וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המחאה האדומה של משפחת דדון: "הרוצחים חופשיים"

אחיקם משה דוד

19.5.2014 / 0:06

המבוי הסתום אליו נקלעה חקירת הרצח של שלי דדון הוציאה את משפחתה ומתנדבים לרחובות עפולה, שם הם חילקו אלפי סרטים אדומים. "הם נועדו להזכיר שזה יכול לקרות לכל אחד"

צילום: ערן גילווארג, עריכה: מתן חדד

נוכח המבוי הסתום אליו נקלעה חקירת הרצח של שלי דדון, הצעירה מעפולה שנדקרה למוות במגדל העמק לפני כשבועיים וחצי, החליטה משפחתה להמשיך בפעולות המחאה במטרה לשמור על המקרה בתודעת הציבור. לשם כך, ועל מנת לקדם את הצורך המידי בפענוח הרצח, תלתה אתמול (שני) המשפחה אלפי סרטים אדומים על עצים וכלי רכב ברחבי עפולה ועמק יזרעאל, בסיוע מתנדבים וחברים. קרוביה של דדון מלינים על היעדר תחושת ביטחון אישי וכן על התנכלויות של ערבים באזור.

מאז הרצח של דדון, שהייתה בדרכה לריאיון עבודה במגדל העמק, גברו התלונות בעפולה בפרט ובצפון בכלל על החשש שמלווה תושבים רבים. הדברים הוטחו בפני השרים שהגיעו לנחם את המשפחה האבלה, ועלו ביתר שאת בפני השר לביטחון הפנים יצחק אהרונוביץ', ששמע מתושבי המקום כי הם הגיעו למצב בו הם פוחדים ללכת ברחובות מחשש שיתנכלו להם. אחרים סיפרו שהם אפילו לא נותנים לילדיהם ללכת לקניון בערב.

עוד על הרצח:
אביה של שלי דדון למשטרה: "חשבו שזאת הבת שלכם"
אהרונוביץ’ התנצל: "הכיוון המרכזי ברצח דדון - לאומני"
לאחר ההפגנה בעפולה: עימותים, עצורים ויידוי אבנים

משפחתה של שלי דדון מחלקת סרטים אדומים בעפולה. מאי 2014. ערן גילווארג
אביה של דדון מחלק סרטים אדומים/ערן גילווארג
הפגנה לזכר שלי דדון בעפולה. שלומי גבאי
צעדת המחאה לזכרה של דדון/שלומי גבאי

במוקד טענות התושבים, ההתנהגות של בני מיעוטים ברחבי עפולה והסביבה, דוגמת התגרות מכוונת, ניסיון לפתות צעירות, התנהלות אלימה ואפילו התרסה לאומנית, למשל הפעלת מוזיקה רועשת ביום הזיכרון.

משפחתה של שלי דדון מוחים על התקדמות חקירת הרצח. ערן גילווארג
"זה יכול לקרות גם לילדה שלך". משפחתה של שלי דדון/ערן גילווארג

"זה קרה לילדה שלי, זה יכול לקרות לילדה שלך"

המשטרה אמנם מפעילה משאבים רבים לשמור על הביטחון האישי, וכן עושה מאמצים לפענח את הרצח, אולם עד כה לא הייתה התקדמות והפרטים הידועים אסורים בפרסום. כחלק מפעולות המחאה על המצב, הגיעו אתמול עשרות מתנדבים הגיעו לכיכר המרכזית של עפולה כשבידיהם סרטים אדומים שחולקו ונתלו ברחבי העיר. זאת, על מנת להזכיר לעוברים והשבים כי הרצח של דדון עדיין לא פוענח וכדי להעביר את המסר לפיו התושבים לא מוכנים לסבול את חוסר האונים.

"זה קרה לילדה שלי, זה יכול לקרות לילדה שלך", אמר אתמול לוואלה! חדשות יעקב דדון, אביה של שלי. "העם צריך להתעורר כי המצב בארץ הולך ומחמיר. אני שומע בכל מקום אנשים שמפחדים, באים אליי להגיד שמפחדים. הרוצחים של שלי מסתובבים חופשי ואני דורש שיימצאו אותם. הסרטים האדומים שאנחנו תולים מסמנים להזכיר להורים שזה יכול לקרות בכל רגע לכל אחד".

אביטל שריד, בת דודתה של שלי ביקשה מהציבור את תמיכתו במאבק. "כל מי שמזדהה אתנו, אנחנו מבקשים את תמיכתו, על ידי קשירת סרט אדום לרכבו או בביתו", אמרה.

משפחתה של שלי דדון עולה לקברה בתום השבעה, מאי 2014. ערן גילווארג
משפחתה של דדון עלתה לקברה בתום השבעה/ערן גילווארג

למבצע תליית הסרטים האדומים התייצבו כאמור מתנדבים רבים. אחד מהם הוא אור דניאל, ידיד המשפחה, שסיפר כי "המשפחה רוצה צדק". לדבריו, "אי אפשר לחזור לחיות אחרי מקרה כזה, אבל הם מנסים. זה ניסיון אמיץ להוביל לשינוי ובכך הם מעוררים השראה. הם מנסים להעלות לשיח הציבורי בעיות שקיימות מתחת לפני השטח. ילדה נרצחת באכזריות לאור יום - זה משהו שצריך להבין כיצד זה התאפשר. החל מגישת בית המשפט המקלה עם רוצחים ועד הצורך בחקיקה נוקשה יותר כלפי רוצחים; הזכות לביטחון היא בסיסית".

תגובת המשטרה: "נחושים לצמצם את הפשיעה בצפון"

ממשטרת ישראל נמסר בתגובה: "המחוז הצפוני של משטרת ישראל מרכז מאמץ באופן נחוש ומתמשך לצמצום תופעות פשיעה בגזרת המחוז, ולשיפור תחושת הביטחון של התושבים. במהלך שלוש השנים האחרונות, במקביל לתחנות המשטרה הפועלות בשגרה, הוקמו יחידות משימתיות דוגמת יחידת 'אורגן נצרת' ו'אורגן כרמיאל', הפועלות בשילוב יחידות מבצעיות נוספות לחשיפה ומניעה של פשיעה חמורה, ולמעצר חשודים בפשיעה חמורה ועבירות אמל"ח", נמסר. לפי המשטרה, עשייה זו הובילה לכך שבמהלך השנה החולפת הוגשו במחוז הצפוני 4,530 כתבי אישום נגד חשודים - נתון המהווה עליה של כשלושה אחוזים לעומת השנה שעברה.

עוד נמסר מהמשטרה: "במשטרת עפולה נעשית פעילות ענפה לחיזוק תחושת הביטחון ולצמצום הפשיעה, תוך שילוב גורמי קהילה והשיטור העירוני. מפקד התחנה, ניצב-משנה איתן מנשה, מיישם מדיניות של דלת פתוחה מדי שבוע, בה מוזמנים אזרחים לסקירות מפורטות הנוגעות לעשייה של התחנה והישגיה ולמציאת דרכים נוספות להיטיב את האכיפה".

(עדכון ראשון: 21:47)

לפניות לכתב אחיקם משה דוד: ahikam77@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully