וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשד להדלפת הבגרות במתמטיקה: שאלון נשלח בווטסאפ

מנכ"לית משרד החינוך הורתה להגיש תלונה במשטרה בעקבות חשד כי הבחינה הועברה לתלמידים בשישה בתי ספר במגזר הערבי בצפון. המחברות סומנו וייבדקו בקפידה

בחינת בגרות במתמטיקה, תיכון קריית שרת חולון, מאי 2013. בן קלמר
"לא נכבד הישג שהושג במרמה". בחינת בגרות במתמטיקה בתיכון בחולון, בינואר/בן קלמר

חשד להדלפה של בחינת הבגרות במתמטיקה בשישה בתי ספר במגזר הערבי: מנכ"לית משרד החינוך, מיכל כהן, הנחתה אתמול (חמישי) את מנהל אגף הבחינות במשרד החינוך, ד"ר משה דקלו, להגיש תלונה במשטרה. זאת בעקבות מידע על כך ששאלון מספר 804 בשפה הערבית נשלח בכמה בתי ספר בצפון בקבוצת ווטסאפ לאחר שצולם, עוד לפני תחילתה של הבחינה. רק שלוש מתוך השאלות הועברו. איש סגל הוראה חשוד בהדלפה, אך טרם ידוע אם הופץ על ידי המורה או שמא על ידי תלמידים ומפקחים שהוצבו במקום בבוקר הבחינה.

מיד עם קבלת המידע הונחו מנהלי בתי הספר הרלוונטיים הונחו להגביר את הפיקוח באופן מידי. צוותי הבקרה של משרד החינוך תודרכו אף הם להגביר את האכיפה ולוודא פעם נוספת שהתלמידים הנכנסים להיבחן עושים זאת ללא טלפונים ניידים. משרד החינוך ממתין כעת לבדיקת המשטרה בעניין. באגף הבחינות והפיקוח על המתמטיקה סימנו את המחברות החשודות שאותרו, והן ייבדקו באופן קפדני. משרד החינוך יחליט אם לפסול את הבחינות לאחר שיתבהרו תוצאות החקירה.

מנכ"לית משרד החינוך מסרה כי המשרד רואה בחומרה רבה כל פגיעה בטוהר הבחינות. "כל מקרה שייחשף יטופל במלוא החומרה ובאופן שאינו משתמע לשתי פנים", נמסר. "מערכת החינוך לא תכבד שום הישג שהושג במרמה, ותמשיך לפעול בנושא טוהר הבחינות בהיבט החינוכי, הערכי ובשיתוף פעולה עם גורמי האכיפה".

בחינות הבגרות מועברות לבתי הספר מדואר ישראל, שם הן נשמרות, כשעה עד שתיים לפני מועד הבחינה. רק לבוחנים מטעם משרד החינוך ולסגל ההוראה יש גישה לטפסים. במשרד החינוך הגבירו מראש את הפיקוח לקראת הבחינה הנוכחית, ו-18 אלף בוחנים נפרשו בבתי הספר ברחבי הארץ.

עוד בנושאי חינוך:
הבגרות הקשה מכולן: 250 אלף תלמידים נבחנו במתמטיקה
חרף התנגדות האוניברסיטאות: הקלות לסטודנטיות הרות
מדוע זעמו חברות הכנסת על סרטוני סטודנטים מאילת?

(עדכון ראשון: 18:13)

לפניות לכתבת רויטל בלומנפלד: revital.blumenfeld@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully