וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וואלה! מוכרת את יד2 לאקסל שפרינגר תמורת 806 מיליון שקל

אתר הלוחות המוביל במדינה שבבעלות מלאה של וואלה! יימכר לתאגיד המדיה המוביל באירופה במזומן. אילן ישועה, מנכ"ל וואלה!: "העסקה מהווה הבעת אמון בשוק האינטרנט הישראלי"

וואלה!, חברת בת בבעלות מלאה של בזק, הודיעה היום (שלישי) כי חתמה על הסכם למכירת 100% מהון המניות של קורל תל, מפעילת אתר יד2 שהינו אתר הלוחות המוביל בישראל, ל-Axel Springer Digital Classifieds (ASDC), מיזם משותף של אקסל שפרינגר - תאגיד המדיה המוביל באירופה, וקרן ההשקעות של ג'נרל אטלנטיק. סכום העסקה עומד על 787.5 מיליון שקלים במזומן, ולאחר התאמות המחיר צפוי המחיר לעמוד על 806.3 מיליון שקלים. השלמת העסקה כפופה לקבלת אישורים רגולטוריים ולתנאים אחרים הנכללים בהסכם המכר.

אתר יד2 נוסד ב-2005 על ידי שון תל והפך במהרה לאתר הלוחות המוביל בישראל. לפני כארבע שנים, ביולי 2010, רכשה וואלה! 75% מיד2 תמורת 117 מיליון שקלים, לפי שווי 156 מיליון שקלים. בנובמבר 2013 מימשה וואלה! אופציה שהייתה בידה, ורכשה את 25% הנותרים מהמייסד תמורת 50 מיליון שקלים, לפי שווי של 200 מיליון שקלים. באתר יד2 מועסקים כ-100 עובדים והחברה היושבת בבית וואלה! בתל אביב מחזיקה מרכז פיתוח ומכירות בחיפה.

אילן ישועה, מנכ"ל וואלה! ויו"ר יד2, אמר כי "העסקה והשווי אליו הגיעה יד2 מהווה הבעת אמון בשוק האינטרנט הישראלי בכלל ובהישגי אתר יד2 בפרט. יד2 הוא דוגמה מצוינת לחברת אינטרנט מקומית שהצליחה להשביח עם השנים, ולייצר ערך של ממש למקימיה, בעליה, עובדיה ולמשק הישראלי".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אילן ישועה, מנכ"ל וואלה!/מערכת וואלה!, צילום מסך

יד2 הוא אתר הלוחות המוביל בישראל ואחד ממותגי האינטרנט החזקים בארץ, עם מודעות למותג של כ-100%. מדי חודש מבקרים באתר 3.8 מיליון מבקרים (Unique Users) ו-16 מיליון מבקרים בחודש. למעלה מ-50% מהתנועה באתר הוא באמצעות מכשירים ניידים (Mobile) ומדי יום מועלות לאתר למעלה מ-10 אלפים מודעות בתחומי הנדל"ן, הרכב ומוצרי יד2.

תחום הלוחות בעולם מאופיין בצמיחה מהירה ובהתאם במכפילים גבוהים. יד2 מציגה ביצועים מצוינים בכל הפרמטרים העיקריים בהשוואה לחברות דומות בעולם, והיא ממשיכה לצמוח בקצב מהיר. מאז הרכישה האתר הכפיל את הכנסותיו וכמעט שילש את הרווח התפעולי, במקביל שיעור הרווח התפעולי עלה מ-36% למעל 50%.

אילן ישועה, מנכ"ל וואלה! ויו"ר יד2, "אין ספק ששון תל המייסד בחזונו ויכולותיו המיוחדות אחראי להקמתו של אחד מנכסי האינטרנט הגדולים והמשמעותיים ביותר בשוק הישראלי מאז ומתמיד. זו הזדמנות להודות גם לעובדים והנהלת יד2 בהנהגתו של יבין גיל-מור מנכ"ל החברה בארבע השנים האחרונות ומי שחתום על הצמיחה המרשימה של החברה והצלחתה הנמשכת. המכירה מעמידה לרשותנו משאבים פיננסיים משמעותיים ותאפשר לנו להתמקד בחיזוק המובילות של וואלה! ובשימור מעמדה כאתר התוכן מספר 1 בישראל.

העסקה והשווי אליו הגיעה יד2 מהווה הבעת אמון בשוק האינטרנט הישראלי בכלל ובהישגי יד2 בפרט. יד2 היא דוגמה מצוינת לחברת אינטרנט מקומית שהצליחה להשביח עם השנים, ולייצר ערך של ממש למקימיה, בעליה, עובדיה ולמשק הישראלי. אני מבקש להודות בהזדמנות זו גם לחברת הייעוץ NOAH Advisors , בראשותו של מרקו רודזינק, שליוותה את המכירה מטעם וואלה! ועשתה עבודה מצוינת באיתור הקונים הפוטנציאליים וליווי המכירה בכל שלביה".

עוד מסר ישועה, "לצד שיקולי המחיר היה חשוב לנו מאד לבחור קונה שיוכל להבטיח את המשך ההתפתחות וההצלחה של יד2. אקסל שפרינגר היא קונה אסטרטגי המחזיק במספר ניכר של אתרי לוחות בעולם. עובדה זו לצד המשאבים הפיננסיים של החברה והפעילות המאסיבית שלה בתחום הדיגיטל הופכים אותה לקונה אידיאלי. אני משוכנע שכניסתה של אקסל שפרינגר, הידועה באהדתה ומחויבותה לישראל לשוק המקומי, תהווה רק צעד ראשון בעקבותיו יבואו עוד השקעות ושיתופי פעולה עם חברות ישראליות לטובת המשק ותעשיית האינטרנט המקומית. אין לי ספק שהחברה ועובדיה עוברים לידיים טובות".

ד"ר אנדריאס וילה חבר בכיר בהנהלת אקסל שפרינגר ונשיא לשיווק ודיגיטל: "יד2 היא מובילת שוק באופן ברור, רווחית מאוד וצומחת במהירות ולכן היא מתאימה באופן מושלם לחטיבת הבינלאומית של אתרי לוחות בהם אנו מחזיקים".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ד"ר אנדריאס וילה חבר בכיר בהנהלת אקסל שפרינג/מערכת וואלה!, צילום מסך

וואלה! היא חברת בת בבעלות מלאה של בזק. וואלה! היא אתר האינטרנט מספר 1 בישראל זה למעלה מעשור, עם כ-9 מיליון גולשים ייחודיים בחודש ולמעלה מ-600 מיליון דפים נצפים וכן כחצי מיליון צפיות ווידאו ליום. לוואלה! מערכת מובילה של תוכן עיתונאי בתחומי חדשות, ספורט, תרבות ועוד. אולפן החדשות של וואלה! הוא הגדול והמשוכלל מסוגו באינטרנט. בנוסף, וואלה! מפעילה את אתר ה-VOD האינטרנטי הגדול בישראל. לוואלה! מספר חברות בת: וואלה! שופס- אתר הסחר המוביל בישראל, וואלה! טורס- אתר התיירות המוביל בישראל. ועוד. לאחר מכירת יד2 נותרו בקבוצת וואלה! כ-450 עובדים.

הגוף הרוכש הוא מיזם משותף של אקסל שפרינגר (70%) וקרן ההשקעות של ג'נרל אטלנטיק (30%), אשר הוקם לפני מספר שנים ומטרתו להפוך את אקסל שפרינגר לאחד המו"לים הדיגיטליים המובילים בעולם ע"י אסטרטגיית צמיחה המשלבת גידול אורגני ורכישות. המיזם מחזיק פורטפוליו מרשים של לוחות מקוונים באירופה.

אקסל ספרינגר יוצגה בעסקה על ידי עוה"ד אשוק צ'נדרשיקר, ואפריים פרידמן ממשרד גולדפרב זליגמן.

  • עוד באותו נושא:
  • וואלה!
  • יד2

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully