וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נדיר: תאומות סיאמיות מחוברות בראש נולדו בסידני

הוריהן של "תקווה" ו"אמונה" התוודעו למצבן החריג כבר באמצע ההיריון, אך סירבו לעשות הפלה. "הלוחמות הקטנות של אוסטרליה" כבר מוגדרות נס רפואי, אך הסיכוי שישרדו קלוש

צילום מסך

סיפור על אמונה, תקווה – והרבה אהבה: בסידני שבאוסטרליה נולדו בשבוע שעבר תאומות סיאמיות החולקות את אותו גוף, לב וגפיים, אך הן בעלות תווי פנים כפולים וכן שני מוחות, המחוברים זה לזה בגזע המוח. הן נקראו "תקווה" (Hope) ו"אמונה" (Faith), וכבר מוגדרות על ידי הרופאים נס רפואי. עם זאת, למרבה הצער, הסיכוי שהשתיים ישרדו אינו גדול.

עוד ידיעות על לידות חריגות:
דרמה בשחקים: ילדה תאומות לעיני הנוסעים במטוס
מדהים: צפו בתינוק שגידל "זנב" של 5 ס"מ על הגב
1 ל-133,225: ארבעה אחים נולדו באותו תאריך

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
נולדו שישה שבועות מוקדם מהמתוכנן. "תקווה" ו"אמונה"/מערכת וואלה!, צילום מסך

רנה יאנג התוודעה כבר בשבוע ה-19 של ההיריון כי ברחמה תאומות בעלות מצב נדיר המכונה "דיפרוסופוס" (ביוונית: שני פנים). בעצה אחת עם בעלה סיימון הואי, היא החליטה שלא לעשות הפלה. ביום חמישי הובהלה יאנג לניתוח חירום קיסרי בבית חולים לילדים בסידני, שישה שבועות מוקדם מהמועד המתוכנן.

"על אף שיש להן רק גוף אחד, אנו קוראים להן התאומות שלנו", אמר הואי, שלו וליאנג שבעה ילדים נוספים. "עבורנו הן הבנות שלנו ואנו אוהבים אותן. הן הלוחמות הקטנות של אוסטרליה". הוא הוסיף: "אין לנו מושג כמה זמן הן יישארו בבית החולים. אנחנו רק רוצים להביא אותן הביתה מאושרות ובריאות ולהפוך את המשפחה שלנו קצת יותר גדולה וכאוטית".

sheen-shitof

וזה כחול לבן

המכשיר שמשנה את כל מה שידעתן על רענון ומיצוק עור הפנים

בשיתוף פרמייר
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"עדיין בטריטוריה של הלא נודע". יאנג עם בנותיה/מערכת וואלה!, צילום מסך

בת זוגו יאנג, שהתראיינה עוד לפני הילדה ואמרה כי כל זמן שתיהנה מבנותיה הוא רב-משמעות עבורה, נשמעה היום אופטימית למדי. "אני חושבת שהן יפות וסיימון חושב שהן יפות, וזה בעצם מה שחשוב", אמרה. "עם קצת מזל, עם קצת אמונה, עם קצת תקווה – כל עוד הן ימשיכו להילחם, הכול יהיה בסדר". היא ביקשה להעביר מסר לציבור ההורים: "אני רוצה שאנשים יידעו על כך: זה קורה. זה אולי נדיר מאוד, אבל זה קורה".

בינתיים הצליחו התאומות הקטנות להרשים את הרופאים בהתפתחותן. "הן נושמות בעצמן באופן מושלם וגם אוכלות", סיפר האב, שלא ידע לומר כמה זמן הן יצטרכו להישאר בבית החולים. הצוות במוסד עוקב בקפדנות אחר מצבן של השתיים, שההשלכות של מצבן לא ברור לגמרי.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הורים לשבעה ילדים נוספים. יאנג עם בן זוגה הואי/מערכת וואלה!, צילום מסך

אחד לכל 50-30 אלף הריונות הוא היריון של תאומים סיאמיים, אולם רק אחד מכל 200 אלף הריונות שכאלה נגמרים בלידה ולא בהפלה. לרוב, תאומים סיאמיים מחוברים זה לזה בחזה או בבטן, עובדה ההופכת את מצבן של הופ ופיית' לנדיר כל כך. בכלי התקשורת באוסטרליה דווח על 35 מקרים קודמים בלבד כמו זה הנוכחי, שרובם ככולם הסתיימו במוות זמן קצר אחרי הלידה. "אנחנו עדיין נמצאים בטריטוריה של הלא נודע", הסבירה האם יאנג, ואילו בן זוגה הוסיף: "אני גאה. רק לראות לאן הן הגיעו עד כה, נגד כל הסיכויים".

(עדכון ראשון: 21:40)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully