וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שביתה איטלקית באל על: טייסים לא הגיעו, הטיסות בוטלו

8.5.2014 / 20:03

זמן קצר לפני ש-4 טיסות לאירופה היו אמורות לצאת מנתב"ג, גילו באל על שהטייסים אינם, ושלא ניתן להשיגם. מאות נוסעים נאלצו לשוב על עקבותיהם. אל על: "חוסר היענות של טייסים"

לוח הטיסות המעוכבות בנתב"ג. מאי 2014. יותם רונן
טיסות אל על נצבעו אדום. לוח הטיסות בנתב"ג/יותם רונן

מבוכה באל על: ארבע טיסות של חברת התעופה הלאומית בוטלו אחרי עיכוב של כמה שעות בנמל התעופה בן גוריון. הסיבה: כל הטייסים פשוט לא התייצבו לטיסה. מדובר בטיסות החברה שהיו צריכות לצאת למינכן, לבוקרשט, לבודפשט וללוטון. באל על חיפשו בתחילה טייסים חלופיים, אולם כאמור בהמשך החליטו להורות על ביטול הטיסות. מאות הנוסעים - שכבר המתינו בטרמינל נאלצו לחזור על עקבותיהם בכעס. בוועד הקברניטים והטייסים באל על דוחים על הסף את הטענה שמדובר בשביתה והלינו על כך שזו בעייה בשיבוץ לטיסות, אולם הנהלת החברה מטילה את האשמה בהיעדרות על הטייסים.

כך או כך, דבר כזה עוד לא קרה באל על. ממש ברגע האחרון, זמן קצר לפני שהטיסות האמורות היו צריכות לצאת לדרכן לכיוון אירופה, גילו בחברה כי הטייסים ששובצו להטיס את המטוסים ליעדים השונים לא התייצבו. בנוסף, לא היה ניתן לאתר אותם בבתיהם או באמצעות הטלפונים הניידים שלהם. נוכח המצב, הוחלט שכל הטיסות יבוטלו.

באל על חוששים שטייסים נוספים לא יתייצבו, אולם כעת לא ידוע על כאלה. למרות זאת, ללוח הטיסות בטרמינל מתחילות להתווסף עוד ועוד טיסות עם כיתוב אדום של "Delayed" (איחור).

נוסעים ממתינים לטיסה למינכן. מאי 2014. ניר שר, מערכת וואלה! NEWS
טרמינל 3, הערב/מערכת וואלה! NEWS, ניר שר

כתוצאה מהמצב, הודיעה החברה שטיסת הדגל היומית LY001 לניו יורק שאמורה לצאת ב-00:45 נדחית לפי שעה ל-7:00 בבוקר. מאות הנוסעים שרכשו כרטיסים לטיסה קיבלו טלפונים מהנהלת החברה להתעכב ולא להגיע לשדה כמתוכנן. על הנוסעים בטיסות הלילה להתעדכן באתר רשות שדות התעופה טרם צאתם מהבית.

עוד בוואלה! חדשות
בהלה בבית הספר: נחש ארסי הכיש ילד באמצע הכיתה
שיא גשם של 100 שנים בחודש מאי, חסימות בדרום
שלח להוריו תמונה עם אקדח - והתאבד: "שבור לב"

מאל על נמסר בתגובה כי "עקב אי-זמינות של אנשי צוות אוויר, חלו שיבושים בלוח הטיסות". אף שלא מודים בחברה כי מדובר ב"שביתה איטלקית", מהמשך התגובה ניתן לשער שזה המקרה. "בתקופה האחרונה נאלצה אל על להתמודד עם שיבושים בלוחות הזמנים ובהצבת המטוסים, עקב אי-זמינות טייסים וחוסר היענות מצדם לפניות החברה לבצע טיסות".

עוד נמסר מאל על כי מנכ"ל החברה, דוד מימון, יחד עם ההנהלה, "פועלים למציאת דרכים למימוש התכנית המסחרית של החברה, הפועלת בסביבה תחרותית קשה ולהוציא את הטיסות כסידרן, תוך צמצום הפגיעה בלקוחות. חברת אל על מתנצלת בפני הלקוחות שנפגעו ופועלת להביא את הנוסעים ליעדם בהקדם האפשרי".

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא

הטייסים מאשימים: "תרגיל שנהוג באל על"

אלא שחרף תגובת אל על, בוועד הטייסים מאשימים את הנהלת החברה במצב המביך, וטוענים כי אל על שיבצה טיסות אך לא שיבצה טייסים אליהן. "אין שביתה ואין שביתה איטלקית", סיפר ערן יואל מוועד הטייסים לוואלה! חדשות. לדבריו, לאחר שהחברה רכשה לאחרונה כמה מטוסים, נוצר מצב בשבועות האחרונים, שבו יש יותר טיסות על אותו מספר טייסים. "החברה פיתחה שיטה שבה היא אינה משבצת לחלק מהטיסות טייסים מבעוד מועד, וכמה שעות לפני הטיסות או לכל היותר יממה - היא מתקשרת לטייסים ומנסה לשכנע אותם להגיע ולהטיס את המטוסים", הסביר.

"התרגיל הזה הוא תרגיל שנהוג באל על ולא קיים כמעט בחברות אחרות בעולם", הוסיף יואל. "כבר התרענו בעבר בפני החברה על המצב הבעייתי. חשוב לנו להבהיר שזו לא שביתה איטלקית או אחרת, אלא שהחברה לא שיבצה טייסים, והמטוסים לא יכולים לטוס בלי טייסים מן הסתם".

טייסים לא הגיעו, הטיסה למינכן לא יצאה. מאי 2014. ניר שר, מערכת וואלה! NEWS
טרמינל 3, הערב/מערכת וואלה! NEWS, ניר שר

מנגד, גורם המקורב להנהלת החברה, דחה את טענות הטייסים. "דבר כזה עוד לא היה בחברת התעופה שהטייסים לא התייצבו לטיסה", אמר. "הטענות של הטייסים שלא היה שיבוץ לטיסות אינן נכונות. אל על היא חברה סדירה שכל טיסותיה נקבעות שנה מראש. הטייסים משובצים לטיסות בשני לוחות טיסות, לוח קיץ ולוח חורף, והם יודעים חצי שנה מראש את לוח הטיסות שלהם – וכך גם לגבי הטיסות הנוכחיות. אנחנו מחפשים את הטייסים שלא התייצבו לטיסות".

לפניות לכתב אבי אשכנזי: Aviash123@walla.co.il

טייסים מאל על לא הגיעו לטיסות, הנוסעים ממתינים בנתב"ג. מאי 2014. יותם רונן, מערכת וואלה! NEWS
נוסעים ממתינים בנתב"ג/מערכת וואלה! NEWS, יותם רונן
לוח הטיסות המעוכבות בנתב"ג. מאי 2014. יותם רונן
לוח הטיסות בנתב"ג/יותם רונן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully