וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חילץ עצמו מבור שלג כדי לשרוד - ותיעד כל שלב

פרופסור מאוניברסיטת מערב קנטקי צילם את עצמו נלחם על חייו, עת שטיפס במשך ארבע שעות עד שיצא מנקיק השלג שכמעט גבה את חייו בהרי ההימלאיה. "כל טעות הייתה מביאה למותי"

מטפס נפל לנקיק בעומק של כשני ק"מ וחילץ את עצמו/צילום: יוטיוב, Dr. John All עריכה: מתן חדד

ג'ון אל, פרופסור מאוניברסיטת מערב קנטקי, שרד לאחר שנפל ביום שני כ-21 מטרים לתוך נקיק בשלג, בעת מסע טיפוס בהרי ההימלאיה בנפאל. זיז בקירות השלג עצר את נפילתו, ובמשך כארבע שעות הוא ניסה לעשות הכול כדי להגיע לאוהל שלו ולהזעיק עזרה, ובדרך גם צילם את עצמו ואת הרגעים הקשים. בסרטונים ניתן לשמוע את קולו של אל ולראות את פניו המדממות, את הנקיק שנראה כחסר תחתית, את טיפות הדם של אל מכסות את קירות השלג הצרים ואת הנקודה שאליה היה צריך להגיע בשביל להזעיק עזרה, שהדרך אליה נראית כמעט בלתי אפשרית.

"הבעיה הכי גדולה הייתה שהייתי צריך לעשות כמעט הכול באמצעות כף רגלי הימנית: הצלעות שלי היו שבורות לגמרי בצד ימין, כך גם החלק העליון של רגל ימין, רגל שמאל ויד שמאל", סיפר ביום חמישי על רגעי האימה לתכנית RightThisMinute בערוץ HLN, שמשדרת סרטונים ויראליים מרחבי העולם. "הלכתי על השוליים וטיפסתי בכל פעם מעט למעלה, עד שמצאתי אזור שבו השלג היה מספיק קשה כדי שאוכל לתקוע בו גרזן קרח ולדחוף את עצמי למעלה באמצעותו", הוסיף הפרופסור.

אל סיפר על השעות הקשות כחוויה בה היה צריך להיות מתוכנן היטב וצלול בדעתו, "בכל השעות בהן טיפסתי, ידעתי שכל טעות או עצירה למנוחה יפילו אותי לתחתית הנקיק ויביאו למותי". לאחר שתכנן את דרכו החוצה, הוא הצליח להגיע לאוהל שלו ומשם להזעיק עזרה. "להליקופטר לקח 18-16 שעות להגיע", סיפר אל שהיה לבד לאורך כל הזמן.

מטפס נפל לנקיק בעומק של כשני ק"מ וחילץ את עצמו. צילום: יוטיוב, Dr. John All, צילום מסך
הפתח אליו היה צריך פרופסור אל להגיע כדי להזעיק עזרה. דרך כמעט בלתי אפשרית לטיפוס/צילום מסך, צילום: יוטיוב, Dr. John All

עם זאת, הוא מספר שאם מישהו היה איתו זה לא היה עוזר במיוחד, ואף מזיק. "אם מישהו היה איתי, שנינו היינו מתים, אין בכלל שאלה. בגלל שהנקיק צר, מישהו היה נופל מעל מישהו וככה שנינו היינו מוצאים את מותנו", אמר.

אל הוטס לקטמנדו, שם הועבר לבית החולים המקומי וקיבל טיפול רפואי. כשנשאל איך הוא מרגיש, ענה, "שבור", אך הוסיף בחיוך: "זה מדהים איך גוף יכול להיות כל כך שבור, ועדיין לתפקד בצורה כזו".

עוד ידיעות שאסור לפספס:
ראש המועצה סורס ונרצח "כי בגד עם אישה נשואה"
"ניסה לרצוח את אשתו בגלל שלקחה את השמיכה בלילה"
התינוק הוכרז כמת ו"קם לתחיה" אחרי 36 דקות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully