וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיעוד: חברי קבוצה גזענית בפייסבוק תוקפים ערבי

20.5.2014 / 21:36

3 נערים מירושלים הודו בתקיפת אזרח ערבי שעובד בחנות בירושלים. בחקירתם סיפרו שפעלו לפי הוראה בקבוצת הפייסבוק "יהודים נגד התבוללות", ולפיה יש לתקוף זוגות מעורבים

צילום: מצלמת אבטחה, עריכה: טל רזניק, קריינות: לירון בארי

כתב אישום הוגש היום (שלישי) נגד חיים גמליאל, תושב ירושלים בן 24, שניהל בחודשים האחרונים תחת השם הבדוי יוסי כהן כמה קבוצות ווטסאפ ודף פייסבוק במטרה לארגן תקיפות נגד ערבים על רקע לאומני. אחת מהן לפחות יצאה לפועל והסתיימה בתקיפת ערבי בירושלים. על פי כתב האישום, הקבוצות בשם "יהודים נגד התבוללות" נועדו לדווח על זוגות של מעורבים ויצאה בהן קריאה לתקיפת ערבים.

עוד בוואלה! חדשות
"אברג'יל הציל את הקבלנים מקריסה - ופרש עליהם חסותו"
הבחירות לנשיאות: ניסיון לפיוס בין ריבלין ונתניהו
צפו: כך סייע המזל"ט בלכידת עבריין "תג מחיר"

מעצרו של גמליאל ביום חמישי האחרון התאפשר בעקבות אירוע מחודש ינואר, בו תקפו שלושה נערים יהודים בני 16-17 עובד ערבי בחנות למכירת תיקים בשכונת מאה שערים בירושלים. הנערים נעצרו ביום רביעי האחרון וסיפרו בחקירתם כי נענו להודעה שהפיץ גמליאל בקבוצת הווטסאפ שניהל, לפיה בחנות שבבעלות יהודים עובד אדם ערבי.

גמליאל, כך התברר, ביקש מפעילים שנמצאים באזור להגיע לחנות ו"לטפל" באיש. לפי המשטרה, שלושת הנאשמים חברי הקבוצה, הגיעו לחנות, זיהו את העובד, היכו אותו נמרצות ונמלטו מהמקום. כתב האישום מייחס להם תקיפה וקשירת קשר לביצוע פשע ממניע גזעני.

הודות למידע שהעבירו השלושה, הבינו במשטרה שעליהם לפעול ללכידת אותו "יוסי כהן", והוא כאמור נעצר יום לאחר מכן. קודם התקיפה בירושלים כתב גמליאל בפייסבוק פוסט מפליל, שממנו ניתן ללמוד על התנהלות הקבוצה, על שיטת הפעולה ועל הדרבון לפגיעה בערבים.

"אני אספר לכם משהו, ולא אכפת לי שתפרסמו - רק בלי השם שלי כמובן, כי זו עבירה פלילית. אז ככה: אנחנו קבוצה מאוד ימנית של חבר'ה ששונאים את העובדה שערבים צדים בנות יהודיות אז פתחנו שם משתמש בפייסבוק על שם של בחורה יהודייה ומאוד יפה ומושכת. ואכן היא מושכת, המון-המון ערבים היא מושכת, וקובעת איתם במקום כלשהו. המחבלים האלה מגיעים, וחוץ ממכות הם לא מקבלים שום דבר. תמשיכו בעשייה שלכם, אתם צדיקים".

גמליאל הואשם בקשירת קשר לביצוע פשע, והוא עלול לעמוד בפני עונש מאסר.

לפניות לכתב יאיר אלטמן: talk2yaira@walla.com.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully