וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כפייה בחסות העירייה: "רישיון עסק? אל תפתחו בשבת"

אחיקם משה דוד

22.5.2014 / 9:45

כשבעלי רשת מכוני הכושר "ספייס" פתחו סניף בקריית אתא, רישיון העסק הותנה בדרישה בלתי חוקית: "דבר אחד חסר, מכתב התחייבות שאתה לא פותח בשבת". האזינו לשיחה שהגיעה לידי וואלה! חדשות

צילום: באדיבות space, עריכה: מתן חדד

בעלי רשת מכוני הכושר "ספייס" פעלו לפתוח סניף בקריית אתא, המציאו את המסמכים הנדרשים על מנת לקבל מהעירייה רישיון עסק ונערכו ליום הפתיחה הגדול. אלא שאז, הציבה העירייה תנאי בלתי חוקי: "מכתב התחייבות שאתם לא פותחים בשבת", כך ניסח זאת מנהל התיק במחלקת רישוי העסקים של עיריית קריית אתא, יהודה גל, בשיחה שהגיעה לידי וואלה! חדשות.

עוד בוואלה! חדשות
הרוגים ביום הנכבה: ירי צה"לי מכוון או פברוק פלסטיני?
אלקין לנתניהו: תמוך בריבלין במרוץ לנשיאות
"שלולית של דם": אם ש"השתגעה" רצחה את 3 בנותיה

חדר כושר חדש בקריית אתא. מאי 2014. באדיבות space,
דרישה בלתי חוקית בחסות העירייה. חדר הכושר בקריית אתא/באדיבות space

מן העבר השני של השיחה נשמע קולו של עו"ד איציק עוז, מנהל אזור הצפון של חברת "ספייס", שמסביר לפקיד האחראי כי החברה פעלה כנדרש להשגת רישיון העסק, וכי הדרישה לחתימה על התחייבות שלא להפעיל את המקום בשבת אינה מופיעה בהתניות לקבלת רישיונות עסק של משרד הפנים. העירייה מצדה הסתמכה על חוק עזר עירוני שאוסר על פתיחת עסקים בשבת, אלא שמבדיקת וואלה! חדשות עולה כי בתחום השיפוט של קריית אתא פועל בשבת מכון כושר שממוקם בקאנטרי קלאב העירוני, זאת בהסכמת העירייה.

הצעה שאסור לפספס

תתחדשו לחג עם סדרת tami4edge וקבלו סחלב חגיגי מתנה

לכתבה המלאה

עיקרי השיחה שהגיעה לידי וואלה! חדשות

עו"ד איציק עוז, מחברת "ספייס": "אנחנו העברנו לכם את כל האישורים של הרישיון עסק, בוא תגיד לי מה חסר לנו בשביל לקבל את הרישיון"
יהודה גל, ממחלקת רישוי העסקים בעירייה: "מכתב התחייבות שאתם לא פותחים בשבת"
עוז: "אבל את כל שאר הדברים העברנו לכם, קיבלת, לא?"
גל: "כן, יש הכול"
עוז: "ואחרי מכתב התחייבות, נקבל רישיון עסק?"
גל: "כן"
עוז: "בקיצור, את כל האישורים קיבלתם מאתנו, את הכול; אישור כיבוי אש, כל הדברים, אנחנו רוצים לקדם את הנושא על מנת לקבל את הרישיון עסק, בוא תגיד לי מה הדברים שחסרים על מנת שאנחנו נוכל לקבל את..."
גל: "דבר אחד, לא דברים? דבר אחד חסר"
עוז: "שזה מה?"
גל: "מכתב התחייבות שאתם לא פותחים בשבת"

חברת "ספייס" סירבה להיכנע לתכתיב הלא-חוקי ולא הונפק לה רישיון עסק, והמכון שנפתח לפני שלושה שבועות זכה לצו סגירה כיוון שלא קיבל את רישיון העסק. בעלי המכון מיהרו לעתור לבית משפט השלום בחיפה, שם הקפיאו זמנית את צו הסגירה. בחברה טוענים כי מדובר ב"כפייה דתית שערורייתית".

חדר כושר חדש בקריית אתא. מאי 2014. באדיבות space,
בית המשפט הקפיא את צו הסגירה מטעם העירייה. מכון הכושר "ספייס" בקריית אתא/באדיבות space

חיים פרנקל, מבעלי הרשת, מסר כי "התנהלות קריית אתא והעומד בראשה היא שימוש ציני במנגנון מתן אישורי העסק". לדבריו, "יש כאן ניסיון לפגוע בנו בגלל הפתיחה בשבת. הדבר נובע ממניעים לא ענייניים, הרי בתי עסק אחרים עובדים בעיר בשבתות. אנו לא נכנע לכפייה הדתית הזאת, שבאה במסווה של צווים מנהליים. נלחם על האמת שלנו ונדאג כי ההתנהלות החמורה הזאת תיבחן גם על ידי משרד הפנים וגם על ידי משרד מבקר המדינה".

מעיריית קרית אתא נמסר בתגובה: "היזם טרם השלים את כל חובותיו לקבלת רישיון עסק ועל כן אינו רשאי להפעילו. מעבר לכך, חדר הכושר ממוקם במרכז העיר בסמיכות לבתי כנסת ולציבור דתי, והיזם עצמו הבטיח טרם החל בעבודות כי לא יפעיל את חדר הכושר בשבת. בקריית אתא ישנו סטטוס-קוו שנשמר עשרות שנים ובמסגרתו פועלות בריכות השחייה העירוניות בשבת. מעבר לכך, העירייה פועלת בהתאם לנהלים ולתקנות ובמידת הצורך יקבע בית המשפט בסוגיה זו".

לפניות לכתב אחיקם משה דוד: ahikam77@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully