וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"כמו בתוניסיה: שיעור הכליאה בישראל גבוה מדי"

25.5.2014 / 20:54

עו"ד יואב ספיר הביע בכנס לשכת עורכי הדין באילת את חששו מפני "שחיקה בזכויות הפרט" בשל שיעור הכליאה הגבוה. מפקד מחוז תל אביב הצהיר כי "המשטרה יכולה להתמודד עם טרור פלילי בעצמה"

אף שבישראל רווחת לאחרונה התחושה שהמשטרה לא עושה מספיק כדי לשים עבריינים מאחורי סורג ובריח, עורך הדין יואב ספיר, הסנגור הציבורי הארצי, אמר בכנס לשכת עורכי הדין באילת כי בישראל שיעור הכליאה דווקא גבוה מדי. הוא התייחס גם לכך שמעצר לא צריך להוות כלי הרתעה. "מעצר לא אמור לשבור את רוחו של חשוד. אנחנו מדינה עם שיעור כליאה גבוה, מעל כל מדינות מערב אירופה, ומתקרבים בשיעור למדינות שלא היינו רוצים להידמות אליהן, כמו מולדובה ותוניסיה", אמר. הוא הוסיף כי שיעורי הכליאה הגבוהים מעוררים אצלו את החשש ל"שחיקה בזכויות הפרט והרשעות שווא".

עוד בוואלה! חדשות:
תיעוד: החשוד בירי במוזיאון היהודי בבריסל
האפיפיור בישראל: "אין מקום למי שמנצל את הדת לאלימות"
המורה אדם ורטה פוטר מ"אורט": "לא בגלל דעותיו"

מפקד מחוז תל אביב, ניצב בנצי סאו דיבר בכנס על ההשתלטות של ארגוני הפשיעה בישראל על גופים גדולים. "חלק מארגוני פשיעה היו מעורבים בבחירות המוניציפליות האחרונות", אמר. "לשמחתי, חלק מאנשי שלומם לא נבחרו, ואנחנו מכירים לא מעט ערים שארגוני פשיעה השתלטו עליהן", הוסיף, ונתן כדוגמא לכך את העיר נהריה, עליה "השתלט מיכאל מור".

הוא הוסיף כי העבריינים כבר "לא צריכים ללחוץ על ההדק כדי לפוצץ מטען, יש אחרים שעושים את זה בשליחותם", ובכך מסביר שהיום כבר השתלטות ארגוני הפשע יכולה להתנהל ממאחורי הקלעים ועם פחות "לכלוך". כדוגמה, הוא נתן את קבוצות הכדורגל בראשן עומדים עבריינים בכירים. "לא אנקוב בשם, אבל מדובר בחלק מהקבוצות הפופולריות ביותר", אמר. הוא הסביר כי "יש בבתי הכלא מחבלים שמרצים מאסרים מנהליים אף שלא לחצו על הדק אחד או הפעילו מטען, אבל מדינת ישראל החליטה שהם מחבלים".

ניצב בנצי סאו- משטרת טייבה, מרץ 2013. דרור עינב
"עבריינים כבר לא צריכים ללחוץ על ההדק כדי לפוצץ מטען". ניצב בנצי סאו/דרור עינב

כמו כן, התייחס הניצב לחקירת פיצוץ רכב הפרקליט, שאירע בנובמבר בשנה שעברה, אשר ככל הנראה הגיעה למבוי סתום. הוא אמר כי המשטרה יודעת להתמודד בעצמה עם טרור פלילי, ולא צריכה סיוע. "לזירת האירוע של הפיצוץ הגיעו היועץ המשפטי לממשלה ופרקליט המדינה הקודם, ובישרו לי שבשיחה עם ראש הממשלה הוא הבטיח שהוא יגייס את השב"כ לסייע למשטרה", סיפר. "אני אומר לכם באחריות", פנה ניצב סאו אל הקהל, "משטרת ישראל לא צריכה את הסיוע של השב"כ... כדי להתמודד עם טרור פלילי".

לפניות לכתבת גלי גינת: gali.gnt@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully