וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מהומות באיסטנבול בהפגנת 1 במאי, כיכר טקסים נצורה

כ-40 אלף שוטרים נפרשו בעיר כדי לסכל את כוונת האופוזיציה להפגין במתחם שהפך לסמל המחאה נגד ראש הממשלה ארדואן. העיר התבורה בעיר שותקה בשל "מידע מודיעיני על פיגועים"

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

איסטנבול סוערת בשל הפגנות 1 במאי הנערכות היום (חמישי) בעיר וברחבי טורקיה. המשטרה מגיבה ביד קשה נגד מאות מפגינים באיסטנבול, המנסים לפרוץ לכיכר טקסים. כ-40 אלף שוטרים נפרשו ברחבי העיר כבר בשעות הלילה. האופוזיציה מוחה נגד מדיניות הממשלה, ובפרט נגד תוצאות הבחירות המקומיות שנערכו בחודש מרץ, שמתרבות הטענות כי חלו בהן זיופים.

המתחם, בצד המערבי של איסטנבול, הפך בקיץ שעבר לסמל המחאה נגד ראש הממשלה רג'פ טייפ ארדואן. משטרת ההפגנות חסמה את הכיכר מחשש לאירועי דמים, חרף טענת איגודי הפועלים כי זו זכותם הבסיסית להפגין בכיכר המרכזית.

צעירים טורקים מפגינים לציון 1 במאי במרכז איסטנבול. רויטרס
מפגין משליך אבן לעבר שוטרים במרכז איסטנבול, הבוקר בהפגנת 1 במאי/רויטרס

השוטרים, שניצבו מאחורי מחסומים, ירו גז מדמיע לעבר מאות המפגינים שהסתערו לעברם ופיזרו אותם בזרנוקי מים. המפגינים נסוגו ורגמו את השוטרים באבנים, בבקבוקים ואף בגולות ובברגים קטנים.

חדשות נוספת מטורקיה:
ארדואן הביע צער על רצח העם הארמני: "כולנו סבלנו"
טורקיה: הושג הסכם פיצויים עם ישראל, כעת דנים בעזה
אויב המדינה החדש בעיני ארדואן: החתול החשמלי

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
צעירים טורקים מפגינים לציון 1 במאי במרכז איסטנבול. רויטרס
המשטרה פיזרה גז מדמיע כדי להרתיע את המפגינים שהתקרבו לכיכר טקסים/רויטרס

מערכת התחבורה הציבורית באיסטנבול הושבתה כבר אתמול מטעמי ביטחון". לדברי המפגינים, מדובר בתירוץ שנועד למנוע מהם מלהגיע לכיכר המפורסמת בשכונת בשיקטש, מאות מטרים בלבד ממצרי בוספורוס. גם בעלי עסקים רבים העדיפו שלא לפתוח היום את החנויות.

הרשויות בטורקיה עשו בימים האחרונים מאמץ גדול כדי למנוע הפגנות במקום. בין היתר, הודיע משרד המושל באיסטנבול כי "התקבל מידע מודיעיני על כוונת מחבלים לעשות פיגועים בכיכר טקסים", ותירץ בכך את הסיבה לחסימות הכבישים המובילים למקום. הפגנות 1 במאי נערכו גם בכ-30 ערים נוספות ברחבי טורקיה, בין היתר באנקרה ובאיזמיר.

בשבוע שעבר אישר נשיא טורקיה, עבדוללה גול, חוק המרחיב את סמכויות השירות החשאי. באופוזיציה חוששים שהחוק יחזק את אחיזתו של ארדואן במנגנוני השלטון, שכן הוא מקנה לשירותי הביטחון והמודיעין חופש פעולה נרחב ביותר, גם בחו"ל, ומעניק לסוכנים חסינות מוגברת מפני תביעות.

צעירים טורקים מפגינים לציון 1 במאי במרכז איסטנבול. רויטרס
צעירים טורקים מפגינים לציון 1 במאי במרכז איסטנבול/רויטרס
הפגנות לציון 1 במאי במרכז איסטנבול - 2014. רויטרס
הפגנות לציון 1 במאי במרכז איסטנבול - 2014/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully