וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשבת: מטר מטאורים מרהיב בשמי הארץ - שלא תראו

ליאור בן ניסן

22.5.2014 / 21:02

יו"ר האגודה לאסטרונומיה מציג את המדריך המלא לצופה המתחיל במטר מטאורים מקבוצת ג'ירף: התרחקו מאורות העיר, שכבו על הגב והצטיידו בטלסקופ. הבעיה: השיא – בשעות הבוקר

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מטר מטאורים כפי שנראה במצפה רמון, אוגוסט 2013/מערכת וואלה!, צילום מסך

צאו מהעיר והצטיידו בטלסקופ: ביום שבת תוכלו לחזות במטר מטאורים מקבוצת הכוכבים ג'ירף חולף בשמי הארץ. המחזה המרהיב יתגלה לעיניכם בלילה שבין שישי לשבת, והוא יגיע לשיאו בשעות האור, בסביבות 11:00-10:00 בבוקר.

לדברי ד"ר יגאל פת-אל, יושב ראש האגודה הישראלית לאסטרונומיה, המקום הטוב ביותר לראות את המטר הוא באזור הגולן או הנגב. אם אין באפשרותכם להגיע עד לשם, אל חשש – ניתן יהיה לחזות במטר בכל מקום שבו אין אורות חזקים, כמו שיש בעיר.

עוד בוואלה! חדשות:
צפו בתיעוד: צוללן כמעט נבלע על ידי לווייתן
ארגנטינה: התגלו עצמות דינוזאור בגובה 7 קומות
המסע אחר הנביא הבא של ארגוני הסביבה

איך אפשר לראות את המטר בשעות האור?
"אי אפשר לצפות בזה באור יום. מי שבר-מזל וגר בארצות הברית יוכל לראות את זה בצורה הטובה ביותר, כי השיא יהיה כששם לילה. נקווה ששיא המטר יהיה רחב, ואז יש סיכוי שכמה שעות לפני כן נוכל לראות את זה בשעות שלפני הזריחה".

כיצד הכי טוב לצפות במטר?
"הממטרים האלה קרויים על שם קבוצת הכוכבים שהם יוצאים ממנה, שנקראת קבוצת ג'ירף ונמצאת קרוב לכוכב הצפון. לכן רצוי שמי שרוצה להסתכל ישכב על הגב ויסתכל לכיוון צפון".

מתי זה קרה בפעם האחרונה?
"ממטרים יש כל שנה, בחודשים אוגוסט, דצמבר ומאי. החצייה הראשונה של מטר זה תהיה ביום שבת הקרוב".

מה זה מטר מטאורים?
"יש שביטים, גופים של קרח ואבק, שכשהם מתקרבים לשמש הם זורקים אבק. הקרח הופך לאדים, והאבק נזרק לשמש וזוכר את המסלול של השביט וממשיך להקיף את השמש. כך נוצרים ממטרים, ופעם בשנה, כשכדור הארץ עובר את מסלול המטר, אנחנו רואים את זה. השביט הספציפי הזה עבר קרוב לשמש ב-6 במאי השנה, ועשו חשבון שהוא זרק הרבה חומר לפני כ-150 שנה. על מנת לצפות במטר, כדור הארץ צריך לחצות את המסלול של האבק הזה – וזה קורה, כאמור, ביום שבת הקרוב, כאשר כדור הארץ יהיה במרכז המסלול הזה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully