וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"יש להם את זה": נערים זכו בתחרות רובוטיקה עולמית

למרות גילם הצעיר וחוסר ניסיונם של 16 תלמידי תיכון מאילת, גברו הנערים על 64 קבוצות שהתחרו בהם בקטגוריית הצעירים, בזכות רובוט מתקדם שיודע לשחק כדורעף. "הישג מדהים"

16 בני ובנות נוער מתיכון גולדווטר שבאילת, חזרו לארץ מתחרות הרובוטיקה הבינלאומית שהתקיימה בסנט לואיס עם גביע זהב. מאי 2014. באדיבות חיה עידן, מאמנת קבוצת הרובוטיקה,
"צריך למצוא מורה שהוא משוגע לדבר"/באדיבות חיה עידן, מאמנת קבוצת הרובוטיקה

16 תלמידים ותלמידות מתיכון "גולדווטר" שבאילת זכו במקום הראשון בתחרות רובוטיקה בינלאומית. הקבוצה, העונה לשם Emperius 5291, חזרה בשבוע שעבר מהתחרות שהתקיימה בסנט לואיס שבארצות הברית, שם זכתה בפרס ה-Rookie All Stars העולמי, פרס הניתן לקבוצות חדשות שמשתתפות לראשונה בתחרות, והוכתרה כנבחרת הרובוטיקה הצעירה הטובה ביותר. זו הפעם הראשונה שקבוצה מישראל זוכה בפרס זה.

בתחרות הבינלאומית השתתפו ארבע חטיבות, שכל אחת מהן מנתה מאה קבוצות - כך שבסך הכול 400 קבוצות השתתפו בתחרות, רובן מקנדה ומארצות הברית. הקבוצה האילתית גברה בשלב הסופי על 64 קבוצות שהתחרו בה בקטגוריית הצעירים, וזאת למרות חוסר ניסיונם וגילם, הצעיר ביותר מבין כל משתתפי התחרות.

בחודש שעבר קיבלו הקבוצות הצעירות משימה לבניית רובוט, שאותו ואת ביצועיו חשפו בתחרות. הצעירים הישראלים בנו רובוט שיודע לשחק כדורעף, והשתמשו לצורך כך בידע רב שרכשו בתחומים שונים, בהם אלקטרוניקה, הנדסת אלקטרוניקה ומכונות, פניאומאטיקה ומיומנויות של אסטרטגיה תקיפה והגנה. הרובוט הישראלי ביצע את מספר הפעולות המירבי והצטיין באסטרטגיה הקבוצתית. "היום הכרנו כוכב חדש בשמי התחרות", ציינו שופטי התחרות במעמד ההכרזה על הענקת הפרס. "הם אמנם חדשים בתחרות, אבל בהחלט ניתן לומר כי 'יש להם את זה'!".

עוד בוואלה! חדשות:
נפאל: ישראלי בן 28 התמוטט ומת בבית חב"ד
מלחמת היהודים בארה"ב והמילה ההיא שמתחילה ב-א'
"11 פעילי אל-קאעדה נעצרו בחשד שחטפו המטוס המלזי"

16 בני ובנות נוער מתיכון גולדווטר שבאילת, חזרו לארץ מתחרות הרובוטיקה הבינלאומית שהתקיימה בסנט לואיס עם גביע זהב. מאי 2014. באדיבות חיה עידן, מאמנת קבוצת הרובוטיקה,
גברו על 64 קבוצות, הזוכים המאושרים/באדיבות חיה עידן, מאמנת קבוצת הרובוטיקה

הטכנולוגים הצעירים החלו את דרכם לצמרת לפני ארבע שנים, בהיותם בני 12 בלבד, בהדרכת מורתם להנדסת תוכנה, חיה עידן, שהחליטה להנחות ולהדריך אותם בהתנדבות. "זה לא מקצוע שמלמדים. צריך למצוא מורה שהוא משוגע לדבר, כי זה המון שעות של עבודה, ימי הדרכה, השתלמויות והכנת מערך שיווק", מספרת עידן. "לפני ארבע שנים החלטתי לקפוץ למים ולהשתתף עם הקבוצה הזו בתחרות רובוטיקה לילדים קטנים בלגו, וכבר אז זכינו".

כבר לאחר שהחלו לעבוד יחד, החלו חברי הקבוצה להתחרות. בשנה האחרונה הם זכו בתחרות הארצית לרובוטים קטנים - SLL, מה שהעלה אותם לשלב התחרות הבינלאומית. "השקענו בזה המון זמן, לא יצאנו מבית ספר, ישבנו כל יום עד שמונה בערב בלי הפסקה, כל אחד סידר לעצמו את הזמן, אני פרשתי מכדורסל, כולנו ויתרנו על דברים כדי להצליח", מספר גיל פדידה, בן 15. "כשהודיעו לנו שזכינו מאד התרגשנו, קפצנו איזה עשר דקות, התחבקנו והאמריקנים המנומסים היו מופתעים מאיתנו. הייתה שמחה וטירוף".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

התרגשות, לא הפתעה

עלויות החומרים לבניית הרובוטים יקרות מאוד. נציגי הסוכנות היהודית של פדרציית יהודי צפון אמריקה גייסו עבור הקבוצה תקציבים ראשוניים ולאחר מכן זכתה הקבוצה לתמיכת מנכ"ל נמל אילת, גדעון גולדברג, שמימן משכורת לשלושה מהנדסים ששימשו כמדריכים עבור הקבוצה. עיריית אילת מימנה את הטיסה לתחרות בארצות הברית.

בראש המשלחת שיצאה לתחרות עמדה מנהלת בית הספר, אפרת זקס. אליה ואל 16 התלמידים הצטרפו המטורים חיה עידן, אלי תרנין, בוריס ימפולסקי ושלום אדרי. ראש העירייה, מאיר יצחק הלוי, ששמע על הזכייה ממנהלת בית הספר אמר בגאווה: "אני מתרגש ולא מופתע. כמי שמלווה את הפרויקט משחר לידתו, אני מאמין ותמיד האמנתי ביכולות המדהימות של ילדינו ושל הצוות המוביל והמנחה. לאורך כל הדרך, ראיתי את הרוח וההתלהבות של צוות המורים בראשות חיה עידן והיה לי ברור שהפוטנציאל הוא גבוה. בני הנוער מוסיפים כבוד לילדי אילת, למערכת החינוך ולעיר כולה".

גם ד"ר ירון דופלט, מפקח מרכז מקצוע מגמת הנדסת מכונות, שמח על ההישג. "זאת פעם ראשונה שקבוצה ישראלית זוכה בפרס כזה אחרי עשר שנים שאנחנו שולחים קבוצות ישראליות לתחרות הבינלאומית", אמר. "בשם משרד החינוך אנחנו מברכים אותם על ההישג המדהים, זו קבוצה צעירה ואיכותית ומאוד מיוחדת".

לפניות לכתבת רויטל בלומנפלד: revital.blumenfeld@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully