וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העליון דחה את בקשתו של משה קצב למשפט חוזר

19.5.2014 / 12:37

הנשיא לשעבר שהורשע באונס טען כי נגרם לו עיוות דין, אולם השופט קבע כי בקשתו מבוססת על טענות שנדחו: "לא במה ל'מקצה שיפורים'". בכך נסתם הגולל על "המפלט האחרון" של קצב

משה קצב יוצא בליוויו אשתו מכלא מעשיהו לבר המצווה של נכדו, ספטמבר 2013. יותם רונן
לא הוצגה ראיה חדשה. קצב באחת מחופשותיו מהכלא, באוקטובר 2013/יותם רונן

בית המשפט העליון דחה היום (שני) את בקשתו של נשיא המדינה לשעבר משה קצב למשפט חוזר. השופט ניל הנדל ציין בהחלטתו כי קצב, שהורשע באונס, טוען אמנם שנגרם לו עיוות דין, אולם בקשתו מבוססת על טענות שנדחו בעבר במסגרת משפטו. "כאשר מציג המבקש את טענותיו אחת לאחת, מתקבל הרושם כי למעשה מדובר בהצגה מחודשת של טענות ערעוריות מובהקות, אשר נדונו ונדחו כולן בערכאות קמא", כתב השופט.

קצב ערער בעבר על גזר דינו אולם הערעור נדחה. בהמשך הגיש בקשה לדיון נוסף, וגם היא נדחתה. בקשתו למשפט חוזר הייתה "המפלט האחרון" שלו. משנדחתה היום, נסתם למעשה הגולל על ניסיונותיו להביא למשפט חוזר, אלא אם יקרה דבר מה חריג ותוצג ראיה חדשה שלא הוצגה עד כה.

"המסגרת הדיונית של משפט חוזר איננה משמשת במה ל'מקצה שיפורים' ואף לא לערעור נוסף", כתב השופט הנדל בהחלטתו. הוא ציין את העובדה שפרקליטו של קצב "טען שהוא איננו בא לתקוף את קביעות המהימנות, ובמיוחד לא את קביעת המהימנות של המתלוננת, וזאת בהתאם למסגרת הדיונית".

"בחינת טענותיו של המבקש מלמדת כי אין בהן כדי לעורר חשש לעיוות דין", המשיך השופט הנדל. "עדותה של המתלוננת ביחס למעשה האונס שביצע בה המבקש נמצאה מהימנה, ובד בבד נקבע כי גרסתו של המבקש לאירוע איננה מהימנה", פירט. "המבקש לא הצביע על כך שבחומר הראיות יש בסיס ליצירת ספק סביר בגרסת המתלוננת. העובדה כי לא נקבעו מסמרות ביחס למועד המדויק של ביצוע האונס איננה מעוררת כשלעצמה ספק סביר, ובוודאי שאיננה עולה כדי עיוות דין המצדיק עריכת משפט חוזר", סיכם.

עוד על הנשיא לשעבר שהורשע באונס:
קצב האזין לגזר הדין ברדיו: "כואב לי על אולמרט"
עתירתו של קצב לחופשה נדחתה - יבלה את החג בכלא
משה קצב יעתור לעליון: לקיים משפט חוזר בענייני

לפניות לכתבת גלי גינת: gali.gnt@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully