וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשד: רב מירושלים הכה את תלמידיו, בני 8-6

11.5.2014 / 16:09

הרב בתלמוד תורה הכה את תלמידיו לכאורה במשך שנים. אביו של אחד התלמידים נעצר בחשד שתקף את הרב, ובימים אלו מתגבשת תלונה משותפת של כמה הורים. "עלולים לנדות אותם מהקהילה"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

משטרת מחוז ירושלים בודקת חשד שלפיו רב המלמד בתלמוד תורה בבירה נהג להכות במשך כמה שנים את תלמידיו בני ה-8-6. במקביל, אב של אחד התלמידים נעצר ביום שישי האחרון בחשד שתקף את הרב. הורי התלמידים, הלומדים בכיתה ג', מתארגנים בימים אלה לקראת הגשת תלונה רשמית נגד הרב. לטענתם, שניים מהתלמידים חזרו לביתם מתלמוד התורה עם סימנים כחולים סביב עיניהם.

עוד בוואלה! חדשות:
נתניהו תמך, הממשלה אישרה החוק שימנע שחרור מחבלים
תכנית נתניהו: בלי נשיא לחצי שנה, והסמכויות יצומצמו
הנחשים פשטו על לונדון: "מסוגלים למחוץ ילדים"

ביום חמישי שעבר, במהלך אחד השיעורים, כינה הרב בפני תלמידיו את הטלוויזיה בשם "טמבליזיה". אחד התלמידים, בן 8, העיר לרב ואמר כי לא ראוי להתבטא כך. בתגובה, על פי החשד, כינה אותו הרב "חמור" והכה אותו באגרופיו בגבו, תוך שהוא ממרר בבכי. התלמיד לא סיפר על המקרה להוריו, אך אמא של תלמיד אחר גילתה על כך מבנה וסיפרה את שאירע לאם התלמיד המוכה.

חוששים מ"דין מוסר"

כאשר גילו ההורים על כך, הגיע האב לבית הספר, ושאל את בנו על התקרית החמורה לכאורה. הבן הסביר כי הרב הכה אותו, והאב זעם על כך ותקף את הרב. האב נעצר על ידי שוטרי מחוז ירושלים, והובא אמש לבית משפט השלום בירושלים לדיון בבקשת המשטרה להאריך מעצרו. השופט הורה לשחרר את האב למעצר בית למשך ארבעה ימים.

המתלוננים הם הורים מהקהילה החרדית בירושלים, שבה לא נהוג להתלונן במשטרה נגד רבנים, משום שהדבר נחשב ל"דין מוסר". אולם, בעקבות האירוע, בכוונתם לגבש בימים אלה תלונה משותפת. גורם המקורב למשפחה סיפר לוואלה! חדשות כי "מדובר בבני משפחה שחזרו בתשובה לפני 15 שנים. הם לומדים בתלמוד תורה, ואצלם במגזר אם אתה מלשין ומתלונן למשטרה של הציונים - אתה כאילו מוסר את האדם מהמגזר שלך. במצב כזה עלולים לנדות אותם מהקהילה".

סנגורו של האב, עורך דין מוטי הרוש, מסר בתגובה: "האב היה שרוי במצוקה כיוון שמי שאמור להגן על בנו מכה אותו כבר תקופה ארוכה. מדובר במגזר ייחודי, אשר לא נוהג להתלונן נגד מורים ורבנים במשטרה מחשש שיבולע להם. על כן האב חש שאין לו למי לפנות".

ממשטרת ירושלים נמסר בתגובה: "האב נחקר על תקיפת המורה ונשלח למעצר בית למשך ארבעה ימים ובמקביל נפתחה חקירה לבדיקת טענות האב. המורה נעצר לחקירה והגרסאות של השניים נבדקות".

לפניות לכתב יאיר אלטמן: talk2yaira@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully