וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צפו: כך סייע המזל"ט בלכידת עבריין "תג מחיר"

20.5.2014 / 20:07

מזל"ט משטרתי שעקב מהאוויר אחרי חשוד בתקיפות נגד ערבים, תיעד אותו מצית מטע פלסטיני - דבר שהוביל למעצרו. "לא תפסו את רוצחי שלי דדון, אבל מעלים מזל"ט נגד מרססי גרפיטי?"

צילום: משטרת ישראל, רבנים לזכויות אדם; עריכה: מתן חדד, טל רזניק; קריינות: לירון בארי

בסוף השבוע פורסם כי כחלק מהמאמץ למנוע פעולות "תג מחיר" בשטחים, מפעילה המשטרה בין היתר גם מטוס זעיר ללא טייס (מזל"ט) - העוקב אחרי חשודים פוטנציאליים. בסרטון שמובא כעת, נראה כיצד התחקה כלי הטיס אחרי הראל קורן, תושב בנימין, בשעה שהצית לכאורה מטע של פלסטינים. הודות לתיעוד, שסייע למשטרה לתפוס את האיש "על חם", הוגש נגדו לאחרונה כתב אישום.

קורן בן ה-31, המתגורר תקופה ארוכה ב"חושה" בשטח פתוח באזור היישוב עלי, נעצר בסוף מרץ האחרון בחשד שהצית עצים בכפר הפלסטיני קריות הסמוך עלי. כתב האישום מייחס לו 12 עבירות של הצתה, ונטען כי הוא עשה זאת בשל עוינותו לשכניו הפלסטינים. המדינה ביקשה להאריך את מעצרו עד תום ההליכים, אך לבסוף שחרר אותו בית המשפט המחוזי בתנאים מגבילים ותוך הרחקה מהאזור, לאחר שתסקיר המבחן שעבר הראה כי רמת המסוכנות שלו לא גבוהה. נציג המשטרה אמר כי לקורן אין הרשעות קודמות, אך הבהיר כי הוא פועל באופן "מתמשך ופוגעני" כלפי האוכלוסייה הפלסטינית.

עוד בנושא
מילואימניקים ביצהר נגד "תג מחיר": "לשים קו אדום"
פסק הלכה: דין רודף לאנשי "תג מחיר"
מאות הפגינו נגד "תג מחיר": "ייגמר ברצח"

מחומר הראיות שהוגש לבית המשפט עלה כי המשטרה קיבלה מידע מודיעיני על כך שקורן מתכנן להשחית עצים במטע, כפי שתיאר אחד מקציני המפלג לפשיעה לאומנית בטופס שמילא למחרת המעצר. "אמש בשעות אחר הצהריים נערכנו לפעילות על פי מידע כי הראל קורן, המוכר לנו מעבירות של פגיעה ברכוש פלסטיני, מתכוון לפגוע בעצים השייכים לפלסטיני סמוך ליישוב עלי, וזאת לאור העובדות כי אושר לתושבי קריות לבצע חריש באזור בו נמצא הראל ולאור העובדה כי הבג"ץ אשר הגיש הראל כנגד החריש נדחה. לטובת היערכות, תואם כלי תצפית אשר תפקידו היה לתת אינדיקציה ולעקוב אחר החשוד".

תיעוד: תג מחיר במטע זיתים סמוך להתנחלות עלי.
קורן, כפי שתועד במטע זיתים כשבידו מסור חשמלי

אותו קצין, שהיה אמון על התצפית במצלמה המיוחדת, המשיך ותיאר: "מתחילת הפעילות צפיתי במוניטור של מצלמת התצפית ונראה כי הדמות נראית בחושה השייכת להראל קורן. מבחינתי, האימות לעובדה כי זה הראל קורן בחושה שלו היא שזה המקום בו הוא גר. היה נראה כי הוא החליף בגדים והתחיל לנוע רגלית לכיוון מזרח ונראה כי הוא מחזיק משהו בידו השמאלית, כאשר הוא ממשיך בתנועה לכיוון צפון, פאתי הכפר תלפית. בשעה 22:30 לערך נראה החשוד עומד ליד עץ ולאחר מספר שניות היה נראה שהעץ הוצת. לאחר מכן תוך כדי תנועה לכיוון דרום חזרה הצית כתשעה עצים נוספים. לאחר שהצית את העצים רץ החשוד לכיוון דרום והתחיל לנוע לכיוון מערב".

בהמשך תוארה גם פעילות הכוח המשטרתי שהמתין במארב באזור על מנת לתפוס את קורן. "בשעה 22:40 לערך נראה כי הדמות שנחשדה על ידי כהראל קורן נעה לכיוון כוח רגלי משטרתי שהיה ממוקם במרחק של כעשרות מטרים מהזירה. הדמות הבחינה בכוח המשטרתי ממש במרחק של מספר מטרים והחלה בבריחה. הכוח המשטרתי החל במרדף רגלי ולאחר מספר מטרים לכד את הדמות. בדיווח של הכוח הרגלי דווח כי העצור הוא הראל קורן". עוד ציין הקצין: "במהלך כל הפעילות העברתי דיווחים במכשיר הקשר לרמ"ח בילוש פשיעה לאומנית, וכן היה לי קשר עין רציף בכל האירוע עם החשוד שהתברר כי הוא הראל קורן".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין

"חבורה שאנחנו מכירים"

משפטו של קורן עוד לא הסתיים אך מה שברור שמכתב האישום זה שהמשטרה משקיעה באמצעים שונים כדי להתמודד עם התופעות שזכו לכינוי "תג מחיר", אמצעים שעד כה לא השתמשו בהם.

בהקשר זה אמר אתמול השר לביטחון פנים יצחק אהרונוביץ' בכנס ראשי המועצות האזוריות שהתקיים במלון אשל השומרון כי הוא רואה בחומרה את תופעת "תג המחיר" וכי "לא בכדי קראתי לזה טרור". "אנשים לא אוהבים את זה, אך אני אומר בצורה ברורה: יש לי הערכה לתושבי יהודה ושומרון אבל אני לא מוכן שתופעות של פגיעה במסגדים, בכנסיות, פינצ'ור צמיגים או כתיבת גרפיטי כמו 'מוות לערבים' יתרחשו.", אמר השר והוסיף כי את האחראים לכך יש להכניס לכלא.

בנוגע להיקף התופעה ולמיעוט מקרי הפענוח ציין אהרונוביץ': "יש הרבה אירועים לא מפוענחים, ואני מקווה ומאמין שרבים מהם יפוענחו". לדבריו, כבר בעבר הוא הניח את הדרישה להגדיר את פעילות "תג מחיר" כפעולות טרור שמאפשרות מעצרים מנהליים, אולם נתקל בסירוב. "לא רצו להקשיב, אבל עכשיו מקשיבים. מדובר בחבורה שאנחנו מכירים ואנחנו נטפל בהם".

עו"ד איתמר בן גביר, המייצג את הנאשם מטעם ארגון "חננו" תקף את המשטרה ואת השר לביטחון הפנים על פעילותם זו. "המשטרה - שעדין לא תפסה את רוצחי שלי דדון ואת מבצעי פשעי שנאה נגד יהודים בכל הארץ, משקיעה משאבים בלתי מוגבלים, בהם מזל"טים ושאר אמצעים, בעבירות של גרפיטי והצתת עצים. זו שערוריה. משהו בקבלת ההחלטות של המשטרה השתבש והאשם הוא השר לביטחון פנים אהרונוביץ', המאפשר למשטרה לנהל מדיניות מעוותת ופופוליסטית מנותקת ממקצועיות".

לפניות לכתב שבתי בנדט: sben72@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully