וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשוד בתג מחיר: "התנפלו עליי וחנקו אותי בחקירה"

22.5.2014 / 12:10

ר', בן 18, נעצר לאחרונה בחשד למעורבות בפשעי שנאה נגד ערבים. אביו ועורך דינו מתארים כיצד הוא חווה התעללות פיזית ונפשית במשרדי השב"כ. שב"כ בתגובה: "פועלים לפי כללי הדין"

צילום: דניאל בוק, עריכה: מתן חדד

צעיר שנעצר לאחרונה בחשד למעורבות בפעולות "תג מחיר" טוען כי הוא עובר חקירות של יותר מ-20 שעות ביום וחווה התעללות נפשית ופיזית מצד חוקרי השב"כ. בשיחה עם וואלה! חדשות תיארו אביו ועורך דינו של ר', שנעצר בשבועיים האחרונים יחד עם ארבעה חשודים נוספים, כיצד החוקרים נוהגים לאזוק אותו לכיסא בחדר החקירות, לצעוק עליו ולקלל אותו. במקרה אחד, לדבריו, התנפל עליו אחד החוקרים וחנק אותו.

עוד חדשות מהארץ:
הותר לפרסום: פלסטיני נאשם שניסה לחטוף יהודים מביתם בצפון
בשל הקיצוץ בביטחון: "שרביט קסמים" לא תיקלט בזמן
כפייה בחסות העירייה: "רישיון עסק? אל תפתחו בשבת"

האב ועורך הדין עדי קידר סיפרו שהחוקרים מנעו מר', בן 18, להיפגש עם עורך דין תשעה ימים מרגע שנעצר. "ראיתי אדם עייף מאוד והיה צריך קצת לדובב אותו כדי לשמוע תיאורים קשים מאוד", תיאר עו"ד קידר מעמותת "חוננו". "מסתבר שהבחור שאני נפגשתי איתו, שאין לו עבר פלילי, נחקר כמעט 24 שעות ביממה. מלבד שעה-שעתיים ביום שבהן הוא שהה בתא המעצר, משעות הבוקר המוקדמות ועד לפנות בוקר הוא שהה בחדרי החקירות".

חשוד בתג מחיר נחקר בשב"כ למעלה משבוע: "כמו עינוי". צילום מסך
עורך הדין עדי קידר עם אביו של החשוד/צילום מסך

לדברי עו"ד קידר, "למעט הפסקות לאכילה, לשתייה ולתפילה, הוא נחקר באופן אינטנסיבי רוב שעות היום, שבחלק גדול מהן הוא היה אזוק לכיסא, הופעל נגדו לחץ קשה מאוד של חקירות, של צעקות, של קללות ולפעמים גם של נגיעות כאלה ואחרות". הוא סיפר כי באחת החקירות, "הגיע אליו חוקר ומצא אותו מנמנם בכיסא כיוון שהוא לא ישן ברוב שעות היממה, והוא צעק בצורה קשה מאוד לתוך אוזנו וכנראה נכנס החשוד להלם, התעלף ונפל על רצפת חדר החקירות. חובש נכנס לטפל בו. במקרה אחר, גם אז כשחוקר מצא שהוא מנמנם, הוא התנפל עליו וחנק אותו".

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא

"לילות ללא שינה"

ר' נעצר לפני כשבועיים. "הייתי בעבודה. הבת שלי הייתה חולה והתקשרה לספר לי שהגיעה משטרה ושרוצים לדבר איתי", שחזר אביו של ר'. "שוטר דיבר איתי ואמר לי שהבן שלי נעצר וצריך לעשות בבית חיפוש. מיד עזבתי את העבודה והגעתי הביתה. כשהגעתי, ראיתי כמות של שוטרים, שני אנשי שב"כ שהגיעו, שוטרי ימ"ר ושוטרי יס"מ. ברגע הראשון ממש נבהלתי. שאלתי אותם מה קרה, חשבתי שמדובר במשהו רציני, אבל הם לא פירטו שום דבר".

האב תיאר כיצד השוטרים לקחו את בנו מהבית. "הבת שלי עמדה שם מבוהלת מאוד וגם אני עמדתי נבוך בחצר הבית כשאנשים מסתכלים על הסיטואציה", המשיך. "הוציאו את הילד שלי אזוק והעמידו אותי בסיטואציה לא נעימה מול הבן, ככל הנראה רצו להפעיל עליו לחץ שאני לא כל כך הבנתי באותו רגע, כדי שיתחיל לדבר איתם ולשתף פעולה".

דלת מסגד הוצתה באום אל-פחם, 18 באפריל 2014. שלומי גבאי
כתובת "תג מחיר" שרוססה באום אל-פחם/שלומי גבאי

לדברי האב, נכנסו השוטרים והחלו לסרוק את הבית. לאחר שלקחו כמה חפצים אישיים של ר', הם לקחו לדבריו גם חפצים שלו ושל רעייתו. "הם לקחו שני תיקים של אשתי ושלי למרות שאמרנו להם שאין לו כל קשר לתיקים שלנו ושמעולם הוא לא נגע בהם", אמר. "הם לקחו מחשב ולאחר מכן לקחו גם את המחשבים האישיים של אשתי ושלי ששייכים לעבודה. שום דבר לא עזר, ולמרות שהבן לא נגע בהם מעולם, הם נלקחו וזה מאוד פגע בעבודה שלנו, כיוון שלא קיבלנו אותם בחזרה כמה ימים. בתום החיפוש הם לקחו את הילד, לא אמרו לנו לאן, ולא היה לנו מושג לאן לוקחים אותו ולמה".

אביו של ר' תיאר גם את התחושות הקשות מאז המעצר. "אנחנו עוברים לילות ללא שינה", סיפר. "אנחנו מודאגים מאוד ואין לנו מושג מה הוא עשה בכלל. אנחנו בסך הכול אנשים נורמטיביים ופשוטים שתרמו למדינה וחינכו את הילדים לערכים, ופתאום, כרעם ביום בהיר, דבר כזה נופל עליך. אני לא מדבר על הנזק הנפשי שייגרם לו בהמשך בגלל הדבר הזה". הוא הוסיף: "אנחנו דואגים מאוד אבל אנחנו חזקים רק בשביל הילד ומנסים לחזק ולעודד גם אותו. לשבור את הילד זו לא הדרך ואנחנו רק רוצים שהוא יחזור הביתה להיות בחיק המשפחה. נעשה לו ולנו עוול וזה דבר שלא מגיע לשום משפחה".

"השב"כ לא נתון לשום ביקורת"

בתשובה לשאלה אם ייתכן שבנו אכן עומד מאחורי פשעי שנאה נגד ערבים, השיב: "זו לא הנקודה כרגע. אני לא יודע וקשה לי להאמין שהוא עשה כי מדובר באמת בילד טוב. קשה לי מאוד להאמין שהוא שותף לדבר כזה, אבל גם אם כן וגם אם לא, היחס המשפיל שקיבלנו והפגיעה שנעשית פה וכל האופן שהדברים נעשו, זה לא צריך להיות כך".

עו"ד קידר התייחס לעובדה שנמנע מר' ייעוץ משפטי למעלה משבוע. "לצערנו, אנחנו מכירים את השב"כ ומדובר בארגון שלא נתון לשום ביקורת", אמר. "אין מצלמות בחדרי החקירות. אני חושב שהציבור צריך לשמוע ולהזדעזע ולהביע את מורת רוחו מהתנהלות כזו. ברור שנגד שום אדם אסור לנקוט כזו אלימות, אבל בעוד כמה ימים כשהוא ישוחרר הביתה הדברים יתבהרו וייחשפו והם יהיו קשים יותר".

בשב"כ שוללים מכול וכול את הטענות. "כל טענה בדבר יחס בלתי הולם כלפי העצור היא חסרת שחר", נמסר בתגובה. "יובהר כי חקירתו של העצור מתנהלת לפי כללי הדין ותחת ביקורת שיפוטית הדוקה של בתי המשפט השונים שדנו בעניינו, ובכלל זה בית משפט השלום בפתח תקווה, בית המשפט המחוזי מרכז ובית המשפט העליון. על פרטי חקירתו מוטל צו איסור פרסום ועל כן שב"כ מנוע מלפרט את מלוא המידע בנוגע לחקירה".

לפניות לכתב שבתי בנדט: sben72@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully