וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אין אש בלי עשן: מי שיאנית הזיהום של ל"ג בעומר?

19.5.2014 / 14:45

חג המדורות השנה התאפיין לא רק בהילולות, מדורות ופיינל פור, אלא גם בזיהום אוויר גבוה במיוחד בכל רחבי הארץ, הגורם לסרטן. שיא הזיהום: בין השעות 21:00 ל-03:00 בלילה

צילום: גיליס, עריכה: טל רזניק

(ההמונים חוגגים את ההילולה במירון)

התוצאות הפחות נעימות של חג המדורות: בשני הלילות האחרונים, שבהם הובערו מדורות ל"ג בעומר, נרשמה רמת זיהום אוויר גבוהה במיוחד ברוב אזורי הארץ. על ממדי הזיהום מלמדים נתוני המדידות שפרסם היום (שני) המשרד להגנת הסביבה.

רמת הזיהום באה לידי ביטוי בעלייה ניכרת בריכוזי החלקיקים הקטנים (פחות מ-2.5 מיקרון), העוברים בדרכי הנשימה. חשיפה לחלקיקים אלה מעלה משמעותית את הסיכון לחלות בסרטן ובמחלות נשימתיות. מחקרים שנעשו בעבר נמצא כי חלה עלייה בשכיחות הפונים לחדר מיון בסמיכות להחמרה הזמנית באיכות האוויר עקב מדורות ל"ג בעומר. עלייה בכמות המזהמים החלה בשעות הערב והגיעו לשיא בין השעות 21:00 ל-03:00 בלילה.

היישוב שבו נמדדה רמת הזיהום הגבוהה ביותר הוא ניר ישראל שליד אשקלון, שם רמות הזיהום היו פי 8.1 מביום רגיל. ריכוז החלקיקים המזהמים העוברים בדרכי הנשימה עמד על 242 מק"ג/מ"ק (מיקרוגרם למטר מעוקב), כשביום רגיל הוא 30 מק"ג. במקום השני נמצאת אשדוד, עם פי 7.5 מזהמים מביום רגיל ואחריה בפער ניכר נמצאת גדרה, עם פי 5.3 מביום רגיל.

עוד בנושא:
ל”ג בעומר במירון: חגיגה וביקורת
מדורת ל”ג בעומר נגד גמר הפיינל-פור
ובשנה שעברה: פי 18 זיהום אוויר באזור בני ברק

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

בל"ג בעומר בשנה שעברה הייתה שיאנית זיהום האוויר בני ברק, שם נרשמו פי 17.8 מזהמים מביום רגיל, וריכוז החלקיקים עמד על 533. אחריה בפער ניכר הייתה שכונת נווה שאנן בתל אביב, שם נמדד ריכוז חלקיקים של פי 7.8 מביום רגיל. הסיבה לשינוי, כך על פי המשרד להגנת הסביבה, היא צמצום השטחים הפתוחים בתוך הערים שככל הנראה הקטין את מספר המדורות.

בין הגורמים לעלייה בזיהום האוויר ניתן למנות את השלכת חומרי פלסטיק, ניילון וכלים מקלקר למדורות, הגורמת לפליטה של חומרים מסוכנים. גם שריפה של חלקי רהיטים העשויים פורמייקה איננה מומלצת, שכן הם לרוב מכילים דבקים שבזמן בעירתם פולטים חומרים רעילים לאוויר. גם עצים צבועים ואזבסט פולטים מחריפים באופן ניכר את זיהום האוויר.

לפניות לכתבת עדי חשמונאי: adihashmonai@walla.co.il

ל"ג בעומר בכיכר המדינה, תל אביב. ניב אהרונסון
מדורה בכיכר המדינה בתל אביב, אמש/ניב אהרונסון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully