וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנשיא הראשון בארץ הפיורדים: פרס יבקר בנורבגיה

10.5.2014 / 23:24

פרס יקיים ביקור בן שלושה ימים במדינה הסקנדינבית, במהלכו ייפגש עם המלך ועם בכירי הממשלה הפרו-ישראלית. השגריר בארץ: "יש לנו מדיניות ברורה של התנגדות לחרם על ישראל"

נשיא המדינה שמעון פרס. AP
"המלך האראלד והנשיא פרס מנהיגים מנוסים מאוד, עם מחויבות ארוכת שנים למדינותיהם ולעמיהם". פרס/AP

נשיא ישראלי ראשון בארץ הפיורדים: נשיא המדינה, שמעון פרס, יצא מחר (ראשון) לביקור בן שלושה ימים בנורבגיה, ויהיה בכך לנשיא הישראלי הראשון שמבקר במדינה. פרס ייפגש במהלך ביקורו עם מלך נורבגיה האראלד החמישי ועם ראשת הממשלה, ארנה סולברג, שנחשבת בין המנהיגים הפרו-ישראלים ביותר באירופה. פרס אף יישא דברים בפני חברי ועדת פרס נובל לשלום, שהוענק לו בשנת 1994.

המלך יארח את הנשיא פרס בארמונו באוסלו, והשניים יניחו זר משותף באנדרטה לזכר קורבנות מלחמת העולם השנייה. בפגישה שיערוך פרס עם ראשת הממשלה סולברג ידונו השניים בשורה של נושאים מדיניים וביטחוניים, בראשם הגרעין האיראני והמשא ומתן הישראלי-פלסטיני. נורבגיה היא אחת התורמות הגדולות ביותר של הרשות הפלסטינית, ומילאה בעבר תפקיד מפתח בקידום התהליך המדיני.

עוד בוואלה! חדשות:
אלפים צעדו לזכר שלי דדון בעפולה: "מוות לרוצחים"
"ההשוואה בין נאציזם ל'תג מחיר' עוברת את הגבול"
"מבוקשים": מי איים על ראשי הפורום לגיוס נוצרים?

ארנה סולברג, יו"ר המפלגה השמרנית בפרלמנט של נורבגיה. flickr, Creative Commons
ידון עם ראשת הממשלה בגרעין האיראני ובתהליך השלום. סולברג/Creative Commons, flickr

שגריר נורבגיה בישראל, סוויין סבייה, אמר לקראת הביקור: "לנורבגיה יש מדיניות ברורה של התנגדות לחרמות על ישראל. אנחנו עובדים כדי לחזק את היחסים בין המדינות באמצעות פיתוח כלכלי וביטחוני". "בעיניי הנשיא פרס והמלך האראלד מייצגים את המיטב של ישראל ושל נורבגיה: שני מנהיגים מנוסים מאוד, עם מחויבות ארוכת שנים למדינותיהם ולעמיהם", הוסיף. הביקור יתקיים בצמוד לחגיגות 200 שנה לעצמאות נורבגיה.

כפי שדווח לפני כשבועיים בוואלה! חדשות, פרס יבקר בנורבגיה שעה ששגרירות ישראל באוסלו מתנהלת ללא שגריר. זאת, לאחר שהשגריר נעים עריידי הוחזר ארצה לפני יותר משלושה חודשים בעקבות פרשה מביכה שנחשפה בתקשורת הנורבגית. ועדת המינויים של משרד החוץ הייתה אמורה למנות שגריר חדש לתפקיד בסוף אפריל, אך הדיון בנושא נדחה ללא הסבר ברור והמשרה נותרה לא מאוישת.

בתוך כך, ראש הממשלה בנימין נתניהו יצא הערב לביקור ביפן במטרה להדק את הקשר בין המדינות ולקדם את היחסים הכלכליים בין ישראל ויפן. במהלך הביקור, יבקר נתניהו בטוקיו וקיוטו, וייפגש עם קיסר יפן, עם ראש ממשלת יפן וסגנו, ועם שרי החוץ, ההגנה והמסחר והתעשייה. כמו כן, ייוועד ראש הממשלה עם בכירי המשק היפני, ועם אנשי עסקים, בהם ראשי החברות "פנסוניק" ו"רקוטן", שרכשה לאחרונה את חברת "וייבר" הישראלית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully