וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נמל מבטחים

אלון חסן

1.5.2014 / 12:24

נמל אשדוד העביר אתמול דיווידנד שנתי למדינה בגובה 214 מיליון שקלים - הסכום הגבוה ביותר בכל חברה ממשלתית-תחבורתית. יו"ר ועד העובדים לנתניהו: לא לתקן מה שלא שבור

ברוב הוד והדר, עם חיוכים מקצה לקצה, העבירו אתמול יו"ר נמל אשדוד שנאלץ לפרוש, גדעון סיטרמן והמנכ"ל בפועל של הנמל (אין עדיין מנכ"ל קבע לנמל) המחאה בסך 214 מיליון שקלים, לידי שר התחבורה ישראל כץ.

המחאה זו הוא דיווידנד שמעביר נמל אשדוד למדינה על רווחיו בשנת 2013. 214 מיליון שקלים משקפים רווח נקי של כ–20 מיליון שקלים לכל חודש של עבודה בנמל אשדוד. רווחים אלה מושגים, כבר שנים רבות ברציפות, אך ורק בזכות עבודתם המסורה והמאומצת של עובדי הנמל, שבמסגרת מסע תקשורתי מתוזמן ומכוון נגדם הפכו להיות העובדים הכי מושמצים במדינה. רווחים אלה הושגו למרות תפקודו הלקוי של יו"ר הנמל, שהוזמן בשל כך לשימוע לקראת הדחה ומיהר להודיע על התפטרותו, ולמרות העובדה שהמנכ"ל המצליח, שוקי סגיס, הגיש את התפטרותו עוד באמצע השנה שעברה.

השביתה האחרונה בנמל אשדוד

עובדי נמל אשדוד, שדימויים בעיני רבים כ"אויבי המדינה", מיצבו את חברת נמל אשדוד כחברה הממשלתית שמניבה את הרווחים הגדולים ביותר למדינת ישראל ולתושביה. על רקע עובדה זו ועל רקע צילום הצ'ק המכובד כאמור, איך יתכן שרבים לא שואלים את עצמם "אם נמל אשדוד מניב כאלה רווחים מדהימים, אז למה למכור אותו בכלל?".

למרות הרווחים, האיום עדיין מרחף מעלינו

בבתי הספר לכלכלה ובאוניברסיטאות מלמדים שצריך למכור נכסים כושלים או מפסידים, ומלמדים שרצוי להתפטר, מהר ככל האפשר, מנכס שלא מכסה את ההשקעה שהושקעה בו. אני לא מכיר שום מוסד שמלמד שכדאי למכור נכס טוב שמכניס לבעליו כסף רב. איפה נשמע שממשלה רוצה למכור את הנכס הרווחי ביותר שלה, אך ורק כדי לפגוע וכדי לשבור את העבודה המאורגנת בישראל?

נמל אשדוד הוא נכס אסטרטגי ראשון במעלה למדינת ישראל והוא הנכס שמניב את הרווחים הגבוהים ביותר, שחברה ממשלתית תחבורתית מכניסה לקופת המדינה. בזכות הדיווידנדים שמושגים בזיעת אפם ובזכות עבודה קשה של עובדי הנמל, מתאפשרים פרויקטים רבים שכל תכליתם סיוע ועזרה לאזרחי המדינה. אני גאה בעובדה שעובדי נמל אשדוד משתכרים שכר ראוי, אני גאה בעובדה שרוב מוחלט של עובדי הנמל מתגוררים בפריפריה ואני גאה בעובדה שלמרות כל ההשמצות, אנו מוכיחים שוב ושוב שאנו יעילים, מתפקדים היטב ורווחיים ביותר.

אתמול, כששר התחבורה ישראל כץ קיבל לידיו בגאווה רבה את הצ'ק שהוא פרי רווחי עבודת עובדי הנמל, ממשיכה עדיין להתנופף מעל ראשינו החרב שהוא מחזיק על עתיד קיומם של אלפי עובדי הנמלים בישראל. אני חושב שזו העת לחזור מהצהרות נמהרות ובלתי מבוססות ולהשקיע בנמל אשדוד - כי נכס טוב מחזיר דיווידנדים גבוהים פי כמה. כל כלכלן מתחיל יודע זאת היטב.

אני פונה בזאת לראש הממשלה ביבי נתניהו: אדוני ראש הממשלה, אתה שהוכחת לכולם שאתה יודע לשנות החלטות שגויות או נמהרות, אתה שהובלת את כלכלת המדינה לחוף מבטחים, יודע שאסור לפגוע בנכס טוב כנמל אשדוד. אתה יכול לעצור את התוכניות שיביאו להרס הנמל, זה עדיין לא מאוחר.

הכותב הוא יו"ר ועד העובדים בנמל אשדוד

מעוניינים לפרסם מאמר במדור הדעות? כתבו לנו למייל op-ed@walla.net.il

המאמרים המתפרסמים במדור הדעות משקפים את עמדת הכותבים בלבד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully