמד בעל הסיכויים הגדולים ביותר. אחריו ברשימה נמצאים חברי הכנסת בנימין בן אליעזר (העבודה) ומאיר שטרית (התנועה).

דמות נוספת שצפויה להצטרף למרוץ, וככל הנראה לסגור בכך את רשימת המועמדים, היא השופטת בדימוס דליה דורנר. לפי שעה, תומכים בדורנר תשעה חברי כנסת. ח"כ פנינה תמנו שטה מיש עתיד הבהירה כי אם עד למועד הגשת המועמדות לא תמצא דורנר אדם עשירי שיתמוך במועמדותה, היא תסכים לחתום לה על בקשת ההתמודדות כדי לאפשר לה להשתתף במרוץ, וזאת ללא קשר לתמיכתה בפועל.

לפניות לכתב עמרי נחמיאס: omri_n@walla.net.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully