וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"פרצתי לטלפון של קייט מידלטון 155 פעמים"

עורך בצהובון "ניוז אוף דה וורלד", שנסגר ב-2011 בגין פרשת האזנות הסתר, חשף לראשונה במשפטו כי העיתון פרץ לטלפונים של בית המלוכה. להגנתו אמר: "מעולם לא נשאלתי על כך"

הנסין ויליאם והנסיכה קייט בביקור בקתדרלת סנט פול, דונדין, ניו זילנד. 13 באפריל 2014. רויטרס
הנסיך וויליאם והדוכסת קייט מידלטון בחודש שעבר, בטיולם בניו זילנד/רויטרס

הטלפון האישי של הדוכסית קייט מידלטון נפרץ 155 פעמים, וזה של הנסיך וויליאם נפרץ עשרות פעמים - כך העיד קלייב גודמן, שהיה העורך לענייני בית המלוכה הבריטי בצהובון "ניוז אוף דה וורלד". זו הפעם הראשונה שבה גורם בצהובון של איל התקשורת האוסטרלי רופרט מרדוק, שנסגר ב-2011 בגין פרשת ההאזנות, מודה מפורשות שאנשי העיתון צותתו לטלפונים של בית המלוכה. מאז 2011 נעצרו 90 בני אדם בפרשה ו-16 מהם הואשמו, בהם מנכ"לית העיתון, רבקה ברוקס והעורך הראשי לשעבר, אנדי קולסון.

בעדותו אתמול (רביעי) בבית המשפט בלונדון, גודמן חשף כי הוא עצמו פרץ לטלפון של הנסיך וויליאם 35 פעמים ותשע פעמים לטלפון של הנסיך הארי. הוא הודה שפרץ 160 פעמים לטלפון של העוזרת הראשית של הדוכסית מיורק, שרה פרגוסון (פרגי). לטענתו, לא סיפר על המעשים כי "לא נשאל על הנושא" על ידי המשטרה, הפרקליטות או התביעה.

גודמן נעצר לראשונה ב-2006 בגין חשד לציתותים לטלפונים הניידים של עוזרים בכירים בארמון הבריטי. הוא הורשע ונכלא ב-2007 לארבעה חודשים וכעת מעיד במשפט נגד העורך לשעבר קולסון – ששימש לאחר מכן כיועץ התקשורת של ראש הממשלה דיוויד קמרון. בתחילת משפטו של קולסון נודע לשופטים כי הודעות אישיות ששלח הנסיך וויליאם למידלטון, טרם חתונתם, בהן הוא קורא לה בכינויי חיבה, הגיעו לידי "ניוז אוף דה וורלד".

עוד על פרשת ההאזנות הסתר בבריטניה:
בריטניה מזועזעת: "צותתו למשפחות הרוגי פיגוע"
פרשת ההאזנות: נעצרה מנהלת עיתוני מרדוק בבריטניה
אישומים נגד מקורבי דייויד קמרון בפרשת ההאזנות

"מעולם לא נשאלתי על כך. המשטרה והפרקליטות של בית המלוכה לא שאלו אותי שאלות בנושא ב-2006 ו-2007", אמר גודמן בתשובה לשאלה מדוע רק עכשיו אמר את הדברים. לדבריו, הוא פרץ לראשונה לטלפון של מידלטון בדצמבר 2005. הפריצה הראשונה למכשירו של הנסיך וויליאם התרחשה בינואר 2006.

"אני לא גאה במה שעשיתי", אמר גודמן לבית המשפט במהלך החקירה הנגדית. "אני לא רוצה שאיש יחשוב שאינני מתבייש (...) עכשיו כשאתה שואל אותי על זה", אמר לראש צוות ההגנה מטעם עורך הצהובון לשעבר, "אני שמח לספר על הכל. כל מי שרוצה לשאול אותי שאלות יקבל תשובות ישירות בדיוק כפי שאתה קיבלת היום".

הגיליון האחרון של הצהובון News of the world נחטף מהמדפים. AP
המהדורה האחרונה של העיתון "ניוז אוף דה וורלד", שיצאה ביולי 2011/AP

בהמשך עדותו, אמר גודמן כי מידלטון - שבתקופת ההאזנות שבה דן בית המשפט כבר הייתה ארוסתו של הנסיך וויליאם – היא "דמות בעלת חשיבות גוברת. היו דיונים על נישואים קרבים שלה ושל הנסיך וויליאם, והיא החלה לקבל סטטוס גבוה בקרב המשפחה".

גודמן דיבר גם על בלש פרטי שהועסק על ידי הצהובון, גלן מקלארי, שנעצר ב-2006 בגין חשד לפריצה לטלפונים של עובדים במשק הבית של בית המלוכה. מקלארי נכלא ב-2007 לחצי שנה לאחר שהודה בהאשמות נגדו. "בגדול, כל סיפור שהתפרסם בעיתון עבר דרכו", אמר גודמן.

ראש צוות ההגנה רמז לגודמן במהלך החקירה הנגדית כי בטח היה "מודאג לגבי גילוי מעשיו" כשביצע אותם באותה תקופה. גודמן הכחיש, ואמר בתגובה כי חששו הגדול ביותר באותה היה כי יואשם בהאזנות הסתר שביצע מקלארי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully