וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ניו יורק טיימס" כינה את חמאס "השטן" - והתחרט

26.4.2014 / 11:53

העיתון האמריקני פרסם כתבה על הסכם הפיוס בין הפלגים הפלסטיניים, וכעבור זמן קצר מחק את הקביעה לפיה חמאס הוא מלאך החבלה המודרני. האם איסמעיל הניה יזכה להתנצלות?

העיתון "ניו יורק טיימס" מרבה לעסוק במזרח התיכון, ובפרט מרחיב על הנעשה בישראל. לא אחת העיתון מבקר בחריפות את ממשלת נתניהו, ולעתים גם נאלץ להתנצל בפניה. הניסוח בכתבות הנוגעות לישראל, אם כן, הוא עניין נפיץ. והנה, אתמול (שישי) נמחקו מאתר העיתון כמה מלים, זמן קצר אחרי שפורסמו בשעות הערב המאוחרות.

בכתבה שעסקה בהסכם הפיוס בין הפלגים הפלסטיניים, נכתב כי "חמאס הוא ארגון צבאי איסלאמי, שבמידה רבה המערב מגדיר אותו כשטן". בכתבתה של שליחת העיתון לישראל, ג'ודי רודורן, נכתב כי ההסכם שנחתם בין פתח לחמאס, מאפשר לאבו מאזן ולנתניהו נסיגה נוחה משיחות השלום, שממילא עמדו על כרעי תרנגולת.

כתבה בניו יורק טיימס - גרסה מקורית 25 באפריל 2014. ניו יורק טיימס, צילום מסך
הכתבה, כפי שהופיעה במקור באתר "ניו יורק טיימס", אתמול/צילום מסך, ניו יורק טיימס

כמה בלוגרים, בהם מקס פישר מהאתר VOX, הפיצו את הכתבה, ותייגו בטוויטר את מרגרט סאליבן, העורכת הציבורית של העיתון והממונה על הקשר בין המערכת לקוראים. תוך זמן קצר, המילה "שטן" נמחקה, והכתבה עודכנה. כעת מופיעה בה השורה: "חמאס הוא ארגון צבאי איסלאמי, שהמערב מגנה אותו במידה רבה".

אלא שחמאס, על כל חטאיו ופשעיו, הצבאיים והמוסריים, עדיין אינו דר בכפיפה אחת עם השטן. יתרה מזה, הכינוי כבר תפוס: "השטן הגדול", אמריקה, נושא ונותן עם משטר האייתוללות שהדביק לו את השם התנ"כי. ואילו "השטן הקטן", ישראל, כבר צבר ניסיון מוצלח במשא ומתן עם חמאס.

"פסיכולוגית ילדים מכובדת"

ואולי הכול נכתב בלשון סגי נהור, כדי להגחיך את מי שבאמת סבורים שחמאס הוא מלאך חבלה מודרני, ושצריך להתרחק מהגיצים הרושפים ממנו. אך בעת האחרונה, העיתון האמריקני המכובד נאלץ להתנצל כמה פעמים בפני קוראיו – ואף בפני משפחת נתניהו – בגין כתבות שפרסם.

בכתבה שפרסמה ג'ודי רודורן ב-12 באוקטובר 2013, נטען כי רעיית ראש הממשלה, שרה נתניהו, אינה מגדלת את ילדיה כיאות. העיתון פרסם התנצלות, והגדיל לכתוב כי "גברת נתניהו היא פסיכולוגית ילדים מכובדת".

העיתון התנצל גם על כתבה שפורסמה חודש לאחר מכן, בה דיווחה שליחה נוספת של ה"טיימס" בישראל, איזבל קירשנר, על רצח החייל עדן אטיאס באוטובוס בעפולה. התמונה המרכזית בכתבה הייתה של אמו של הרוצח, חוסיין ג'וואדרה, ונעדר ממנה תצלום של החייל הנרצח.

לקריאה נוספת
קוריאה הצפונית מסרבת לקבל ביקורת מ"הומואים זקנים"
הנשיא בוש: פוטין השפיל את הכלב הקטן שלי, בארני
מכונת הקסמים שמרפאת איידס מביכה את העם המצרי

uriah_c@walla.net.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully