וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האו"ם: "התפתחות חיובית בחקירת הגרעין האיראני"

22.5.2014 / 2:03

הסוכנות לאנרגיה אטומית דיווחה כי טהראן סיפקה תשובות על שלושה נושאים בתכנית הגרעין שלה, ביניהם פיתוח הטילים הבליסטיים. בעבר כינתה איראן את החקירה כ"מזימה מערבית"

הכור הגרעיני של איראן, בושהר. AP
"איראן סיפקה תשובות לגבי שלושה נושאים הקשורים לתכנית הגרעין שלה". הכור בבושהר/AP

איראן הסכימה לסייע לאו"ם לחקור את הטענות שהיא מפתחת באופן חשאי נשק גרעיני – כך דיווחה אתמול (רביעי) הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית. בסוכנות מקווים שהסכמתה של איראן תוביל לפתרון המשבר המתמשך בין טהראן לבין מדינות המערב, שמאשימות אותה בהסתרת כוונותיה האמיתיות.

פקחי הסוכנות ביקרו בטהראן ביום שני על מנת לנהל שיחות סביב תכניתה הגרעינית, והיום הצהירה הסוכנות כי חלה "התפתחות חיובית" בחקירתה. בסוכנות דיווחו היום כי התקבלו תשובות לגבי פיתוח הטילים הבליסטיים של איראן, שלפי טענת השלטונות, משמשים רק לצרכים אזרחיים וצבאיים קונבנציונליים.

עוד ידיעות על הגרעין האיראני
דוח חשאי: איראן האיצה פיתוח הטילים הבליסטיים
דוח חדש חושף: כך איראן מרמה את העולם
"איראן צימצמה בחצי את מלאי האורניום לפצצה"

שר החוץ של איראן ג'וואד זריף עם נציגת האיחוד האירופי קתרין אשטון. וינה, אפריל 2014. AP
שר החוץ של איראן, ג'וואד זריף, בפגישה עם שרת החוץ של האיחוד האירופי, קתרין אשתון, בחודש אפריל/AP

כמו כן, הסוכנות מסרה כי איראן הסכימה לספק מידע על שתי סוגיות נוספות הנקשרות לתכנית גרעין צבאי אפשרית: ניסויים עם כמות חומר נפץ גבוהה, שעשויה לשמש בתהליך הגרעיני, והרכבת ראשי נפץ גרעיני מאורניום.

שלוש החשדות הללו הן חלק מ-12 נקודות שפרסמה הסוכנות עוד בשנת 2011 – נקודות שנדחו על הסף על ידי איראן. הרפובליקה האיסלאמית התעקשה בעבר כי ההאשמות הללו מבוססות על מודיעין שקרי מצד מדינות המערב, ובראשן ארצות הברית וישראל.

הבדיקה שעורכת הסוכנות מתנהלת בנפרד למשא ומתן בין איראן לבין שש המעצמות, שמתנות את הסרת הסנקציות מעל איראן בהשהיית הפעולות שעלולות לשמש לייצור נשק גרעיני. בכירים בארה"ב אומרים כי על מנת להגיע להסכם כולל, איראן צריכה להבהיר את אופייה האמיתי של תכניתה הגרעינית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully