וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"כל החיים בכלא": העבריין הוותיק בישראל נעצר שוב

1.5.2014 / 20:15

פרוספר ביטון, שכבר ריצה 44 עונשי מאסר, נעצר בחשד שהפעיל רשת של זייפנים. לפי החשד, צעירים שפעלו בשירותו הפיצו שטרות בשווי עשרות אלפי שקלים. "מרשמו הפלילי - כמו ספר"

צילום: עומר מירון, עריכה: מתן חדד

פרוספר ביטון, שנחשב לעבריין הוותיק ביותר במדינת ישראל, נעצר אתמול (רביעי) פעם נוספת – הפעם בחשד שהפעיל רשת ענפה של זייפני שטרות. על פי החשד, ביטון, בן 76, עמד בראש הרשת, שכללה צעירים מרחבי ירושלים שהפיצו כמויות עצומות של שטרות בשווי עשרות אלפי שקלים ברחבי הארץ. מעצרו הוארך היום בחמישה ימים בבית משפט השלום בירושלים.

העבריין הוותיק ביותר פרוספר ביטון שוב בהארכת מעצר, בית משפט שלום י-ם. מאי 2014. נועם מושקוביץ
פרוספר ביטון בבית המשפט, היום/נועם מושקוביץ

עוד חדשות מהארץ:
חשד לרצח שני היום: גופת אישה נמצאה במגדל העמק
לא בכלא: "דוד הנחלאווי" נצפה בביתו בבאר שבע
סקר וואלה! חדשות: 59% חושבים שאולמרט צריך לשבת בכלא

מעצרו של ביטון, אסיר מספר 31 בשירות בתי הסוהר, התאפשר לאחר שחוקרי מפלג ההונאה של משטרת ירושלים קיבלו מידע מודיעיני על קבלת שטרות מזויפים בזמן שביטון וחשוד נוסף שהו בקניון מלחה בבירה. שוטרים שהגיעו למקום עצרו את ביטון ואת החשוד הנוסף, בן 21, והעבירו אותם לחקירה. ברשותו של הצעיר נתפסו 25 שטרות של 200 שקלים החשודים כמזויפים, בעוד אצל ביטון נתפס שטר אחד בלבד.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי

ביטון: "מצאתי את השטר"

"מדובר בתופעה שחדשה למשטרה", אמר היום נציג המשטרה בדיון בהארכת מעצרם של השניים בבית משפט השלום בירושלים. "מדובר בשטרות מזויפים המופצים ברחבי הארץ. השניים נתפסו אתמול בערב מסתובבים בקניון מלחה. המרשם הפלילי של משיב 1 (ביטון, י"א) הוא כמו ספר".

במהלך הדיון, נראה היה כי ביטון מתקשה לקבל את הגזירה. הוא שוחרר מהכלא לפני חמישה חודשים ואף הבטיח כמה פעמים שלכלא הוא לא חוזר. "מצאתי את השטר הזה", טען. "כל החיים שלי עברתי בבתי הסוהר, אני לא צריך את זה. אם תתפסו את מי שנתן לי את השטר, אז תכניסו אותי".

ביטון נחשב לעבריין הוותיק ביותר במדינת ישראל. כבר בגיל 10, לאחר קום המדינה, החל לרצות עונשי מאסר בגין גניבות. מאז ועד היום, הוטלו עליו לא פחות מ-44 עונשי מאסר. הוא הספיק גם לרצות עונשי מאסר בבתי הכלא בעזה בגין שורה של עבירות, ביניהן עבירות מרמה, רכוש ואלימות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully