וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניסיון החטיפה: "פרצו לבית, תוקפים את אמא שלך בסכין"

22.5.2014 / 19:10

אלה טל שי, שנפלה קורבן לניסיון חטיפה על ידי פעיל ג'יהאד באבטליון: "ראיתי שיש לו סכין חדה ורצתי להביא אקדח, אם הילדים היו בבית זה היה נורא". שכנה סיפרה לבתה בווטסאפ על המתרחש

צילום: אדריאן הרבשטיין, עריכה: טל רזניק, קריינות: אביב אברמוביץ'

אלה טל שי, תושבת היישוב אבטליון שבגליל התחתון שיחד עם בעלה ישראל נפלה קורבן לניסיון חטיפה על ידי פלסטיני החמוש בסכין, שחזרה היום (חמישי) את השתלשלות האירועים. "זה היה בשבת לפני החג השני של פסח, ישבנו בבית ושמענו דפיקות חזקות בדלת", סיפרה. "ישראל ניגש לפתוח את הדלת ומישהו ניסה להתפרץ פנימה. הוא ניסה לדחוף אותו ולסגור את הדלת, ואני ראיתי שיש לו סכין חדה וארוכה. אני צעקתי שיש לו סכין, ואז הם נאבקו", נזכרה.

משהבינה שנשקפת סכנה לחייהם, נחלצה לעזרת בן זוגה. "רצתי לחדר השינה, הבאתי אקדח, ועד שהגעתי הוא (ישראל) הצליח כבר לדחוף אותו מחוץ לדלת ויצא אחריו עם אקדח", שחזרה טל שי. "הוא (הפלסטיני) עשה סיבוב, ניסה להגיע מהחלון של הסלון והגיע עם אבן גדולה. צעקתי לישראל שיחזור פנימה כי הוא מגיע מהצד השני. הוא עמד עם האבן מעל הראש וישראל עמד עם האקדח מולו. ישראל התלבט אם לירות בו, ואז הוא שמט את האבן ורץ למטה עד לבקעה. ישראל רדף אחריו ואני התקשרתי למשטרה", שחזרה טל שי.

היא הוסיפה וסיפרה כי בן זוגה ניסה להפחיד את הפורץ, ולא לפגוע בו. "הוא ירה לו בין הרגליים. הוא רצה להבריח אותו", אמרה. "כל הזמן ביקשתי מישראל להחזיר את האקדח, שיפסיק. זה היה ממש טוב שהיה לנו אותו".

עוד כותרות בוואלה! חדשות:
המטפלת של התינוק שטבע: "התפללו לשלומו של זוהר"
חשד להדלפת הבגרות במתמטיקה: שאלון נשלח בווטסאפ
מי התנקש בחייה של יורשת אימפריית הנדל"ן ממונקו?

מוראד עלי חוסיין תושב כבתיה שזרק בקבוקי תבערה בגליל וניסה לחדור לבית באבטליון, ביהמ"ש המחוזי חיפה. מאי 2014. אדריאן הרבשטיין
הודה בניסיונות חטיפה נוספים. החשוד בבית המשפט/אדריאן הרבשטיין

באותם רגעים הבינה טל שי שייתכן שנשקפת סכנה גם לילדיה, שלא שהו בבית בזמן ניסיון החטיפה. "תוך כדי שאני מדברת עם המשטרה, אני אומרת: 'וואי, הבן שלי צריך להגיע'". היא ביקשה מחבר של בנה אלון בן העשר, שבדיוק יצא בחזרה לכיוון ביתו, לעכב אותו. "השכנה, חברה של הבת שלי, שלחה לה בווטסאפ: 'פרצו לבית שלכם ומתקיפים את אמא שלך בסכין'. היא כמעט התעלפה, היא בת 15", אמרה.

למרבה המזל, ניסיון החטיפה הסתיים ללא פגיעה בנפש. "אבל אם זה היה קורה במשפחה אחרת, אני חושבת שזה היה בעיה. אם הוא היה נכנס לשכנה, זה היה סיפור אחר לגמרי", ציינה. "אני מרגיש בטוחה ומרוצה שהוא הגיע אלינו וזה נגמר ככה, ולא למישהו אחר. גם אם הייתי בבית עם הילדים זה היה נורא ואיום".

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"

"חשבנו שהוא מסומם"

הנאשם בניסיון החטיפה, שהודה בחקירתו כי ניסה לחטוף את אחד מבני הבית לצורך מיקוח על שחרור אסירים פלסטינים, הוא מוראד עלי חוסיין, תושב ג'נין בן 25 המזוהה עם ארגון הג'יהאד האיסלאמי. בעבר אף היה כלוא בגין תכנון לדקור חייל במחסום. חוסיין הודה בחקירתו בשב"כ כי באפריל האחרון ניסה כמה פעמים לעשות פיגוע באזור המועצה האזורית משגב, ובין היתר ניסה להוציא לפועל חטיפות על רקע דומה. בנוסף, הודה כי השליך בקבוקי תבערה לעבר כלי רכב שנסעו באזור בכמה הזדמנויות וכי ניסה, ללא הצלחה, להצית חורשה סמוכה באמצעות בקבוקי תבערה.

עוד עולה מחקירתו של חוסיין כי הוא פעל לבדו, אף שלפי הודאתו הוא ניסה לשכנע אחרים, גם הם שוהים בלתי חוקיים בישראל, לעשות עמו פיגועים. יחד עמו נעצרו כמה שוהים בלתי חוקיים שנחשדו במעורבות בפעילותו או במודעות לקיומה.

הבוקר הוגש נגד חוסיין כתב אישום בבית המשפט המחוזי בחיפה. הוא נאשם בעבירות של ניסיון חטיפה לשם רצח או סחיטה, התפרצות, תקיפה בנסיבות מחמירות, עבירות בנשק וסיכון חיי אדם במזיד בנתיב תחבורה.

לפניות לכתבת עדי חשמונאי: adihashmonai@walla.co.il

3
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully