וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיעוד מהרגעים האחרונים במעבורת: "זה הסוף!"

בסלולרי של אחד הנספים באסון המעבורת הדרום קוריאנית נמצא סרטון מדקות האימה, כשרבים לא מודעים לחומרת המצב. "זה כיף", צחק אחד כשאחר מוסיף: "נדפקנו, תאמר מילים אחרונות"

צילום: AP, עריכה: מתן חדד

תיעוד חדש מהרגעים האחרונים של המעבורת הדרום קוריאנית, אשר טבעה לפני שבועיים וגבתה את חייהם של כ-300 בני אדם – מהם בני נוער רבים, פורסם היום (חמישי) ב"ניו יורק טיימס" והוא שופך אור על ההלם שאחז בנוסעים שמבינים שהם עומדים למות. "אנחנו עומדים להפוך לטיטאניק", נשמע אחד הנערים שנספו בווידאו שפורסם.

486 אנשים היו על המעבורת "סוול" שהייתה בדרכה מנמל אינצ'ון בצפון המדינה לאי ג'ג'ו, המוכר כאתר תיירות פופולרי – כשלפתע היא החלה לשקוע. אחד הסרטונים צולם במכשיר הסלולרי של פארק סו-היון בן ה-17, בזמן שכלי השיט החל לנטות על צדו וכשברקע נשמעות הודעות חירום ברמקולים. "זה כיף", צעק אחד הנוכחים בחדר בו צולם הווידאו – כשהוא למעשה לא מעכל את חומרת המצב.

עוד על טביעת המעבורת
אסון המעבורת: ראש ממשלת קוריאה הדרומית התפטר
הילד התקשר מהמעבורת: "הצילו! אנחנו שוקעים"
קוריאה הדרומית הכריזה על אזור מוכה אסון

תיעוד: סטודנטים במעבורת הקוריאנית תיעדו את רגעיהם האחרונים. AP
הספינה נוטה על צדה, וחלק מהנוסעים עם חגורות הצלה עליהם/AP

"הספינה נוטה. תעזרו לי - אני לא מצליח לזוז", אומר אחד. "אל תזוזו ממקומותיכם, והתכוננו למצב מסוכן. פעלו לפי ההוראות לשעת חירום", נשמעת ההודעה במערכת הכריזה. "שטויות", נשמע אחד הנערים, בעוד שאחר מוסיף: "היא באמת טובעת? המעבורת רועדת". נערה שהבינה כי המצוקה גדולה נשמעה אומרת "אני רוצה לרדת מהמעבורת, אני רצינית".

אותו נער ציני מגיב לדברים הללו ואומר: "למה את צריכה חגורת הצלה, זה שטותי". "אני לא רוצה למות. אני לא רוצה שאנחנו נמות", השיבה. אחרים מהלו את השוק בתגובות מבודחות: "אנחנו צריכים לצלם את התמונות האלה, של הזיכרונות האחרונים שלנו. צלמו את זה כך - כמו אדם נגד כוח הכבידה". "נדפקנו, כדאי שאגיד את מילותיי האחרונות לפני שאמות. זה נראה כמו הסוף. אני אוהב אתכם אמא ואבא". פארק עצמו נספה באסון יחד עם רבים מחבריו, והסרטון פורסם על ידי הוריו בתקשורת המקומית אחרי שנמצא המכשיר הסלולרי בין ההריסות של המעבורת.

עד כה נמשו מן המים 210 גופות, בעוד ש-92 עדיין מוגדרים נעדרים. 250 מנוסעי המעבורת היו בני נוער שהיו בטיול של בית הספר לאתר נופש באי ג'ג'ו.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
קברניט המעבורת הדרום קוריאנית ששקעה מחולץ מכלי השיט. משמר החופים הדרום קוריאני, מערכת וואלה! NEWS
210 גופות כבר נמשו/מערכת וואלה! NEWS, משמר החופים הדרום קוריאני
החיפושים סביב המעבורת שטבעה מול חופי קוריאה הדרומית. AP
כוחות ההצלה באזור האסון/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully