וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אבקת הכביסה ה"נאצית" מסעירה את גרמניה

10.5.2014 / 10:17

הקמפיין השיווקי של "אריאל" עורר את חמתם של הצרכנים, והכול בגלל המספר 88, הנחשב בימין הקיצוני לשם קוד למילים "הייל היטלר". החברה: מתנצלים, התכוונו למספר הכביסות

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
לא לגמרי נקי. אריזה לדוגמה של אבקת הכביסה, אחת מרבות שעוררו את הסערה/מערכת וואלה!, צילום מסך

סערה במכונת כביסה: תאגיד "פרוקטר אנד גמבל" נאלץ להתנצל אתמול (שישי) בעקבות קמפיין שיווקי שעורר זעם שהביעו צרכנים בגרמניה. החברה, שבין מוצריה הידועים אבקת הכביסה "אריאל", הפיצה לאחרונה אריזות חדשות של האבקה, שמתנוססת עליהן חולצת כדורגלן ועליה המספר 88. קונים רבים פרסמו באינטרנט תמונות שבהן נראית האריזה החדשה.

הסיבה לסערה היא רגישותו של המספר: פעילי ימין קיצוני נוהגים להשתמש בו לעתים קרובות כקוד סמוי שמאפשר להם לעבור על האיסור להראות או להשמיע סיסמאות נאציות בפומבי. H היא האות השמינית באלפבית, ולכן 88 משמש עבורם ראשי תיבות של המילים "הייל היטלר". באופן דומה, 18 – מספר אחר שהודפס על בקבוקי נוזל הכביסה של אריאל – הוא קיצור של אדולף היטלר.

החברה מצדה אמרה אתמול כי הדבר נעשה שלא במכוון, כי למספר יש כמה משמעויות, וכי היא לא התכוונה כלל לזו הקשורה לסממנים נאציים. "אנו מצטערים מאוד אם נעשו קישורים שגויים, ומרחיקים את עצמנו בבירור מכל אידיאולוגיה ימנית-קיצונית", אמרה הדוברת גבי האסיג.

המספר 88 נועד למעשה להדגיש כמה כביסות יוכלו הרוכשים לעשות עם חבילה אחת של האבקה. מדובר בחמש כביסות יותר מאשר בעבר. הדוברת אמרה כי החברה הפסיקה להפיץ את האריזות המדוברות, כמו גם את נוזל הכביסה שעליו הכיתוב "אריאל 18". גם מספר זה נועד לייצג את מספר הכביסות שניתן לעשות באמצעות הבקבוק.

עוד ידיעות מהעולם:
ארה"ב נגד פוטין: "הביקור בקרים - פרובוקטיבי ומיותר"
חגיגה עם גופה: התמונות שהביכו את הצבא הבריטי
האם באמת אכפת לנו מהנערות החטופות בניגריה?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully