וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בפעם החמישית השבוע: חשד ל"תג מחיר" בבת עין

3.5.2014 / 15:29

האירוע היום, במסגרתו נעקרו עצי זית בחירבה ליד ההתנחלות שבגוש עציון, והתגלו כתובות "תג מחיר" ו"ערבים גנבים" על אבנים, הוא החמישי במספר במהלך השבוע החולף ברחבי הארץ

צילום: שלומי גבאי, עריכה: מתן חדד, קריינות: אביב אברמוביץ'

(שביתה בפרדיס בשל אירוע "תג מחיר", השבוע)

חשד ל"תג מחיר" – בפעם החמישית השבוע: כתובות "תג מחיר" ו"ערבים גנבים" התגלו היום (שבת) בחירבה ליד ההתנחלות בת עין שבגוש עציון, ונזק נגרם ל-32 עצי זית במקום. פלסטינים שהבחינו בנזק פנו למנהלת התיאום והקישור של המנהל האזרחי ואנשיה העבירו את הפרטים למשטרה שחוקרת את האירוע.

ראש השב"כ לשעבר, כרמי גילון, התייחס היום להתמודדות עם אירועי "תג מחיר". "אין לי הסבר אינטליגנטי לאוזלת היד בטיפול באירוע 'תג מחיר' כיוון שגם אני לא מבין", השיב בתשובה לשאלה שנשאל במהלך אירוע שבתרבות בבאר שבע. "הדרג המדיני נזהר ובצדק מלהתערב בסוגיות האלה. אני לא רוצה לבוא ולומר משהו בתוך ידיעה, אני מדבר מתוך הערכה, אין לי ספק ביכולות של השב"כ, אם השב"כ מיטיב לעשות ולהילחם בטרור מסביב לשעון יום יום, מחליט שהוא ממגר את התופעה ומביא למעצרם של אלה שיוזמים ומבצעים את הפעילות, הדבר יקרה תוך זמן קצר. אין תוצאות כיוון שאין כוונה. אין בשב"כ מצב של לא יכול, יש מצב של לא רוצה".

עוד על אירועי "תג מחיר":
שוב "תג מחיר" ביקנעם: רכבו של ערבי-ישראלי הושחת
חשד ל"תג מחיר" בפורדיס: כתובת על מסגד וניקוב צמיגים
בתוך שעות בודדות: שני פשעי שנאה נגד ערבים בצפון

האירוע החמור היום מצטרף לשורה של אירועי "תג מחיר" שאירעו לאחרונה, ארבעה מהם במהלך השבוע החולף. בליל יום רביעי ניקבו ביקנעם אלמונים צמיגים של מכונית השייכת לקבלן ערבי-ישראלי מנצרת וריססו עליה מגן דוד. יום קודם לכן, בבוקרו של יום שלישי האחרון, התעוררו תושבי הכפר פרדיס הסמוך לזכרון יעקב למראה צמיגים מנוקבים וכתובות נאצה שרוססו במהלך הלילה על ידי אלמונים. לפי החשד, מדובר בפשעי "תג מחיר". על קיר אחד המסגדים בכפר צויר מגן דוד ונרשמה הכתובת "סוגרים מסגדים במקום ישיבות". כמו כן, נוקבו צמיגיהם של כמה כלי רכב בכפר.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אחת הכתובות שהתגלו ליד בת עין, היום/מערכת וואלה!, צילום מסך

יומיים קודם לכן, ביום ראשון, התגלו שתי כתובות נאצה בצפון הארץ - כתובת "תג מחיר" רוססה על כלי רכב של ערבי-ישראלי ביקנעם, כשגם שניים מצמיגי הרכב נוקבו. בעכו התגלתה כתובת "מוות לערבים" על קירות של תיכון בעיר.

כמו כן, גם ביום רביעי שעבר אותרו בבת עין כתובות נאצה, בהן נכתב "מוות לערבים" ו"אין כניסה לשוטרים". באותו לילה, המשטרה עצרה שלוש קטינות יהודיות החשודות בחילול קברים בבית הקברות המוסלמי הסמוך לחומה המזרחית של העיר העתיקה בירושלים. על פי החשד, הן כתבו על כמה קברים את המלים "תג מחיר" בעזרת חול ואבנים. בחקירתן סירבו לשתף פעולה.

לפני פחות משבועיים, 58 עצי זית ניזוקו בכפר ראס קרקר, ליד ההתנחלות נריה, מצפון-מערב לרמאללה, בפעולה החשודה כ"תג מחיר". לדברי גורמים בכפר, כמה מתנחלים נראו פוגעים בעצים מוקדם יותר במהלך היום. תלונה הוגשה במשטרה. כמו כן, רוססה הכתובת "צו תפיסה - ערבים החוצה" על חומת המסגד ערק א-שבאב באום אל-פחם וכן הוצתה דלת הכניסה הראשית למקום. תחנת המשטרה המקומית פתחה בחקירת האירוע, בסיוע השב"כ.

לפניות לכתב שבתי בנדט: sben72@walla.com

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
עצי הזית שנעקרו בחירבה, היום/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully