וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עיריית ב"ש למשפחות שכולות: שלמו על ערב הזיכרון

4.5.2014 / 13:00

משפחות החללים שקיבלו הזמנה לערב שירי הלוחמים השנתי בעיר, הופתעו לגלות כי העירייה דורשת מחיר כניסה של 35 שקלים ל"מופע". "מבחיל וחסר היגיון", טענה אחת המוזמנות

סטטוס של חגית אישה שאחיה אלי אישה נפל במלחמת יום הכיפורים. מאי 2014. מתוך עמוד הפייסבוק של חגית אישה, צילום מסך
הפוסט הזועם שפרסמה אישה/צילום מסך, מתוך עמוד הפייסבוק של חגית אישה

זוכרים ומשלמים: בערים רבות ברחבי הארץ, מיד לאחר טקסי הזיכרון לזכר הנופלים במלחמות ישראל, יתקיימו הערב (ראשון) ערבי שירי לוחמים הפתוחים לציבור הרחב. הערבים, אליהם מגיעות גם המשפחות השכולות, מתקיימים בדרך כלל בחינם. אולם, בעיריית באר שבע חשבו השנה מארגני הטקס אחרת, והחליטו לגבות תשלום של 35 שקלים עבור הזכות להיכנס למתחם האירוע – גם מהמשפחות השכולות. עובדה זו עוררה זעם רב בקרב המשפחות. חגית אישה, תושבת באר שבע שאחיה, סמל-ראשון אלי אישה, נפל במהלך פעילות מבצעית בכפר ברטעה שבאזור גנין ב-1992, אף פרסמה פוסט זועם בפייסבוק נגד היוזמה השנויה במחלוקת של העירייה.

"שימו לב לפרסום של עירית באר שבע, חברת כיוונים והמשכן לאומנויות הבמה", פתחה אישה. עזבו את זה שמוכרים כרטיסים בכסף, דבר מבחיל כשלעצמו. אני לא רואה שום היגיון בכך שהורים לילדים שנפלו יקנו כרטיסים כדי לשיר לזכר הבן שלהם שירי דיכאון. אני אודה לכם אם לזכר הנופלים לא תשלמו שקל לשום דבר ממוסחר ביום הזיכרון. אם אנשים לא יקנו, הסחטנות הזו אולי תיגמר. לא יקרה דבר אם כולם יתנדבו פעם בשנה לזכר מי שנפלו גם למענם כדי שירוויחו כאן הרבה כסף במשך 364 ימים בשנה". "'המכירה לפי הפרסום תתקיים בערב המופע' - זו המילה שנבחרה לערב הזה. מופע", הוסיפה אישה בכעס. "את אנשי השיווק בעיר חיילים הרוגים משעשעים כנראה".

וואלה! חדשות - הסיפורים החמים:
הממשלה אישרה: אגרת הטלוויזיה תבוטל במרץ 2015
הקבר הריק: ראש אכ"א תבקר את משפחתו של רב"ט טייב
פואד על הקזינו: "יריביי שכרו נגדי חוקרים פרטיים"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

זמן קצר לאחר פרסום הפוסט הזועם של אישה, החלו להופיע תגובות של אנשים רבים בפייסבוק, שהזדהו עם כאבה ומחו נגד כוונת העירייה. "בושה, דוחה ומבחיל", כתב אחד הגולשים. "טיפשות, מזעזע", כתב אחר ואחד נוסף הבהיר כי מבחינתו "צריך להחרים את האירוע".

מעיריית באר שבע נמסר: "מדובר באירוע משותף לעירייה ולארגון בית יד לבנים, המתקיים מזה שנים רבות בתום עצרת המרכזית לפתיחת אירועי יום הזיכרון בעיר. מכירת הכרטיסים נעשית ברובה על ידי ארגון בית יד לבנים המאגד את בני המשפחות השכולות מקרב בני העיר. יש לציין באופן חד-משמעי שאין מדובר במכירת כרטיסים למטרת רווח, שגם לא מכסה את עלויות קיום הערב, אלא לשמור על מסגרת כניסה מבוקרת. אם מישהו מבני המשפחות השכולות מבקש להשתתף בערב זה, נשמח להעניק לו הזמנה לאירוע, כמובן ללא תשלום".

גורם בעירייה הוסיף: "יובהר כי לא מדבר בטקס המרכזי של ערב יום הזיכרון. הטקס הרשמי ייערך כמקובל ברחבת העירייה, במעמד המשפחות השכולות, השר לביטחון פנים, ראש העירייה ומכובדים נוספים. הכניסה לטקס חופשית ופתוחה. בתום הטקס ישנה מסכת הכוללת בתוכה שירי לוחמים עם אותו אמן המופיע לאחר מיכן בערב שירי הלוחמים במשכן. האירוע המדובר מתנהל מדי שנה כבר מעל ל-25 שנה באותו אופי. זאת בתיאום מלא עם 'יד לבנים', המטפלת במשפחות השכולות. במקביל לערב זה מתקיים ערב שירי לוחמים גם במרכז הצעירים בעיר העתיקה, אליו הכניסה חינם. צר לנו על התחושות, ודאי בערב זה".

לפניות לכתב יניר יגנה: Yanirya1234@walla.co.il

  • עוד באותו נושא:
  • באר שבע

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully