וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בת 41 שעברה הפריה חוץ גופית מאושפזת במצב קשה

13.5.2014 / 21:21

האישה מורדמת ומונשמת מיום שבת בטיפול נמרץ בבית החולים אסותא שברמת החייל, לאחר שעברה הליך הפריה שנכשל. מנכ"ל אסותא הורה לחקור את האירוע. "לא מוכר לנו מקרה דומה מהעבר"

פתיחת בית חולים אסותא. ניר לנדאו, מערכת וואלה!
בית חולים אסותא/ניר לנדאו, מערכת וואלה!

אישה בת 41 מאושפזת במצב קשה ביחידה לטיפול נמרץ בבית החולים אסותא רמת החייל מיום שבת, לאחר שהליך הפריה חוץ-גופית שעברה בבית החולים נכשל. מנכ"ל אסותא הורה לחקור את האירוע, הראשון מסוגו המוכר לבית החולים. האישה, שפרטיה לא פורסמו, עברה כמה טיפולי פוריות בעבר, אך הם לא הניבו היריון.

באסותא אומרים כי מהלך הפעולה היה תקין וללא אירועים חריגים, והמטופלת הועברה להתאוששות "כאשר כל הסימנים החיוניים תקינים". לאחר דקות מספר זיהתה האחות שהמטופלת אינה נושמת והזעיקה מרדים מהחדר הסמוך, שהחל בפעולות החייאה, והוחזרו "הסימנים החיוניים לתפקוד". מאז האישה מאושפזת במחלקה כשהיא מורדמת ומונשמת. נסיבות האירוע אינן ברורות בשלב זה. מנכ"ל בית החולים, פנחס צרויה, הורה על ביצוע תחקיר לבדיקת האירוע, שדווח באותו יום למשרד הבריאות.


עוד בוואלה! חדשות:
אהרונוביץ' התנצל: "הכיוון המרכזי ברצח דדון - לאומני"
קצב האזין לגזר הדין ברדיו: ”כואב לי על אולמרט”
מדאיג: חצי מאוכלוסיית העולם לא שמעה על השואה

"הליך הפריה חוץ-גופית הוא הליך שגרתי המבוצע במשך שנים באסותא ובכלל, ולא מוכר לנו מקרה דומה מהעבר", נמסר מבית החולים. "טיפול הפריה חוץ-גופית אסור שיסתיים במחלקה לטיפול נמרץ ועל כן בית החולים רואה במקרה זה אירוע חריג ביותר, אותו הוא מתכוון לתחקר עד תום על מנת להבין את שארע. צוות בית החולים מלווה באופן אישי את משפחתה של המטופלת ועושה ככל שניתן על מנת לסייע לה בתקופה קשה זו".

בסוף חודש שעבר מתה נטלי לנציאנו בת ה-28 בבית החולים וולפסון שבחולון, לאחר שעברה ניתוח קיסרי במהלך הלידה. תינוקה נולד בריא ושלם. מבית החולים נמסר אז כי לנציאנו, לה הייתה זו הלידה הראשונה, עברה את הניתוח לאחר שהלידה לא התקדמה כמצופה ובתום ניסיון כושל לבצע לידת ואקום. לאחר הניתוח חלה הידרדרות במצבה של לנציאנו והיא הועברה ליחידת טיפול נמרץ, שם נקבע מותה לאחר שטופלה במשך שעות ארוכות.

שבועיים לפני כן מתה אורטל הלל בת ה-27, שהרתה בעזרת טיפולי פוריות והגיעה לבית החולים אסף הרופא שבצריפין עם קרע בטחול. הרופאים לא הצליחו להציל את התאומים שנשאה ברחמה ונאלצו לקבוע את מותם. היא אושפזה במחלקה לטיפול נמרץ כשהיא מורדמת ומונשמת, ולאחר כשבועיים נקבע מותה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully