וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מי ינצח: מדורת ל"ג בעומר או גמר הפיינל-פור?

18.5.2014 / 16:26

הורים רבים פנו לבתי הספר בבקשה לדחות את האירועים המתוכננים, מחשש שרבים ייעדרו בשל משחק הכדורסל הגורלי. בכמה מוסדות מצאו פתרון שישאיר גם את האוהדים השרופים במדורות

ל"ג בעומר בכיכר המדינה, תל אביב. ניב אהרונסון
יחגגו עם האבות. מדורת ל"ג בעומר בתל אביב/ניב אהרונסון

לקראת משחק הכדורסל בין מכבי תל אביב לריאל מדריד בגמר היורוליג במילאנו שיתקיים הערב (ראשון), קיבלו ועדי ההורים ברחבי ישראל טלפונים מאימהות מודאגות שביקשו לשנות את מועד המדורה השנתית של ל"ג בעומר, זאת מחשש שבעליהם לא ישתתפו במדורה כבכל שנה עם ילדיהם בגלל המשחק הגורלי. בבתי ספר רבים מצאו פתרונות יצירתיים לבעיה, שגם יבטיחו השתתפות במדורות וגם יהיו ידידותיים לסביבה.

עוד בוואלה! חדשות:
בשל התנכלות: חיילים מבית שמש ינועו בלבוש אזרחי
הרופאים מאיכילוב נחקרים בחשד שגרפו לכיסם כסף מחולים
חשד: בן 62 פרץ לדירה בחיפה באמצעות ציוד סנפלינג

"ביום שישי לאחר הניצחון של מכבי תל אביב על צסק"א מוסקבה קיבלנו גם אני וגם הסגנית שלי אפרת אברמוביץ טלפונים מעשרות הורים, בעיקר אימהות, שבנו על כך שהאבות יגיעו וישתתפו במדורות", סיפר יו"ר ועד ההורים בבית הספר נחלת יהודה בראשון לציון, שי הראל. "הן שאלו אותי אם אפשר להקדים או לדחות את מועד המדורות מחשש שהאבות ילכו ולא יישארו עם הילדים. אם להיות פוליטיקלי קורקט, האימהות ביקשו גם בשביל עצמן", הוא התוודה. "קיימנו דיון של ועד ל"ג בעומר והחלטנו לאחד את המדורות המתוכננות לשתי מדורות אקולוגיות גדולות כדי לשמור על איכות הסביבה ולהביא מקרן ומסך ענקי ולהקרין שם את המשחק. זאת גם כדי להפוך את זה להפנינג גדול יותר וגם כדי לפתור את הבעייתיות החיובית שנוצרה. באירוע הזה יהיו גם אבות".

יפית יצחק, מהאימהות שביקשו לדחות את המדורה, סיפרה כי מראש תכנן בעלה להשתתף במדורה, אבל אחרי הניצחון של מכבי תל אביב בחצי הגמר בסוף השבוע האחרון, הם התאכזבו מהתכנית. "ידעתי שבעלי ירצה לראות את המשחק. ביקשנו להקדים את המדורה, ואולי להביא מקרן כדי שהאבות יוכלו לראות את המשחק וגם להיות עם הילדים", סיפרה יצחק. "אני יודעת על אבות כמו השכן שלי שלא היו מצטרפים, ומבריזים מהמדורה כדי לראות את המשחק של מכבי. זה בהחלט מובן. אבל אנחנו בכל זאת צריכות כמה גברים שידליקו את המדורה ויתעסקו עם העצים, ככה שהסידור הזה מתאים לכולם".

מכבי תעזור להציל את האוזון

גם בעיר רמת גן הטריד הגמר של מכבי תל אביב את מנוחת ההורים, ואלה ביקשו לדחות את מועד המדורה. יו"ר ועד ההורים בבית ספר הלל, מלי דרויש, סיפרה כי גם אצלם הוחלט על פתרון דומה. "כששמענו ביום שישי על העלייה של מכבי לגמר, אמרנו כן, אנחנו מערבבים שמחה בשמחה - איחדנו את המדורות כולן למדורה בית ספרית אחת גדולה, והחלטנו להקרין את המשחק במדורה", סיפרה דריוש. "קיבלנו טלפונים רבים מהורים שביקשו להזיז את המדורה, להקדים או לדחות בגלל המשחק. אבות התקשרו אליי ואמרו לי משפטים כמו 'אם הייתי יודע שמכבי תעלה לגמר לא הייתי מתנדב לעזור במדורה, עכשיו אני בבעיה'. גם אימהות התקשרו אליי והודיעו לי שהן יגיעו לבד וככל הנראה זאת הולכת להיות מדורה של נשים. בית הספר הילל לא הרים ידיים והחליט כי התכניות לא ישתנו. אנחנו נחגוג את ל"ג בעומר בסימן צפייה במשחק שישודר בשידור ישיר".

יו"ר ועד ההורים ברמת גן, אלי פדלון, סיפר כי בעקבות היוזמה של בית הספר הלל, החלה התלהבות גדולה בנושא. כעת מתכננים בתי ספר רבים אחרים לאמץ את היוזמה ולהנהיג אותה גם במדורות שלהם.

יו"ר ועד ההורים בנתניה, סמדר סגל, סיפרה שדווקא בעירה לא יתקיימו מדורות מיוחדות לכבוד המשחק, אבל רוב המדורות התקיימו כבר אתמול, והערב יוכלו ההורים להתפנות לצפות באירוע הספורט החשוב. "אני מאמינה שבמדורות שיתקיימו היום הרבה אבות, אוהדים שרופים של כדורסל, ילכו הביתה לראות את המשחק. במידה כזאת או אחרת יכול להיות שמכבי תעזור להציל את שכבת אוזון על ידי כך שמדורות מדורות יסתיימו מוקדם או לא יתקיימו כלל".

לפניות לכתבת: danayark@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully