וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא בכלא: "דוד הנחלאווי" נצפה בביתו בבאר שבע

1.5.2014 / 14:12

החייל שתועד דורך נשק לעבר פלסטיני, ואשר דווח שנכלא בשל תקרית אלימה נגד מפקדיו, תועד בביתו. חברים ובני משפחה הגיעו לתמוך בחייל שעומד במרכזה של מחאת חיילים חסרת תקדים

צילום: ארגון Human Rights' Press, עריכה: יותם בן-דוד

החייל דוד אדמוב עורר בימים האחרונים סערה שכללה מחאת לוחמים וחיילים חסרת תקדים בצה"ל, לאחר שתועד דורך נשק לעבר פלסטיני לא חמוש בחברון. למרות הדיווחים שלפיהם הוא נכלא בשל תקרית אלימה אחרת, בה תקף את מפקדיו, נצפה היום (חמישי) החייל, שכבר זכה לכינוי "דוד הנחלאווי", בביתו בבאר שבע. לביתו הגיעו קרובי משפחה, חברים ואנשים נוספים - כולם באו לבאר שבע כדי לתמוך בחייל שפעל באופן שנוי במחלוקת. "אני לא מוכן להתראיין, אין לי מה להגיד", אמר החייל.

ביממה האחרונה זכה אדמוב בתמיכתם של כמה פוליטיקאים, על אף שלטענת גורמים בצבא החייל פעל בניגוד להוראות נוהל פתיחה באש. בין התומכים היה שר הכלכלה נפתלי בנט, שטען שהיה נוהג כמותו; חבר הכנסת משה פייגלין שהעלה תמונת תמיכה באדמוב; חבר הכנסת אלי ישי, שהחליף את תמונת הפרופיל שלו בפייסבוק בכיתוב: "גם אני עם חייל הנח"ל" ואמר כי "כשחייל שנשלח לשרת בשם ארצו מרגיש מאוים, יש לו את החובה לעשות כל שניתן על מנת להסיר את אותו איום"; וראש עיריית שדרות, שמוקדם יותר כתב בדף הפייסבוק שלו כי "הייתה כאן פרובוקציה מתוכננת היטב של מספר נערים פלסטינים, שהתגרו בו במטרה לגרום באופן תקיף".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
זוכה לתמיכה בבית אימו בבאר שבע. אדמוב, כפי שתועד בסרטון/מערכת וואלה!, צילום מסך

בנוסף לחבריו שהגיעו להביע תמיכה, בעמוד הפייסבוק "גם אני עם דוד הנחלאווי" חברים כמעט 100 אלף גולשים. לעמוד הפייסבוק, שנושא את הכותרת "שמים סוף להפקרת חיילי צה"ל", הועלו עד כה אלפי תמונות שבהם נראים אזרחים וחיילים מצולמים לצד שלטי תמיכה ב"דוד הנחלאווי".

עם זאת, בחטיבת הנח"ל הודו אתמול כי אדמוב פעל בניגוד לערכי צה"ל כשהפנה נשק דרוך לעבר נער פלסטיני לא חמוש. "אנחנו נתחקר את האירוע שהתרחש בחברון ואת התהליך אליו הוא הוביל", אמר היום הרמטכ"ל בני גנץ בהערכת המצב השבועית המבצעית בהשתתפות חברי פורום המטה הכללי.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
ח"כ משה פייגלין הביע תמיכה ב"דוד הנחלאווי". מתוך פייסבוק, צילום מסך
אדמוב זכה לתמיכת פוליטיקאים, כמו בנט ופייגלין, על אף שכנראה פעל בניגוד להוראות צה"ל/צילום מסך, מתוך פייסבוק

"נבחן את דרך הטיפול בו ונפיק את הלקחים הנדרשים", הוסיף הרמטכ"ל. "חשוב שנזכור ונאמר לפקודינו באופן חד וברור שהפייסבוק אינו כלי פיקודי. הוא כאן וזה עובדה, אבל הוא אינו מחליף או אפילו מקביל לשיח מפקדים עם חייליהם". הרמטכ"ל הנחה את המפקדים לקיים הסברה בנושא בכל היחידות כבר בימים הקרובים. "נדע לטפל באירוע הזה כאירוע פיקודי לכל דבר, המעלה סוגיות של אתיקה וצבא בהן יש לעסוק בכל הרמות, וכך נעשה", הוסיף גנץ.

קצין החינוך הראשי, תת-אלוף אבנר פז-צוק, הפיץ איגרת לחיילי צה"ל, ובה נכתב כי הרשת החברתית היא "מרחב ציבורי שעליו חלים הפקודות ונהלי הצבא המתייחסים לפעילות והתנהגות חיילים במרחב הציבורי". פז-צוק הבהיר כי "לא יהיה זה נכון ואין כוונה לאסור איסור גורף על שימוש חיילי צה"ל בתווך הזה ובכלים המאפשרים אינטראקציה חברתית", אולם הזכיר כי על פי פקודות מטכ"ל, יש להימנע מהשתתפות ב"דיון ציבורי או במחאה ציבורית הקשורה לנושאים מדיניים או צבאיים אם לא הוסכמו לכך" וכי יש לשמור על "היררכיה ויחסי מפקדים-פקודים" והימנע מטשטוש הגבולות ביניהם.

תמונות הזדהות של חיילים שהופיעו בעמוד הפייסבוק גם אני עם דוד הנחלאווי. אפריל 2014. עמוד הפייסבוק "גם אני עם דוד הנחלאווי", אתר רשמי
מחאה חסרת תקדים בצה"ל/אתר רשמי, עמוד הפייסבוק "גם אני עם דוד הנחלאווי"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully