וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיליארדר איראני הורשע במעילת ענק והוצא להורג

מהא-פריד אמיר חוסראוי, מהאישים העשירים ביותר באיראן, נתלה בכלא אוין בטהראן. הוא אחד מ-40 מעורבים בפרשה מ-2011, שהנאשם העיקרי בה, מנכ"ל הבנק הגדול באיראן, נמלט

מהא-פריד אמיר חוסראוי, מהאישים העשירים ביותר באיראן, הוצא להורג אתמול (שבת) בכלא אוין בטהראן – כך מדווחים כלי התקשורת באיראן. חוסראוי הוא אחד מארבעת הנאשמים העיקריים בפרשת השחיתות שהתגלתה בשנת 2011 ושמסעירה מאז את המדינה. הוטל עליו עונש מוות בגין שחיתות ומעילה בכספי המדינה.

בפרשה נשפטו 40 נאשמים. ארבעה, בהם חוסראוי, נידונו למוות. שניים זוכו מאשמה, ועל היתר נגזרו תקופות מאסר שונות.

חוסראוי הוצא להורג אחרי שהערעור על עונשו נדחה, ואחרי עשרות דיונים במשפטו, שנמשך כבר שלוש שנים. לדברי התביעה, חוסראוי נהג לקבל אשראי מראשי בנקים שונים במדינה, שאיפשרו מתן הלוואות בסכומים גבוהים ממוסדות ממשלתיים, ובעזרתם שקיבל הקים חברות קש. התביעה טענה כי הוא שלשל לידיו סכום של 2.6 מיליארד דולרים.

אחרי אחד מהנאשמים בפרשה, מוחמד רזא חאורי, מתנהל מצוד ממושך ברחבי העולם. הוא עמד בראש בנק "מלי", הגדול ביותר באיראן, והואשם בהונאה, בשוחד ובמרמה. הוא נמלט לקנדה. שירותי הביטחון של איראן מעריכים כי הוא שוהה כיום בדרום אמריקה או באחד מאיי הקריביים.

הפרשה נחשפה בחודש ספטמבר 2011, עת התגלתה גניבה מעילה של כמעט שלושה מיליארד דולרים מבנקים מרכזיים באיראן. זמן קצר לאחר מכן, אמר המנהיג העליון של איראן, עלי חמינאי, כי צריך "לגדוע את ידיהם" של המעורבים בגניבה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully