וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מדהים: צפו בתינוק שגידל "זנב" של 5 ס"מ על הגב

נו-נו, בן חמישה חודשים, נולד לאם ממרכז סין, וככל הנראה גידל את "הזנב" עוד בהיותו ברחם. מדובר בפגם נדיר המתרחש 1 ל-1000 לידות, ורק במקרים נדירים מתבטא בממדים כאלה

עריכה: יותם בן-דוד, קריינות: אביב אברמוביץ'

תינוק מסין אובחן כסובל מפגם נדיר, שהלוקים בו נראים כמי שגידלו "זנב" על גבם. התינוק, נו-נו, נולד לאם מהעיר צ'אנגשה שבמחוז חונאן. זמן קצר אחרי לידתו הבחינה אמו בגידול שצמח על גבו. כעת, התינוק כבר בן חמישה חודשים, וה"זנב" מגיע לאורך של חמישה סנטימטרים לפחות.

בכלי התקשורת בסין פורסמו תמונות של התינוק ואמו במרפאה מקומית. רופאים אמרו כי הגידול החל לצמוח מתחת לעורו של התינוק כבר בעודו ברחם. ככל הנראה מדובר בהפרעה המכונה ספינה ביפידה (Spina Bifida), המתבטאת בבלט של עצבי חוט השידרה. במקרים מסוימים, הפגם עלול לבלוט דרך הגב ולהתבטא כ"זנב". לדברי הרופאים, תזונתה הלקויה של האם גרמה לתינוק למחסור בוויטמינים, והדבר עודד את התפתחות הפגם.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אחת מהתמונות של התינוק נו-נו שפורסמו בסוף השבוע בסין/מערכת וואלה!, צילום מסך

הפגם מופיע ב-1 מ-1000 לידות, אך רק לעתים נדירות ביותר הוא מתבטא בגודל כזה, המצריך ניתוח מורכב, העלול לפגוע במערכת העצבים. בשנים האחרונות התפרסמו כמה מקרים של תינוקות לאימהות סיניות, שסבלו מפגם זה. כמה מהן סיפרו כי רופאים סירבו לנתח את ילדיהן.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

  • עוד באותו נושא:
  • סין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully